Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Český trh v srpnu 2016: Mercedes prodal více aut než Renault

David Bureš
Diskuze (33)
V červenci sice české prodeje aut klesly, v srpnu se ale trh vrátil k růstu. Nejvíce z toho těžil Mercedes, Kia nebo Dacia.

České prodeje nových automobilů během letošního července klesly o 12,5 %. To mnozí vysvětlovali nižším počtem pracovních dnů než před rokem, přesto byly s napětím očekávány prodejní výsledky za srpen, zda trend poklesu prodejů nebude pokračovat. Dobrou zprávou je, že české prodeje aut v srpnu opět rostly.

A to velice výrazně. Během minulého měsíce bylo v Čechách, na Moravě a ve Slezsku registrováno 21.251 nových automobilů, což bylo o výrazných 16,27 % více než před rokem. Růst je dokonce vyšší než za předcházející měsíce, české prodeje aut za prvních osm měsíců rostly o 12,95 %. Celkem bylo od ledna do srpna v Česku registrováno 172.768 nových osobních vozů.

Ze srpnového růstu množství značek těžilo, nejvíce se dařilo Dacii, Kii a Mercedesu. Rumunská automobilka si v srpnu díky úspěchu dusteru meziročně polepšila o 84,5 %, korejská o 87,8 % a ta německá dokonce o 135,3 %! Není tak divu, že trojcípá hvězda je letos s přehledem nejprodávanější luxusní značka na českém trhu. Ostatně tento titul Mercedes za první pololetí drží i z celosvětového hlediska.

Ne u všech značek ale bylo veselo. Hodně si pohoršil Ford, který kvůli pádu o 27,8 % spadl na páté místo mezi značkami. Opel pak ztratil o 20,5 %, u něj to ale bylo spíše způsobeno velice silným loňským srpnem. Pokles minulý měsíc zaznamenal i Hyundai, a to o 11,3 %. Renault pak sice hlásí růst o 12 %, přesto se kvůli nižšímu nárůstu než konkurence musel tentokrát spokojit až s desátým místem. Před něj se tak dostal i úspěšný Mercedes.

Nejprodávanější značkou zůstává domácí Škoda, která v srpnu prodala 5.713 automobilů, o 13 % více než před rokem. Prodeje mladoboleslavské automobilky tedy rostly pomaleji než celkový trh, což znamená i snížení tržního podílu na 26,9 %. Za prvních osm měsíců roku Škoda drží 31,72% na trhu. Na druhé příčce setrvává Volkswagen, který díky meziročnímu nárůstu prodejů o 20,4 % navýšil svůj tržní podíl na 10,38 %.

Český trh – registrace nových aut podle značek
Poř.ZnačkaProdeje v 8/2016Meziroční rozdíl [%]Tržní podíl [%]
1.Škoda5713+13,026,9
2.Volkswagen2206+20,410,38
3.Hyundai1735-11,38,16
4.Dacia1146+84,55,39
5.Ford1094-27,85,15
6.Kia1012+87,84,76
7.Opel842-20,53,96
8.Seat832+30,83,92
9.Mercedes-Benz774+135,33,64
10.Renault730+12,03,44
11.BMW671+24,53,16
12.Peugeot619+12,32,91
13.Audi577+47,22,72
14.Toyota570+54,12,68
15.Citroën440+26,12,07
16.Nissan401+19,71,89
17.Fiat309+26,11,45
18.Suzuki283+50,51,33
19.Mazda261+6,51,23
20.Honda216+53,21,02
-CELKEM21251+16,3-

Když se pořadím přesuneme o něco dále, uvidíme úspěch Suzuki a Hondy. Obě asijské značky meziročně poskočily o více než 50 %, což v případě Hondy znamená, že tentokrát uzavírá nejlepší 20 značek. Suzuki v srpnu obsadilo 18. příčku, díky čemuž přeskočilo Mazdu.

Právě Suzuki letos patří mezi značky s nejvyšším růstem na českém trhu. Od ledna do srpna prodalo 2.080 vozů, o 48,7 % více než před rokem. Z top 20 výrazněji rostl jen Mercedes-Benz, a to o 60,1 %. Vlastně všem značkám z nejlepší dvacítky letos rostou prodeje, jen Fiat (+0,6 %) a Opel (-0,5 %) jsou na tom více méně stejně jako před rokem.

Český trh – registrace nových aut podle značek
Poř.ZnačkaProdeje v 1-8/2016Meziroční rozdíl [%]Tržní podíl [%]
1.Škoda54801+12,531,72
2.Volkswagen17236+4,89,98
3.Hyundai13763+6,77,97
4.Ford9769+6,75,65
5.Dacia8447+23,24,89
6.Renault6284+25,13,64
7.Kia6261+20,63,62
8.Opel5758-0,53,33
9.Peugeot5692+17,93,29
10.Seat5415+14,53,13
11.Mercedes-Benz4775+60,12,76
12.BMW4435+15,12,57
13.Audi4358+33,62,52
14.Citroën3721+9,22,15
15.Toyota3499+24,62,03
16.Nissan3231+3,41,87
17.Fiat2255+0,61,31
18.Mazda2139+24,71,24
19.Suzuki2080+48,71,2
20.Mitsubishi1780+5,51,03
-CELKEM172768+13,0-

David Bureš
Diskuze (33)
7. 9. 2016 15:31
Re: Ford
Ford pořád reexportuje (společně ze Seatem a VW). Řešit jeho prodeje a hledat v tom logiku v ČR nemá smysl. Reálně je někde na 10 místě.
Avatar - Emel
7. 9. 2016 13:15
Re: Česko
Zřejmě to bude lepší. Aktuální trend u Hyundai je uklidnění vlnobití, viz i20, tam už se o fluidním designu jen mluví... a nakonec celkem i ten Tuscon.

Jinak... ono existují různé verze té přední masky a tak, celkově souhlas že Ceed je o třídu hezčí auto, ale pokud na to koukáš optikou "dostat co nejvíc za svých 350", tak si nemůžeš moc vybírat. Kdybych měl mít dilema Rapid vs. i30, tak se kloním k i30.
7. 9. 2016 13:04
Re: Česko
Nepřekonatelná je také obludnost jejího designu. Snad nová generace bude hezčí... :-!
Avatar - woody-alien
7. 9. 2016 13:02
Re: bez firemnich prodeju
A proč vlastně ? Abychom se dozvěděli, že firmy (stejně jako živnostníci a vůbec všichni co kupujou na IČO) jsou úplně blbé a auta pro lidi dělají úplně jiné automobilky než ty v popředí prodejů. Hele, já mám třeba docela rád Suzuki, ale nemyslím si, že ten jejich poměr prodejů firemní/soukromé je strategie a že se do fleetů necpou, aby neztratili něco ze své lidskosti. >:-[] Přitom já bych klidně pro svý hypotetický obchoďáky flotilu Swiftů nakoupil. Stejně jezděj sami a v kufru maj prázdno. A do jejich chalup mi nic není. ;-)
Avatar - woody-alien
7. 9. 2016 12:49
Re: Česko
Neznalost a nekultura ? Vážně ? Nebo je to spíš o tom, kam tě pustí peněženka ? Takže zřejmě nejsme tak bohatá země a viděl bych to spíš jako náznak finanční gramotnosti.

PS: A bavme se o nových autech, prosím. Žádný studie o tom, kterak místo nového nekulturního povozu můžeš mít lehce jetou "kulturu jako řemen". ;-)