Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Český trh v 3. čtvrtletí: Neúspěšné modely

Diskuze (40)
Auta z horních pater statistik registrací dobře známe, jaké je ale obsazení nejnižších pozic?

S měsícem září odešlo léto a také skončilo třetí čtvrtletí roku 2011. To je dobrou příležitostí pro netradiční rekapitulaci statistik registrací na českém trhu. Rozhodli jsme se najít nejméně oblíbené modely na českém trhu – takové, které jsou i nadále v prodeji a důvodem jejich nízkých čísel proto není doprodej skladových zásob.

Nejméně prodávané vozy na českém trhu

V kategorii minivozů je jasným neúspěchem Toyota iQ. Japonský prcek se na českém trhu neuchytil, konkurenční Smart ho v registracích překonává několikanásobně. To je taky důvodem, proč byl model iQ od října vyřazen z nabídky pro český trh.

Stejný scénář panuje mezi malými vozy. Toyota Urban Cruiser přišel na český trh z Ameriky. Do vkusu českých zákazníků se evidentně netrefil, a proto u nás taky končí. Masovější Yaris vykazuje registrace o dva až tři řády vyšší.

Lancia Ypsilon naopak prochází generační obměnou, na víc než umístění ve spodních patrech tabulky (s šesti kusy) to ale alespoň prozatím nestačí. O stupínek lépe se daří hybridní Hondě Insight.

V nižší střední třídě je nejméně úspěšnou Lada Priora. Ruský vůz nestačí na agresivní cenovou politiku konkurence a nemá dostatečně silnou značku. Výsledkem jsou pouhé tři prodané kusy za devět měsíců, s přehledem nejhorší výsledek v segmentu.

Střední třída je trhem s jasně rozdělenými podíly. Menší značky to zde mají složité, což dokládají výsledky modelů Infiniti G, Saab 9-3 a Lexus IS. Hodí se podotknout, že dvoudveřovým verzím Infiniti a Lexusu se ve srovnání s konkurencí daří podstatně lépe.

O segment výš panuje obdobná situace. Citroën C6 dokázal letos přilákat jediného individualistu. Infiniti M a Saab 9-5 nedosáhli ani na 20 kusů, nejlepší konkurenti mají u svých výsledků o nulu víc.

Z devíti luxusních modelů nabízených na českém trhu se letos nejhůř daří Lexusu LS. Ten se nechal předběhnout Jaguarem XJ i Volkswagenem Phaeton.

Jasným propadákem mezi dvoudveřovými vozy je Audi A3 Cabriolet s jediným prodaným kusem. Mezi SUV vykazuje stejný výsledek Subaru Tribeca.

Velká MPV dnes netáhnou tolik, co dříve. Poslední příčky v kategorii velkoprostorových vozů proto obsazuje stárnoucí duo Citroën C8 a Peugeot 807. Na chvostu tabulky je doplňuje americký konkurent Chrysler Grand Voyager.

Vozy s nejmenším počtem registrací na českém trhu
Modelks 1-9/2011ks 1-9/2010rozdíl
Minivozy
Toyota IQ48-50,0%
Citroën C ZERO100-
Peugeot ION160-
Malé vozy
Toyota URBAN CRUISER331-90,3%
Lancia Y63100,0%
Honda INSIGHT822-63,6%
Nižší střední třída
Lada PRIORA314-78,6%
Volvo S4023224,5%
Dacia LOGAN26127-79,5%
Střední třída
Infiniti G sedan25-60,0%
Saab 9-3815-46,7%
Lexus IS sedan919-52,6%
Vyšší střední třída
Citroën C613-66,7%
Infiniti M101900,0%
Saab 9-5143366,7%
Luxusní třída
Lexus LS614-57,1%
Volkswagen PHAETON104150,0%
Jaguar XJ11683,3%
Kupé, kabriolety a roadstery
Audi A3 CABRIOLET13-66,7%
Mercedes-Benz SL29-77,8%
Lexus IS CABRIO35-40,0%
Porsche BOXSTER330,0%
Porsche CAYMAN330,0%
SUV
Subaru TRIBECA13-66,7%
Jeep CHEROKEE718-61,1%
Shuanghuan CEO79-22,2%
MPV
Citroën C8141216,7%
Peugeot 807189100,0%
Chrysler GRAND VOYAGER3144-29,5%

Letošní propadáky na českém trhu

Na celou věc je možné pohlížet i z jiného úhlu. Neúspěšným modelem by mohl být takový, který meziročně vykazuje velký propad počtu registrovaných kusů.

