Cadillac Escalade Hybrid: šest litrů a dva elektromotory

Cadillac Escalade Hybrid: šest litrů a dva elektromotory

 
 

Luxusní značka General Motors představila svého bojovníka za luxus šetřící životní prostředí. Dvourežimový hybrid kombinuje šestilitrový osmiválec s novým převodovým ústrojím, jehož součástí jsou také dva elektromotory po 60 kW.

Nové hnací ústrojí pro maxi SUV Cadillac Escalade Hybrid se skládá z převodovky EVT (Electrically Variable Transmission), akumulátorů ESS (Energy Storage System) a osmiválcového motoru Vortec 6.0L Gen IV V-8 s vypínáním válců Active Fuel Management.

Převodovka EVT (Electrically Variable Transmission)
Klíčovým prvkem nové převodovky, která se navenek tváří jako by měla plynule variabilní převody, je zástavba dvou elektromotorů o celkovém výkonu 120 kW v kombinaci se třemi planetovými soukolími a čtyřmi hydraulicky ovládanými lamelovými spojkami. Nebýt elektromotorů, byl by základ velmi podobný konstrukci běžné elektronicky ovládané automatické převodovky. Elektronika převodovky EVT vyhodnocuje, který ze zdrojů hnací síly je v aktuálním jízdním režimu nejefektivnější a podle toho jsou v činnosti pouze elektromotory, pouze spalovací motor nebo kombinace obou zdrojů hnacích sil. V nízkých zatíženích přicházejí na řadu kombinované plynule měněné převody, při vysokých zatíženích se převodovka chová jako standardní automat.

Do ekonomiky provozu promlouvá významně nejen přítomnost elektromotorů, ale také systém Active Fuel Management. Díky podpoře elektromotoru lze polovinu z osmi válců ponechat mimo provoz v podstatně širším pásmu využití než v konvenčním osmiválci. Podle amerického jízdního cyklu se tímto způsobem sníží spotřeba o 25 až 30 %.

Akumulátory
Funkci zásobárny elektrické energie zastávají Ni-MH akumulátory s provozním napětím 300V. Své místo našla sada pod sedadly ve druhé řadě. Ke cti konstruktérů slouží, že přítomnost akumulátorů neomezuje cestující. Akumulátory jsou dobíjeny dvěma elektromotory, které mohou pracovat také v generátorovém režimu. Dalším zdrojem je zachytávání kinetické energie při brzdění. Mezi sadou akumulátorů a dalšími zařízeními je měnič napětí. Důležitou odlišností hybridního Escalade od běžného je elektricky poháněný kompresor klimatizace a měnič napětí na 42 V pro okruh elektrického posilovače řízení. Další palubní sítí je standardní 12V okruh pro ostatní spotřebiče. Výrobce poskytuje na akumulátory záruku 8 let nebo 100 tisíc mil.

Regenerativní brzdění
Rekuperace energie při brzdění vypadá na první pohled jako jednoduchý systém, ale opak je pravdou. Do bezpečnostního brzdového systému je totiž nově integrována funkce zachytávání kinetické energie. V praxi to znamená, že brzdový pedál již neovládá přímo hydraulický posilovač, ale je pouze virtuálním spínačem, kterým řidič indikuje potřebu brzdění.

Při nízké potřebě decelerace se hydraulický okruh prakticky nedostává ke slovu. Dalším stupněm je kombinace zařazeného odporu generátorů a brzdového systému. Míře brzdění odpovídající odpor pedálu brzdy je simulován, tak aby se pro řidiče zvyklého na obvyklé ovládání automobilu nic nezměnilo.

Motor 6,0 V-8
Upravený osmiválec hybridního Escalade má vedle celohliníkové konstrukce a vypínání válců při nízkých zatíženích také ventilový rozvod pracující s upraveným Atkinsonovým cyklem, při kterém dochází k opožděnému zavírání sacích ventilů, snižující ztráty prouděním uvnitř motoru.

Nejvyšší výkon samotného osmiválce činí 248 kW při 5100 ot./min, točivý moment vrcholí 497 Nm při 4100 ot./min a nevyšší otáčky motoru jsou 6000 min-1. V městském provozu šetří Escalade palivo vypínáním motoru, kdykoliv není jeho činnost nezbytná. Ke startování motoru slouží výkonné elektromotory uvnitř převodovky EVT.

Automobil s úctyhodnými vnějšími rozměry 5143 x 2007 x 1887 mm a rozvorem 2946 mm je dodáván s pohonem zadních nebo všech kol. Druhý jmenovaný model má pohotovostní hmotnost 2729 kg.

