Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ceny modernizovaného Fordu Focus: 1.6 Ti-VCT se 77 kW za 336.990 Kč

Ondřej Chamilla
Diskuze (141)
Nový Ford Focus přijde v říjnu na český trh. S výbavou Trend a atmosférickou šestnáctistovkou 1.6 Ti-VCT stojí v základu od 336.990 Kč, nejlevnější turbodiesel vyjde na 395.990 korun.

Základní cenu faceliftovaného Fordu Focus třetí generace již známe, hodí se však dodat, že na českém trhu budou k dispozici i další karoserie, sedan za příplatek 10.000 Kč ve srovnání s hatchbackem, a kombi za dalších deset tisíc korun. Již v základní výbavě přitom dostanete motor o výkonu 77 kW, manuální klimatizaci, elektrická přední okna či tříramenný kožený volant a audiosystém s USB, což je v rámci nižší střední třídy solidní nabídka. Rozdíly v ceně mezi modernizovaným Focusem a doposud prodávanou verzí činí u nového základního motoru 1.6 Ti-VCT s výkonem 77 kW sedm tisíc korun.

Ford Focus - Porovnání základní ceny s konkurencí
ModelZákladní motorZákladní cena [Kč]
Ford Focus1.6 Ti-VCT (77 kW)336.990
Citroën C41.4 VTi (70 kW)299.900*
Nissan Pulsar1.2 DIG-T (85 kW)329.900
Honda Civic1.4 i-VTEC (73 kW)389.900
Hyundai i301.4 CVVT (73 kW)294.990
Opel Astra1.4i (64 kW)289.900
Peugeot 3081.2 PureTec (60 kW)340.000
Renault Mégane1.6i (81 kW)269.900
Seat Leon1.2 TSI (63 kW)299.900
Toyota Auris1,33 Dual VVT-i (73 kW)319.900**
Volkswagen Golf1.2 TSI (63 kW)367.900
*Po zahrnutí slevy 20.000 Kč za váš ojetý vůz, **bonus 30.000 Kč při výkupu starého vozu

Novinkou je stupeň výbavy Trend Sport, který obsahuje šestnáctipalcová kola z lehkých slitin, mlhovky, speciální sportovní odpružení, automatickou duální klimatizaci, loketní opěrku či výrazněji tvarovaná sedadla. To vše za příplatek rozumných 30.000 Kč. K dispozici jsou přitom karoserie hatchback a kombi ve spojení s motory 1.0 EcoBoost (92 kW) a 1.6 EcoBoost (110 kW). Zajímavostí rovněž je, že pro první jmenovaný motor platí ještě zaváděcí sleva 10.000 Kč (není započítána do tabulky), ať už jej spojíte s jakoukoliv karoserií či výbavou.

Klasickým vrcholem nabídky je verze Titanium. Ta se alespoň prozatím váže jen ke dvěma motorům, nové benzinové patnáctistovce EcoBoost o výkonu 110 kW a prozatím nejsilnějšímu turbodieselu 1.6 TDCi/85 kW. Naftový dvoulitr ani benzinová šestnáctistovka v nabídce nefigurují. Automatická převodovka Powershift se nabízí pouze ve spojení s jednotkou 1.6 Ti-VCT/92 kW. Podrobné jízdní dojmy z nového Fordu Focus vám přineseme ještě v tomto týdnu.

Ford Focus 5D - Ceny a motory
Motor1.6 Ti-VCT1.0 EcoBoost1.0 EcoBoost1.5 EcoBoost1.6TDCi1.6 TDCi
Převodovka5M5M6M6M6M6M
Zdvihový objem [cm3]1596998998149915601560
Válce/ventily4/43/43/44/44/44/4
Největší výkon [kW]7774921107085
Max. rychlost [km/h]180185193210180193
Zrychlení 0-100 km/h [s]12,312,511,08,912,510,8
Komb. spotřeba [l/100 km]5,94,64,75,54,54,5
Cena Trend [Kč]336.990346.990371.990395.990415.990
Cena Trend Sport [Kč]401.990426.990
Cena Titanium [Kč]426.990451.990470.990

Ondřej Chamilla
Diskuze (141)
21. 9. 2014 17:44
Re: Souhlasím.. zvenku se mi líbí.. motory jsou OK...
... no, zopar by ich mohli odstrihnut ;-)
Avatar - Emel
18. 9. 2014 09:34
Re: Facelift
Možná ST trošku vyměklo, nevím, v tom aktuálním jsem neseděl... ale pořád je (i historickým vnímáním) víc na té sportovní straně než GTI.

Jasně, 1.8TSI by asi stačila... byť teda její krouťák na úrovni 1.4TSI v mých očích ten motor trošku sráží.
Avatar - woody-alien
18. 9. 2014 09:07
Re: Facelift
No právě, že o tom by se dalo v současné generaci dost úspěšně polemizovat. Zvuk, Recara....budiž, ale na druhou stranu pouze "nesportovní" 5-dvířko, motoricky nijak vyjímečný turbo 4 válec, cekovým naladěním snaha přiblížit se univerzálnějšímu pojetí Golfu. O FoSTu toho dost vypovídá celá řada prohraných testů s GTI, ale ještě víc to, že za nejzábavnější/nejsportovnější auto od Fordu je v současnosti považována FieSTa.

Ale abych neodbíhal. Tuhle motorovou taktiku taky moc nechápu. Nemyslím, že by bylo nutné narušovat tradici GTI/GTD kombíkem (i když lpění na tradicích si už odpustili i u věhlasnějších značek ;-) ), ale aspoň pro Variant mohli přidat 1.8 TSI. Nebo 2.0 TSI a udělat z toho specialitku jako má Megane u GT220. Není to RS, ale ani úplně běžnej řadovej model.
Avatar - Emel
18. 9. 2014 08:33
Re: Facelift
Ale nemá ani 1.8TSI... prostě, u Golfa je ten Variant pořád relativně na okraji zájmu. Ok, asi tradice... ;-)
Avatar - Emel
18. 9. 2014 08:31
Re: Facelift
Za mě to chyba je. Pro mě je kombík zásadní karoserie, Golf Variant jako rodinné auto je určitě zajímavá alternativa... ale nejsilnější benzín 1.4? Neříkám že by to nestačilo, ale na VW to není žádná sláva.

Ber to tak, že Focus ST je více sportovně orientovaný model než to GTI. Když už si někdo jde pro ST, pak obvykle ne jako rodinné auto... zvuk, Recara... spotřeba... prostě, GTI / GTD Variant by mi dávalo větší smysl než ST Turnier (nebo jak tomu Ford dneska říká).