Mezi minivozy tento osud postihl někdejší leadery segmentu. Hyundai i10 si navzdory facelfitu pohoršil o 80 %. Následují Fiat 500 a Fiat Panda. Velký pokles objemového modelu italské značky má také výrazný vliv na oslabování Fiatu na českém trhu. Ovšem nová generace je za dveřmi.

V malých vozech je to opět Toyota Urban Cruiser, komu náleží poslední příčka. Spokojenost ale nemůže panovat ani u Alfy Romeo s jejich MiTem – zákazníci italské značky nyní jasně preferují větší Giuliettu.

Dacia Logan, kdysi jeden z nejoblíbenějších kompaktních modelů, také prožívá krizi. Pohoršila si ještě víc než již zmiňovaná Lada Priora, větší propad zažívá jen již nevyráběný Chevrolet Lacetti. Pokles registrací o desítky procent potkal také Fiat Sedici, který zůstává jen ve stínu úspěšného sourozence Suzuki SX4.

Ve střední třídě zažívá pád Toyota Prius. Vliv příchodu Toyoty Auris HSD a Lexusu CT 200h můžeme jen odhadovat. Druhý největší pokles připadl na Infiniti G, třetí je SEAT Exeo. O segment výš má nechvalné prvenství opět Citroën C6, opadá také zájem o výběhové Audi A6 allroad quattro a sedan Volvo S80.

V luxusním segmentu si nejvíc pohoršil nejméně prodávaný Lexus LS. Druhý největší pokles připadá poněkud překvapivě Porsche Panamera. Mercedes třídy S už nedosahuje nikterak dramatického poklesu – prakticky si pohoršil o stejné množství kusů, o kolik roste konkurenční Audi A8.

Největší propad mezi kupé, kabriolety a roadstery má na kontě pomalu odcházející Mercedes třídy SL. Téměř dvoutřetinový pokles registrací vykazuje Nissan GT-R – ovšem z podstatné části vinou jarního zemětřesení v Japonsku, které na čas zastavilo dodávky do Evropy.

Mezi SUV výrazně ztrácí Subaru Tribeca, Jeep Cherokee a Suzuki Grand Vitara. V případě MPV se jedná o modely Ford Galaxy, Renault Scénic a Chrysler Grand Voyager – zde jde ale o méně než poloviční poklesy.

Vozy s největším propadem registrací na českém trhu
Modelks 1-9/2011ks 1-9/2010rozdíl
Minivozy
Hyundai i10109563-80,6%
Fiat 50078349-77,7%
Fiat PANDA5421185-54,3%
Malé vozy
Toyota URBAN CRUISER331-90,3%
Alfa Romeo MITO1756-69,6%
Mazda 2127405-68,6%
Nižší střední třída
Dacia LOGAN26127-79,5%
Lada PRIORA314-78,6%
Fiat SEDICI39128-69,5%
Střední třída
Toyota PRIUS2063-68,3%
Infiniti G sedan25-60,0%
Seat EXEO3073-58,9%
Vyšší střední třída
Citroën C613-66,7%
Audi A6 ALLROAD QUATTRO43112-61,6%
Volvo S803559-40,7%
Luxusní třída
Lexus LS614-57,1%
Porsche PANAMERA3765-43,1%
Mercedes-Benz S7994-16,0%
Kupé, kabriolety a roadstery
Mercedes-Benz SL29-77,8%
Audi A3 CABRIOLET13-66,7%
Nissan GT- R1132-65,6%
SUV
Subaru TRIBECA13-66,7%
Jeep CHEROKEE718-61,1%
Suzuki GRAND VITARA86221-61,1%
MPV
Ford GALAXY5189-42,7%
Renault SCENIC492729-32,5%
Chrysler GRAND VOYAGER3144-29,5%

