Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Český trh v březnu 2011: Nový souboj ve vyšší střední – Latitude vs. CLS

Aleš Dragoun
Diskuze (72)
Není žádným divem, že ve vyšší střední třídě opět zvítězilo pětkové BMW. Po únorovém výpadku se ovšem dařilo i Volvu.

Celý březnový trh meziročně hodně získal, a to skoro 60 % (přesně 59,8). Loni bylo nově zaregistrováno 184 vozů vyšší střední třídy, letos 294, tedy o 110 více. To je vskutku razantní skok. Do přehledu byly započteny korektury loňských počtů právě vítězné bavorské pětky.

Ta opět tomuto segmentu kralovala a porazila všechny konkurenty, skončila na vysokých 91 přírůstcích. Jenže velká Volva řad 70 a 80 ztratila tentokrát jen 20 registrací (71). Takřka čtvrtinový podíl v březnových výsledcích určitě vzhledem k německé přesile potěší, a to nejen importéra, ale i fanoušky švédské značky.

O další dvacítku méně, tedy 51 kusů má Mercedes E. Oba modely se čtyřmi kruhy ve znaku se musely spokojit pouze se čtvrtou a pátou příčkou. Ingolstadtská řada 6 včetně Allroadu má na kontě 37 aut, její sportovnější sourozenec A7 pak 27.

S březnem 2010 je srovnatelná pouhá pětice zástupců této kategorie, Jaguar XF je ještě navíc raritkou, protože si ani nepolepšil, ani nepohoršil. Devítimístný žebříček ale uzavírá, takže se zaměřme na vyšší patra. Lídr BMW 5 si polepšil o 89,6 % Loni našlo své majitele jen 48 aut, letos o 43 více. Počty Volv 70/80 se vyšplhaly o 42 registrací, před dvanácti měsíci jich bylo pouze 29. Navýšení +144,8 % jim tak zcela dostačuje k titulu Skokan roku. Mercedes E má o 10,9 % více (+5 kusů). Jediný pokles hlásí Audi A6 (-22,9 %, loni 48 aut), tento výsledek mu zároveň logicky přinesl nelichotivou nálepku propadáku.

Vyšší střední třída, registrace na českém trhu v březnu 2011
-KategorieOA+LUVOA+LUVTržní podíl ve tř.Tržní podíl ve tř.
-Období3/20111-3/20113/20111-3/2011
1.BMW 59118631,0%31,7%
2.Volvo S80/Volvo V70/Volvo XC707110424,1%17,7%
3.Mercedes-Benz E519417,3%16,0%
4.Audi A6/Allroad377912,6%13,5%
5.Audi A727699,2%11,8%
6.Renault Latitude11173,7%2,9%
7.Mercedes-Benz CLS3171,0%2,9%
8.Saab 9-5240,7%0,7%
9.Jaguar XF190,3%1,5%
-Ostatní modely070,0%1,2%
-CELKEM294586100,0%100,0%

Jak vypadá český trh v segmentu vyšší střední třídy po prvním čtvrtletí? Jeho objem se oproti totožnému období uplynulého roku zvýšil, a to o 148 vozů, tedy ze 438 na 586. V procentním vyjádření tento údaj představuje nárůst o 33,8 %.

V žebříčku od ledna pokračuje ve své letošní suverenitě řada 5 z Mnichova. Vévodí mu zatím se 186 kusy a podílem 31,7 %. Volvo 70/80 překonalo bez problémů jak Mercedes, tak obě Audi a vylétlo z páté příčky na stříbrnou (104, 17,7 %). Rozdíly ve zbytku Top 5 se již mírně natáhly. Mercedes-Benz E je zatím třetí (94, 16 %), za ním jsou Audi A6 a A7. První jmenovaný má 79 exemplářů a okupuje 13,5 %, druhý pak dosáhl 69 kusů a 11,8 %.

