Cadillac ELR: Dvoudveřová Ampera je rychlejší a silnější
Cadillac odhaluje modernizovanou podobu modelu ELR pro modelový rok 2016. Tento elektromobil s prodlouženým dojezdem se dočkal vylepšené techniky. Výsledkem je nárůst výkonu o 25 %.
ELR nadále používá kombinaci dvou elektromotorů a zážehového 1,4litrového čtyřválce, který pracuje jako generátor elektrické energie. Kombinovaný výkon tohoto ústrojí se ale zvýšil na 174 kW, hodnota točivého momentu nyní činí 506 N.m. Čtyřválec dává 63 kW, zatímco elektromotory díky úpravám softwaru nabízejí ve sportovním režimu až 174 kW, zatímco v běžném módu disponují 160 kW.
Posílení znamená, že je ELR modelového roku také rychlejší. Z 0-96 km/h auto zrychlí za 6,4 sekundy, o 1,5 sekundy rychleji než dosud. Maximální rychlost činí 209 km/h. ELR zvládne ujet až 530 kilometrů. V čistě v elektrickém režimu činí jeho akční rádius asi 60 kilometrů.
Lithium-iontové akumulátory s kapacitou 17,1 kWh jsou pro lepší rozložení hmotnosti umístěny mezi nápravami, přičemž svým rozmístěním tvoří písmeno T. Celkem 288 článků váží 198 kilogramů.
V rámci modelového roku 2016 se ELR dočkalo také dalších úprav. Zavěšení je nyní tužší pro přesnější řízení. Nový brzdový systém dodalo Brembo. Ventilované kotouče s průměrem 345 mm vpředu a 315 mm vzadu znamenají, že brzdná dráha z rychlosti 96 km/h se zkrátila o takřka 12 procent.
Přídi dominuje přepracovaná maska s novým logem Cadillacu. Uvnitř řidič ocení volant se silnějším věncem. Součástí standardní výbavy je osmipalcová obrazovka multimediálního systému, systém OnStar s vysokorychlostním internetovým připojením 4G LTE pak nabízí i wi-fi hotspot. Specialitou je také magnetická indukční plocha pro bezdrátové nabíjení chytrého telefonu.
Dosud za příplatek dodávané bezpečnostní systémy jsou nově standardem. Jmenovitě se jedná o hlídání mrtvých úhlů, varování před opuštěním jízdního pruhu nebo varování před projíždějícími vozy při couvání z parkovacího místa.