Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Carlos Tavares bude šéfovat PSA

Michal Fokt
Diskuze (36)
Bývalý top manažer Renaultu Carlos Tavares zakotví doslova u sousedů - vystřídá na pozici šéfa koncernu Peugeot Citroën Philippe Varina. Chystá radikální změny v modelové nabídce.

Koncem března dojde na pozici šéfa koncernu PSA Peugeot Citroën k důležité změně. Philippe Varin, za jehož "vlády" se dostala francouzská firma na pokraj bankrotu, bude vystřídán Carlosem Tavaresem, jenž naopak provedl Renault obdobím recese v Evropě vcelku úspěšně.

Pod vedením Tavarese, jenž před časem otevřeně hovořil o svých "zaječích úmyslech" z Renaultu, až si od Carlose Ghosna vysloužil vyhazov, bude dokončen prodej části PSA čínskému Dongfengu a bude pokračovat restrukturalizace s cílem dostat koncern ze ztráty, která za loňský rok činila 4,1 miliardy euro. Pozice Tavarese nebude snadná, protože bude muset vyhovět požadavkům a představám hned tří silných vlastníků, které se mohou poměrně výrazně lišit. Jedná se o francouzský stát, jenž má stejný podíl jako Dongfeng a rodinu Peugeotů.

A jaká je vize Carlose Tavarese ohledně budoucnosti PSA? Podle něj musí Peugeot a Citroën navýšit investice do výzkumu a vývoje (v současnosti jsou 1 - 2 % pod průměrem v autoprůmyslu) a věnovat se výrobě a prodeji pouze těch nejziskovějších modelů. To v praxi znamená, že můžeme očekávat zeštíhlení modelové nabídky, ať už jde o jednotlivé vozy nebo třeba i motorizace.

Tavares vidí v PSA potenciál stát se globální automobilkou, jejímž cílem je "vyděsit" v příštích letech konkurenci vyspělostí svých nových modelů. Z dlouhodobého pohledu (v horizontu cca 20 let) chce také nový šéf PSA z řady DS vybudovat samostatnou top značku koncernu, schopnou konkurovat Audi. Peníze na restart koncernu ve výši 3 miliardy euro přijdou z Číny a PSA se také dohodla na úvěru s bankou Santander.

Cílem PSA v Evropě je stáhnout náskok Volkswagenu, jenž má nyní 24,8 % trhu (PSA 11,1 %), ale nejvíce si slibuje od další expanze v Číně, podpořené ještě těsnějším spojenectvím s Dongfengem - koncem roku 2015 chtějí oba subjekty společně v rámci joint-venture vyrobit 750 tisíc vozů, což představuje dvoutřetinový nárůst oproti současnému stavu. Značky Dongfeng, Peugeot a Citroën by tak měly v roce 2020 vyrobit a prodat v Číně 1,5 milionu aut. V neposlední řadě chce Tavares a PSA přepracovat prodejní strategii v Číně a Latinské Americe, kde se Francouzům moc nedaří.

Michal Fokt
Diskuze (36)
21. 2. 2014 08:55
Re: A já se těším...
Třeba posune spolehlivost a kvalitu těch MPV od PSA na úroveň Scénica - dle nejnovější statistiky německé STK DEKRA - nejspolehlivějšího MPV. Ke stejnému výsledku došly i francouzské a britské statistiky.
[odkaz]
21. 2. 2014 07:24
Re: Jak může DS konkurovat Audi
Audi možná bylo o stupínek níž, ale její produkt, model 200, ten snad tehdejší prémii i předčil.
20. 2. 2014 20:26
Re: Jak může DS konkurovat Audi
Sezením v pracovní době u PC a tlacháním na diskuzích určitě ne. Jihokorejci makají od osmi ráno do osmi až devíti večer. Dovolené si příliš nevybírají apod. Takže až tady budeme makat stejně intenzivně jako oni, tak bude lépe...
20. 2. 2014 19:25
Re: Jak může DS konkurovat Audi
jo v tom s tebou souhlasím, "letadlo" to bylo. Jen v té době bylo Audi ještě o stupínek níž ;-)
20. 2. 2014 19:12
Re: Zrádce
Upřímně nechápu tvůj nadpis, proč zrádce? Dělá co umí a pokud ho u Rendlíka nechtěli, proč by nešel ke konkurenci? Taky se musí nějak živit >:D ;-)