Spolupracujeme s TipCars.com
Banky si kvůli intervencím ukládaly peníze u ČNB Banky si kvůli intervencím ukládaly peníze u ČNB

Masivní příliv spekulačních peněz způsobil, že banky…

Glosa Martina Čabana: Oranžová krev Glosa Martina Čabana: Oranžová krev

Volby mají mnoho poražených, ale nikdo nekrvácí víc než…

Tomio Okamura: Na tahu je hnutí ANO. Nebudeme ve vládě s obviněným premiérem Tomio Okamura: Na tahu je hnutí ANO. Nebudeme ve vládě s obviněným premiérem

Pro Svobodu a přímou demokracii Tomia Okamury znamenají…

ČSSD se ztratila lidem, hlasy nám vzalo ANO i Piráti, říká Lubomír Zaorálek ČSSD se ztratila lidem, hlasy nám vzalo ANO i Piráti, říká Lubomír Zaorálek

Volební lídr sociální demokracie Lubomír Zaorálek, jehož…

 
 

Přidat názorDiskuse: Cadillac Escalade Hybrid: šest litrů a dva…







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
V USA je na prodej vzácné Lamborghini Centenario. Máte na něj? V USA je na prodej vzácné Lamborghini Centenario. Máte na něj?

Extrémně vzácný vůz Lamborghini Centenario je na prodej v…

Nové Audi A7 odhaleno. Designem evoluční, ale technikou zase blíž A8 Nové Audi A7 odhaleno. Designem evoluční, ale technikou zase blíž A8

Druhá generace Audi A7 Sportback s sebou přináší evoluční…

 



Video: Cadillac Escalade HPE800 s výkonem přes 850 koní a jeho zběsilá akcelerace Video: Cadillac Escalade HPE800 s výkonem přes 850 koní a jeho zběsilá akcelerace

Texaská firma Johna Hennesseyeho si pohrála s velkým SUV…

Cadillac Escalade bude ještě luxusnější, zůstane ale na rámu Cadillac Escalade bude ještě luxusnější, zůstane ale na rámu

Cadillac chce model Escalade posunout na špičku kategorie…

 



 
Má legendární náklaďák Praga jen pro radost. Na výletech se nadře!

Má legendární náklaďák Praga jen pro radost. Na výletech se nadře!

Dnes 09:40

Václav Hála z východních Čech má zajímavého koníčka – pořídil si starou nákladní Pragu S5T. Nepoužívá ji ovšem k práci, nýbrž pouze na víkendy k potěše své i okolí.




Blesk.cz

Jaké to je stát se na den prezidentem? Pražské děti se vydaly v Masarykových stopách

Jaké to je stát se na den prezidentem? Pražské děti…

Jaké to je být prezidentem? To si zažily v sobotu 21. října pražské děti při jednodenní akci Národního muzea. V…

Vladimír Kratina v kriminále za výtržnictví! Zachránila ho prezidentská milost

Vladimír Kratina v kriminále za výtržnictví!…

Vladimíra Kratinu (65) nyní můžeme vídat v nekonečném seriálu Ulice a známe ho i jako „Drtikola“ z komedie…

 

iSport.cz

TOP zajímavosti z NHL: Crosby se zlobil, sudí mu napařil desítku

TOP zajímavosti z NHL: Crosby se zlobil, sudí mu…

Góly, body, čísla. Zámořská NHL se přímo topí ve statistikách, experti tlačí informace ze všech stran a není…

CELÝ SESTŘIH: Jablonec - Sparta 0:3. Výhru venku trefil Šural hattrickem

CELÝ SESTŘIH: Jablonec - Sparta 0:3. Výhru venku…

Fotbalisté pražské Sparty vyhráli v 11. kole v Jablonci 3:0 a dočkali se první ligové výhry venku po čtyřech…

 

Reflex.cz

Tajemství rodiny Kennedyů: Bohatství, podvody i vraždy ve slavném prezidentském klanu

Tajemství rodiny Kennedyů: Bohatství, podvody i…

Přestože jejich někdejší sláva je dávno pryč, přestože od jejich vstupu do politiky uplynulo přes 80 let,…

Audrey Hepburn za války málem zemřela. Utrpení si vynahradila svatbou jako z pohádky

Audrey Hepburn za války málem zemřela. Utrpení si…

Jedna z nejznámějších tváří filmového plátna druhé poloviny 20. století, žena, která se stala nezapomenutelnou…