Caparo T1: vývoj téměř dokončen, definitivní technická data zveřejněna

Caparo T1: vývoj téměř dokončen, definitivní technická data zveřejněna

 
 

Silniční formule navržená bývalými konstruktéry McLarenu je v závěrečné fázi testování a její tvůrci zveřejnili oficiální technické údaje.

Za vznikem vozu, který se veřejnosti poprvé představil na loňském monackém autosalonu Top Marques, stojí konstruktéři Ben Scott-Geddes a Graham Halstead, k nimž se připojil Gordon Murray. Tato trojice má za sebou nejen navrhování vozů formule 1, ale jsou podepsání i pod supersporty McLaren F1 a Mercedes-Benz SLR McLaren.

Po roce testování a ladění je Caparo T1 prakticky připraveno vyrazit k zákazníkům a do světa míří jeho oficiální technické údaje.

Za dvoumístným kokpitem, v němž se vše točí kolem řidiče a spolujezdec je spíše trpěnou přítěží, je uložen atmosférický zážehový osmiválec o objemu 3,5 l. Tato pohonná jednotka nabízí výkon 425 kW (575 k) při 10 500 ot./min. a točivý moment 420 Nm při 9 000 ot./min., což při hmotnosti pouhých 550 kg dává měrný výkon 1045 koní na tunu.

Při tak nízké hmotnosti a vysokém výkonu motoru se asi nikdo nebude divit, že automobil dokáže zrychlit z 0 na 96 km/h za 2,5 s a rychlostí 160 km/h jede za 5 s. Caparo neumí jen pekelně rychle akcelerovat, ale k zastavení ze 160 km/h mu stačí 3,5 s. S předními koly oddělenými od karoserie, narušujícími aerodynamiku vozu a zaměřením na co nejlepší jízdní vlastnosti na okruhu nebude Caparo žádným trhačem rychlostních rekordů v přímém směru, ale i tak se jeho maximální rychlost má pohybovat okolo 300 km/h.

Konstrukce vozu je podobná jako u současných monopostů F1 a tak je motor uložen v šasi tvořeném karbon-hliníkovým voštinovým monokokem. Výkon osmiválcového motoru se přenáší na kola zadní nápravy prostřednictvím šestistupňové sekvenční převodovky a diferenciálu se zvýšenou svorností.

Rovněž přední i zadní náprava dávají jasně najevo, že jsou dílem konstruktérů formule 1. O výše zmíněné rychlé zastavení se postarají kotoučové brzdy. Jejich ocelové disky mají stejný průměr 355 mm na všech čtyřech kolech a liší se jen tím, že vpředu jsou šestipístkové třmeny a vzadu čtyřpístkové třmeny.

O bezpečnost posádky se postará konstrukce podobná jako u monopostů formule 1 s pevnou buňkou pro řidiče a spolujezdce, vyztuženou vysokopevnostní ocelí a deformační zónou v kompozitové přídi. Sedadla vozu mají šestibodové pásy a jsou kompatibilní se systémem HANS, sloužícím k ochraně krční páteře. A v případě požáru zasáhne zabudovaný hasící systém.

Je samozřejmé, že automobil, který je vlastně zlegalizovanou formulí 1 pro provoz na silnici, nebude levnou záležitostí. Základní cena Capara T1 je stanovena na 190 000 liber bez daně (zhruba 8 mil. Kč).

Kdo opouští Babiše: Kluci a holky z plakátu mizí Kdo opouští Babiše: Kluci a holky z plakátu mizí

Řady výrazných politiků kolem Andreje Babiše řídnou. Ve…

Americké úřady vyšetřují manipulace s cenami kryptoměn Americké úřady vyšetřují manipulace s cenami kryptoměn

Ministerstvo spravedlnosti USA zahájilo vyšetřování, zda…

Za zavedení GDPR zaplatí české firmy 25 miliard, tvrdí Hospodářská komora Za zavedení GDPR zaplatí české firmy 25 miliard, tvrdí Hospodářská komora

Zavedení evropského nařízení o ochraně osobních údajů…

Mobily s Androidem mají problém i v Česku. Je v nich předinstalovaný vir Mobily s Androidem mají problém i v Česku. Je v nich předinstalovaný vir

Některé nové mobilní telefony s operačním systémem…

 
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Němci ujeli s Fabií 106.000 km. Pak ji v Česku nechali rozebrat do šroubku Němci ujeli s Fabií 106.000 km. Pak ji v Česku nechali rozebrat do šroubku

Zelená Škoda Fabia Combi prošla dlouhodobým testem Auto…

Nový Ford Focus už se vyrábí. Podívejte se do upravené německé továrny Nový Ford Focus už se vyrábí. Podívejte se do upravené německé továrny

Příchod každého nového modelu si žádá prázdniny pro…

 





 
Citroën představuje nové SUV C5 Aircross: Náhrada za C5 dorazila do Evropy!

Citroën představuje nové SUV C5 Aircross: Náhrada za C5 dorazila do Evropy!

Dnes 16:26

Sedany a kombi C5 již budou patřit minulosti. Ve výrobním programu je nahradí nové stejně označené SUV.




Blesk.cz

Trump zrušil plánované setkání s Kim Čong-unem. Kvůli silné nevraživosti

Trump zrušil plánované setkání s Kim Čong-unem.…

Americký prezident Donald Trump kvůli nepřátelským postojům KLDR zrušil summit s vůdcem Severní Koreje Kim…

Moderátorka Primy Sandra Parmová: Co se stalo s její svatbou?

Moderátorka Primy Sandra Parmová: Co se stalo s její…

I když by podle tradice měla být veselka do roka od zásnub, málokterý pár to stihne. Nejinak je tomu u…

 

iSport.cz

Satoranský o NBA: Začaly se i prodávat moje dresy. Ale konec byl hořký

Satoranský o NBA: Začaly se i prodávat moje dresy.…

Sezonu jako na houpačce má za sebou český basketbalista Tomáš Satoranský. V NBA střídal v dresu Washingtonu…

Je dohoda o dluzích majitele Slavie blízko? Tvrdík se fotil s šéfy J&T

Je dohoda o dluzích majitele Slavie blízko? Tvrdík…

Nejistota kolem majitele Slavie by mohla skončit už tento týden. Podle informací Hospodářských novin se rýsuje…

 

Reflex.cz

Palác na kolejích: Takhle cestoval ruský car, než byl sesazen a zastřelen bolševiky

Palác na kolejích: Takhle cestoval ruský car, než…

Konec 19. století byl ve znamení obrovského rozmachu železniční dopravy a pozadu nechtěl zůstat ani ruský car…

Sado-maso v Dobřichovicích: Skvělé erotické kresby, které vás možná inspirují

Sado-maso v Dobřichovicích: Skvělé erotické kresby,…

Michal Cihlář je všeobecně známý jako ten, který dal tvář pražské zoo (a udělal to skvěle). Jeho oborem ovšem…