Diskuze (40)
19. 10. 2011 23:10
Re: TOHLE NE!
Porblém je, že většinou platí, že to, co se prodává nejvíc, bývá z největší části proto, že to z uživatelského hlediska nejlepší je. Představa, že jenom ty jsi ten chytrý, co si kupuje podle svých potřeb, zatímco 99,9% jsou pitomci, co dají na statistiku a články je hodně naivní. Nebo ještě líp, nelíbí se ti určitáí auta, která jsou prodejně hodně nahoře, tak si tady musíš dokazovat, že vlastně koupit si něco jiného je důkaz velké inteligence a převahy nad ostatními....v tom se ale dost pleteš. Osobně mám takový dojem, že jsi si asi ve skutečnosti ještě auto ani nekupoval. Kdybys totiž onu skutečnost s "atypickým" a "protivětšinovým" prodejem sskutečně měl, asi by ses vyjadřoval jinak.

Mimochodem, když jsme u těch telefonů, já měl tři první mobily Siemensy - všichni na ně nadávali, mně sloužily perfektně, nicméně jsme před cca 4 lety měl při generační výměněn smůlu - přestali je dělat.....
19. 10. 2011 23:01
Re: TOHLE NE!
Bože, to je zase hloupé blábolení...šetři se, plácání nesmyslů není in a kecy o době před více jak dvaceti lety jsou o to směšnější, že podobně vypadal trh v každé tzv, socialistické zemi a nejen v tehdejším Československu.

To, že se můžeš pominout s francouzských aut a trpíš jakýmsi stihomamem, co se týká škodovky a koncernu VW je tady celkem známo, takže se nemusíš obtěžovat to v každé diskuzi znovu a znovu připomínat. Místo podobných výlevů ti skutečně doporučím, aby sis prostudovala tabulky prodejů jednotlivých typů a značek podle zemí a nemachrovala tady s EÚ. Jinak on ten český trh zas až tak netypický a zas až tak maličký není - nesmíš na všechno koukat z hlediska své malosti....
Avatar - Bristol
17. 10. 2011 16:09
Re: TOHLE NE!
zrovna u C6 je problém ceny za nové...ta je i ve vyšší střední enormní...chtít za auto o 300 klacků víc než německá premie...no nevím koho tím chtějí nalákat...i když je C6 z uplně jiného soudku...

přesto si myslím, že C6 si svoju klientelu najde...stejně jako by si ji našla i lancia thesis nebo peugeot 607 za adekvátní ceny

právě díky této cenové politice jednou dojde na to, že zájemce o vyšší střední třídu bude mít na výběr mezi německou trojkou, japonským hybridem a anglickým jaguárem...

což je škoda...čím pestřejší trh tím lépe...a něco mi říká, že C6 potká stjený osud jako P607...stokrát bohužel...607ma bylo nádherné auto...a dnes je za babku stejně jako pár let stará C6 v hdičku...to jsou dnes neodolatelné nabídky...a člověk s trochou fantazie a kuráže...má co vybírat..passat B7 nebo C6 2.7 hdi?? mozek říká passat...pár vyvoleným srdce řekne C6 a vemou si ho...
Avatar - Bristol
17. 10. 2011 13:40
off topic
teďka kukám na ceny citrouše C6 a ta je tady opravdu brutální...1404000 za 3.0 HDi...dobrá teď už chápu proč drtivá většina lidí nakupuje u německé konkurence...to i ten saab 9-5 s cenovkou 899 000 vypadá jako bezva nabídka...

za tohle citroenu :no: :no: :no: srovnatelný E300CDi je bezmála o 300 tisíc levnější...

každopadně to nic nemění na tom že jako ojetina je to sluišná nabídka...
Avatar - Bristol
17. 10. 2011 13:31
Re: TOHLE NE!
tak ceny ojeté C6 jsou více než lákavé...prakticky za cenu passatu B7 před fl. :yes: :yes:

nové si to tu koupí málokdo...dnes jsem právě v praze víděl jednu C6...a parádní...a taky nové 9-5...taky nádhera...vždy když to vidím se ptám proč se to prodává méně než třeba BMW 5 nebo mercedes E... :no: