Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Cadillac ELR: Dvoudveřová Ampera je rychlejší a silnější

David Bureš
Diskuze (4)
Bohatší výbava a silnější motory, to jsou hlavní přednosti modernizovaného kupé Cadillac ELR.

Cadillac odhaluje modernizovanou podobu modelu ELR pro modelový rok 2016. Tento elektromobil s prodlouženým dojezdem se dočkal vylepšené techniky. Výsledkem je nárůst výkonu o 25 %.

ELR nadále používá kombinaci dvou elektromotorů a zážehového 1,4litrového čtyřválce, který pracuje jako generátor elektrické energie. Kombinovaný výkon tohoto ústrojí se ale zvýšil na 174 kW, hodnota točivého momentu nyní činí 506 N.m. Čtyřválec dává 63 kW, zatímco elektromotory díky úpravám softwaru nabízejí ve sportovním režimu až 174 kW, zatímco v běžném módu disponují 160 kW.

Posílení znamená, že je ELR modelového roku také rychlejší. Z 0-96 km/h auto zrychlí za 6,4 sekundy, o 1,5 sekundy rychleji než dosud. Maximální rychlost činí 209 km/h. ELR zvládne ujet až 530 kilometrů. V čistě v elektrickém režimu činí jeho akční rádius asi 60 kilometrů.

Lithium-iontové akumulátory s kapacitou 17,1 kWh jsou pro lepší rozložení hmotnosti umístěny mezi nápravami, přičemž svým rozmístěním tvoří písmeno T. Celkem 288 článků váží 198 kilogramů.

V rámci modelového roku 2016 se ELR dočkalo také dalších úprav. Zavěšení je nyní tužší pro přesnější řízení. Nový brzdový systém dodalo Brembo. Ventilované kotouče s průměrem 345 mm vpředu a 315 mm vzadu znamenají, že brzdná dráha z rychlosti 96 km/h se zkrátila o takřka 12 procent.

Přídi dominuje přepracovaná maska s novým logem Cadillacu. Uvnitř řidič ocení volant se silnějším věncem. Součástí standardní výbavy je osmipalcová obrazovka multimediálního systému, systém OnStar s vysokorychlostním internetovým připojením 4G LTE pak nabízí i wi-fi hotspot. Specialitou je také magnetická indukční plocha pro bezdrátové nabíjení chytrého telefonu.

Dosud za příplatek dodávané bezpečnostní systémy jsou nově standardem. Jmenovitě se jedná o hlídání mrtvých úhlů, varování před opuštěním jízdního pruhu nebo varování před projíždějícími vozy při couvání z parkovacího místa.

David Bureš
Diskuze (4)
Avatar - Barrichello
17. 4. 2015 18:38
Re: České zastoupení?
Todos je svébytná firma, s Charouzem jen spolupracují. A narozdíl od něj to i trochu lépe vedou, i když reklama taky nulová.

Jinak Charouz nic nevzdává, jen pustil část podílu. Ale lepší by bylo aby to vzdal a převzal to někdo schopný.

Jinak už maj v nabídce nový Escalade, tak počítám že letos pár kusů prodaj, ono nic jinýho se prakticky neprodává, aspon v Todosu to tvrdili.
Avatar - Balkan
17. 4. 2015 16:44
Re: České zastoupení?
Charouz predava aj na Slovensko cez Todos. Tymto ste ma vôbec nepotesili ze Chaoruz to chce vzdat. Aj ked viem ze ma financne problemy(kuloare)
Avatar - Barrichello
17. 4. 2015 14:29
Re: České zastoupení?
Prý někdo koupil část podílu, ale ne celé. A dál se to jemnuje Charouz. Takže jen přelití peněz a asi nutnost trocu umořit dluhy.

víc nevím, každopádně je tam pořád Kléma jako prodejce co vím a jede to pořád tak říkající stejně, tj bez reklam a utlumeně.

navíc strategie 1 motor pro evropu mimo Escalade je taková trochu divná, kor když tím motorem je nepovedený 4válec.
Avatar - Aoyagi
17. 4. 2015 13:11
České zastoupení?
Jak je to s českým zastoupením Cadillacu? Psalo se, že Charouz se toho zbavil, ale na webu se jim nic nezměnilo, ani z charouz.cz značka nezmizela.