Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Chcete auto za rozumnou cenu? Astra z Top Gearu je na prodej

David Bureš
Diskuze (12)
Červená Astra generace J má za sebou náročnou kariéru auta za rozumnou cenu z pořadu Top Gear. Svezl se s ní třeba Will Smith.

Top Gear se v novém roce ukáže ve zcela nové podobě, což znamená, že vedle tria Jeremy Clarkson, Richard Hammond a James May se musíme rozloučit i s aktuálním autem za rozumnou cenu. Červený Vauxhall Astra, v němž na okruhu Top Gearu závodily mnohé celebrity, se aktuálně draží na internetové aukční síni eBay.

Červený hatchback do prodeje nabídla přímo automobilka Vauxhall Motors, přičemž výtěžek z aukce bude věnován charitě BEN, která podporuje osoby spjaté s automobilovým průmyslem. Konec dražby je naplánován na 27. prosince, aktuálně nejvyšší nabídnutá částka činí 8.100 liber, což je v přepočtu asi 300.000 korun.

Kvůli své televizní kariéře je automobil vybaven speciálními sedačkami s pětibodovými pásy, o bezpečnost se stará i ochranný rám. Právě kvůli těmto prvkům jsou vypnuty airbagy, a tak vůz v této podobě nesmí na silnice – okruhovým nářadím ale být může. Vauxhall tvrdí, že auto je možné upravit tak, aby mohlo jezdit v běžném provozu, zdůrazňuje ale, že by takové úpravy byly finančně nákladné.

Pětidveřový hatchback s pravostranným řízením je poháněn benzinovou šestnáctistovkou o výkonu 85 kW. Součástí jeho výbavy je mimo jiné navigace, 17palcová litá kola, kožený volant nebo rádio se šesti reproduktory. Astra prvně registrovaná v roce 2013 má na svém kontě zhruba 4.700 kilometrů. Karoserie je údajně v dobrém stavu, až na drobné stopy po užívání.

Prodávaná Astra má především sběratelskou hodnotu. V minulosti za její volant usedli mimo jiné herci Aaron Paul, Hugh Jackman, Benedict Cumberbatch, herečka Margot Robbie nebo zpěváci Steven Taylor a James Blunt. Nejrychlejší čas na okruhu Top Gearu v Dunsfoldu s ní mimochodem zajel zpěvák Olly Murs.

Vauxhall Astra byl již čtvrtým autem za rozumnou cenu, které se v Top Gearu objevilo. Jeho předchůdci byly Suzuki Liana, Chevrolet Lacetti a Kia Cee’d, přičemž Liana ve své funkci nadále slouží – využívají ji však jen piloti Formule 1. Za volant těchto vozů usedaly pozvané celebrity, které na testovací trati Top Gearu měly zajet co nejrychlejší čas. Nový moderátor Top Gearu Chris Evans zatím neodhalil, zda se tento prvek objeví i v nové verzi tohoto pořadu.

David Bureš
Diskuze (12)
22. 12. 2015 12:44
Re: ale prosim vas
Jo GM, VW, TG,... udelal neschvalene modifikace a nejsou zákonné prostředky, jak přinutit všechny majitele dotčených aut k návštěvě servisu. Ne ze bych to schvaloval, ale kdyz muze nekdo dehtovat 10 let s neschvalenou modifikaci a nejsou zadne prostredky, tak ja muzu jezdit bez airbagu, kdy bych byl tak blbej.
22. 12. 2015 12:33
Re: ale prosim vas
To auto bylo v nějaké podobě homologované a pokud jsi na něm udělal neschválené úpravy (což klidně můžeš, když ho provozuješ na uzavřené trati), tak není způsobilé k provozu na pozemních komunikacích, dokud ho nedáš do původního stavu. Sem spadá třeba špatně udělané neoriginální denní svícení nebo odstraňování DPF. Nevím, co do toho pleteš Ťoka. To zní, jak kdybys sem míchal VW. To je jiná situace (to "závadné" provedení je schválené k provozu a je tedy legální ho provozovat).
22. 12. 2015 10:10
Re: dobra koupe
to je magor, ten kupujici. Nechtel originalne repasovanou M3 a radeji vzal 330d a lahev vina. Klidne mohl to M3 prodat na ebayi jako napriklad Hondu S2000 z Wheeler Dealers:
https://www.youtube.com/watch?v=BIEzFz… />[odkaz]
22. 12. 2015 10:02
ale prosim vas
"Právě kvůli těmto prvkům jsou vypnuty airbagy, a tak vůz v této podobě nesmí na silnice"

Britská autorita VCA, stejně jako britské ministerstvo dopravy říkají, že nevidí zákonné prostředky, jak přinutit všechny majitele dotčených aut k návštěvě servisu
Po jednání s britskou homologační autoritou VCA a britským ministrem dopravy Patrickem Mc Loughlinem to řekl český ministr dopravy Dan Ťok. Podle něj je cílem chránit majitele dotčených automobilů, kteří se žádné chyby nedopustili.

Jeste by me zajimalo jake poruchy a opravy to auto prodelalo a jestli to GM potom dalo do kupy vymenou vsech mechanickych dilu. Spojka tam musi byt uz alespon desata a par Americanu jiste odeslalo prevodovku do vecnych lovist. Potom brzdy, tlumice a samozrejme motor.

Avatar - Ozzman
22. 12. 2015 09:05
Re: Nová Astra je nekonečněš lepší auto!
Přesně tak, jsou to do velké míry nadnesené novinářské a diskuzní tlachání. Jezdil jsem všemi generacemi Mondea (vlastně vyjma MK II, což byl stejně jen facelift MK I) a žádná tragédie se nekoná, jak se mnozí snaží říct. MK IV je opravdu proti konkurenci o krok dále, jezdí velmi dobře na mainstream, ale že by to byl takový skok se říct nedá a MK V je přesně takové jak o něm píšeš, pro mne ideální mix komfortu a jistoty jízdy.. Pokud by si někdo představoval, že MK IV bylo hravé jako Fokus ST a MK V je proti němu plavné jako nějaký Citrón na vzduchu, tak to se šeredně mýlý, ať už se v recenzích píše co chce :-) Pořád je to auto střední třídy.