Zbytek už notně ztrácí, Mercedes CLS a korejsko-francouzský Renault Latitude mají po 17 registracích. Na snad až příliš levný sedan s diamantem ve znaku si ale soupeři musí dávat velký pozor, ve statistikách jej máme jen dva měsíce.

V meziročním srovnání si vedoucí pětková série pochopitelně polepšila, navíc hodně, o 92 vozů (+97,9 %), byť její navýšení v únoru ještě překračovalo stoprocentní hranici. Volva 70 a 80 se dostala ze skoro -30 % na +38,7 % (mají o 29 kusů více). Třída E se neprodává tak dobře, je v záporných číslech, má o 17 registrací méně (-15,3 %). Za ním následuje další ztráta v podání Audi A6: -50 kusů a -38,8 %. Audi A7 z tohoto přehledu musíme zatím vynechat. Skončeme pozitivně: největším šplhounem ze všech je Jaguar XF, +8 kusů z jediného znamená meganárůst 800 %. Jedná se ale spíše o perličku.

Vznětových BMW 5 si zákazníci v březnu odvezli celkem 89. To dává 97,8 % z celkového počtu, písmeno i na zádi měly tedy jen dva. Velká osobní Volva mají na kontě naopak pouhých 18 kusů s turbodiesely, tedy 25,4 %. Tento malý podíl způsobila padesátka benzinových kombi V70. Mercedes-Benz E vykazuje 45 CDI (88,2 %), dva další spalovaly CNG a čtyři byly zážehové.

Audi A6 s přeplňovaným vznětovým motorem si postavilo do garáže 36 nových majitelů, což je plných 97,3 %. Zážehový agregát se nacházel v útrobách jediného exempláře, v Allroadech klapaly výhradně turbodiesely. Jeho kolega Sportback A7 má poměr 3:24 ve prospěch TDI (88,9 %).

Aleš Dragoun
Diskuze (72)
3. 5. 2011 08:31
Re: fuj bmw v nafte
Bly bych rád, kdyby jsi vůbec nějaký "obyčejný diesel" uměl alespoň nakreslit, neříkám zkonstruovat! Zbožňuji lidi, kteří o spalovacích motorech ví tolik, co moderátor Top Gearu, ale zasvěceně o nich píšou! Věřím tomu, že 90% z vás žádný motor, ani z Pionýra, neumípopsat, natož ho složit!
Já si techniků vážím právě proto, že NĚCO vymysleli, spočítali, zkonstruovali a funguje to! A na boxera mi také nesahejte, mám ho v motorce! :yes:
Také bych rád, aby jste se tady přestali urážet, to je fakt hrozné, slabobuché.
3. 5. 2011 00:17
Re: Latitude lutte
O to peprnější je fakt, že samotný zákon to podle prvního paragrafu umožňuje prakticky jakékoliv fyzické osobě... >:-[]
2. 5. 2011 20:17
Re: Latitude lutte
Domácí účetnictví je právě to psaní čísílek na kousek papíru, ale to není účetnictví v pravým slova smyslu, protože s neřídí žádným předpisem. A jak jistě víš, účetnictví podle zákona o účetnictví není jen o vedení příjmů a výdajů, ale o spoustě dalších náležitostech, které pobírač dávek nemůže splnit :-)
2. 5. 2011 01:20
Re: Latitude lutte
To už pár let vím, akorát nechápu, v jaké souvislosti to vůbec zmiňuješ. To, že u nás se v tuto chvíli používá pouze to podvojné, neznamená, že ostatní varianty neexistují... ;-\
Pojmy jako osobní nebo domácí účetnictví našel google v několika milionech odkazů, na neexistující výraz poměrně velké množství. Ale pokud tě to potěší, tak i na základě zákona o účetnictví si podle něj může vést účetnictví jakákoliv fyzická osoba, která to chce dělat. :-!
Avatar - white label
2. 5. 2011 01:01
Re: fuj bmw v nafte
Souhlas...