Caterham Seven 160: 82 koní z tříválce 0,7 l
Britská automobilka Caterham si udělala jméno výrobou licencovaného Lotusu Seven, jehož filozofie Add Lightness se celé roky úzkostlivě drží a do extrémně lehkého auta montuje relativně skromné motory, které neuchvacují výkonovými hodnotami, ale v kombinaci s nízkou váhou jsou zárukou skvělých řidičských zážitků a vlastně i jízdní dynamiky.
A nyní bude "Cat" papežštější, než papež. I u sedmičky se bude downsizovat, automobilka ve Frankfurtu představí model Seven 160, jenž sáhl pro malinkatém motoru 0,66 l od Suzuki, přeplňovaném turbodmychadlem, jenž se stane nejmenším a nejúspornějším motorem, jaký kdy auto se sedmičkou na chladiči poháněl.
U Caterhamu jej naladili na výkon 60 kW oproti výchozím 47, což určitě nebyl žádný velký problém, stejně jako dosažení točivého momentu 107 N.m jenž půjde na zadní kola prostřednictvím pětistupňového manuálu, původem taktéž u Suzuki. Auto má být stavěno s maximálním důrazem na úsporu váhy, konkrétní hodnoty ale zatím nepadly. V Británii ponese označení 160, ve zbytku Evropy pak 165, půjde ale o stejný motor, jenž bude za kanálem kvůli emisím lehce modifikován.
Podrobnější informace budou k dispozici snad již na autosalonu a výroba se rozjede zkraje příštího roku. Cena by se měla pohybovat pod 17.000 librami, tedy kolem 425 tisíci korunami, což by z něj mohlo udělat nejlepší sporťák do půl milionu.