20.2. 2014 Michal Fokt

Carlos Tavares bude šéfovat PSA

Carlos Tavares bude šéfovat PSA

Bývalý top manažer Renaultu Carlos Tavares zakotví doslova u sousedů - vystřídá na pozici šéfa koncernu Peugeot Citroën Philippe Varina. Chystá radikální změny v modelové nabídce.

Koncem března dojde na pozici šéfa koncernu PSA Peugeot Citroën k důležité změně. Philippe Varin, za jehož "vlády" se dostala francouzská firma na pokraj bankrotu, bude vystřídán Carlosem Tavaresem, jenž naopak provedl Renault obdobím recese v Evropě vcelku úspěšně.

Pod vedením Tavarese, jenž před časem otevřeně hovořil o svých "zaječích úmyslech" z Renaultu, až si od Carlose Ghosna vysloužil vyhazov, bude dokončen prodej části PSA čínskému Dongfengu a bude pokračovat restrukturalizace s cílem dostat koncern ze ztráty, která za loňský rok činila 4,1 miliardy euro. Pozice Tavarese nebude snadná, protože bude muset vyhovět požadavkům a představám hned tří silných vlastníků, které se mohou poměrně výrazně lišit. Jedná se o francouzský stát, jenž má stejný podíl jako Dongfeng a rodinu Peugeotů.

A jaká je vize Carlose Tavarese ohledně budoucnosti PSA? Podle něj musí Peugeot a Citroën navýšit investice do výzkumu a vývoje (v současnosti jsou 1 - 2 % pod průměrem v autoprůmyslu) a věnovat se výrobě a prodeji pouze těch nejziskovějších modelů. To v praxi znamená, že můžeme očekávat zeštíhlení modelové nabídky, ať už jde o jednotlivé vozy nebo třeba i motorizace.

Tavares vidí v PSA potenciál stát se globální automobilkou, jejímž cílem je "vyděsit" v příštích letech konkurenci vyspělostí svých nových modelů. Z dlouhodobého pohledu (v horizontu cca 20 let) chce také nový šéf PSA z řady DS vybudovat samostatnou top značku koncernu, schopnou konkurovat Audi. Peníze na restart koncernu ve výši 3 miliardy euro přijdou z Číny a PSA se také dohodla na úvěru s bankou Santander.

Cílem PSA v Evropě je stáhnout náskok Volkswagenu, jenž má nyní 24,8 % trhu (PSA 11,1 %), ale nejvíce si slibuje od další expanze v Číně, podpořené ještě těsnějším spojenectvím s Dongfengem - koncem roku 2015 chtějí oba subjekty společně v rámci joint-venture vyrobit 750 tisíc vozů, což představuje dvoutřetinový nárůst oproti současnému stavu. Značky Dongfeng, Peugeot a Citroën by tak měly v roce 2020 vyrobit a prodat v Číně 1,5 milionu aut. V neposlední řadě chce Tavares a PSA přepracovat prodejní strategii v Číně a Latinské Americe, kde se Francouzům moc nedaří.

Rallye Dakar 2019
Spolupracujeme s TipCars.com
Stánky v holešovické tržnici zmizí až v únoru Stánky v holešovické tržnici zmizí až v únoru

Vedení pražského magistrátu prodloužilo termín, dokdy se…

V Jižní Americe nesmíte nikdy kritizovat, říká obchodník Pavel Šembera V Jižní Americe nesmíte nikdy kritizovat, říká obchodník Pavel Šembera

Latinoameričany lidé často vnímají zažitým stereotypem,…

Ukrajina jedná s USA o zbraňových dodávkách Ukrajina jedná s USA o zbraňových dodávkách

Ukrajina jedná se Spojenými státy o možných dodávkách…

 

Štítky Citroën Peugeot

 

Přidat názorDiskuse: Carlos Tavares bude šéfovat PSA







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Facelift Škody Superb odhalen. Větších změn se dočká hlavně vzadu Facelift Škody Superb odhalen. Větších změn se dočká hlavně vzadu

Na letošní rok plánuje škodovka uvedení modernizovaného…

Škoda Scala má české ceny. Stojí od 394.900 Kč, má pro to dobré důvody Škoda Scala má české ceny. Stojí od 394.900 Kč, má pro to dobré důvody

Šéf českého zastoupení Škody Auto nám v rámci prezentace…

 





 
Renault Clio Grandtour 0.9 TCe vs Škoda Fabia Combi 1.0 TSI – Ještě nevymřeli

TEST: Renault Clio Grandtour 0.9 TCe vs Škoda Fabia Combi 1.0 TSI – Ještě nevymřeli

Dnes 12:50

Ani úplně malé, ani moc velké. Hodně odvezou, snadno zaparkují. Nově se shodují i počtem válců. Proto opět stojí proti sobě Clio Grandtour a Fabia Combi.




Blesk.cz

Boháči se sešli u slumů: Babiš na setkání elity a ostrý kontrast s chudými dětmi

Boháči se sešli u slumů: Babiš na setkání elity a…

Toulaví psi, chatrče, slumy a sem tam i volně pochodující krávy. Do toho děti pobíhající mezi stany v prachu a…

Počasí na víkend: Na horách bude až -15 °C, pozor na mrznoucí mlhy

Počasí na víkend: Na horách bude až -15 °C, pozor na…

O víkendu přijde po vydatném sněžení ochlazení. I v nížinách bude teplota po ránu ojediněle klesat až k -10 °C,…

 

iSport.cz

Slováci otevřeli národní stadion. Nahlédněte do útrob Tehelného pole!

Slováci otevřeli národní stadion. Nahlédněte do…

Konečně se dočkali. Od roku 2010 museli fotbalisté Slovanu Bratislava hrát své domácí zápasy v azylu na…

Změny ve Spartě: Kaya na cestě do Turecka, přestup Vukadinoviče padl

Změny ve Spartě: Kaya na cestě do Turecka, přestup…

Nejen posilování kádru, ale i jeho redukce o nechtěné hráče je proces, kterým se napříč lednem usilovně zabývá…

 

Reflex.cz

Reportáž z nevěry vlastní ženy. Žárlivý reportér informuje o revoluci v Africe aniž by opustil Prahu

Reportáž z nevěry vlastní ženy. Žárlivý reportér…

Reflex hlásí výjimečný stav. Jeho redaktor uvádí na jeviště divadelní hru o gigantické novinářské…

Audit dotací Agrofertu nemusí skončit potrestáním. Výsledky kontroly mu mohou paradoxně pomoci

Audit dotací Agrofertu nemusí skončit potrestáním.…

Na to, s jakým závěrem skončí kontrola dotací, které čerpaly v předchozích letech firmy holdingu Agrofert, si…