Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Chevrolet Sonic Sedan: Nová karoserie pro Aveo

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (30)
Autosalon v Detroitu je místem světové premiéry modelu Sonic s čtyřdveřovou karoserií a stupňovitou zádí.

Chevrolet Sonic je severoamerickou verzí evropského modelu Aveo, jehož premiéra se odehrála na podzimním autosalonu v Paříži. Použití jména Sonic pro malý pětidveřový hatchback v Kanadě, Mexiku a Spojených státech oznámil Chevrolet již v první polovině loňského roku.

Pro návštěvníky autosalonu v Detroitu představují žhavé novinky obě karosářské verze, které se navíc představují přesně rok po premiéře konceptu Aveo RS. Pro Evropany je zajímavý především sedan, který je zcela nový, zatímco hatchback je jen mírně upravenou verzí evropského Avea.

Tiskové materiály doprovázející premiéru Chevroletu Sonic stejně jako u evropského Avea vyzdvihují jeho design, který má působit mladistvým a agresivním dojmem. Design karoserie sedanu je až po B-sloupek stejný jako u hatchbacku, zásadní změny se odehrávají až v zadní polovině vozu.

Zatímco u hatchbacku vyvolává C-sloupek dojem, že má negativní sklon, tak u sedanu je vše přesně naopak. Čtyřdveřový Sonic se díky liniím střechy, C-sloupku i víka zavazadlového prostoru snaží navodit dojem, že představuje malé kupé se splývavou zádí.

Obě karosářské verze mají shodný rozvor náprav dlouhý 2525 mm. Stejná je i šířka 1735 mm a výška 1517 mm. Jediný rozdíl ve vnějších rozměrech představují celkové délky karoserií. Hatchback je dlouhý 4039 mm a sedan 4399 mm.

Rozdílné jsou samozřejmě i hodnoty objemu zavazadlového prostoru. Hatchback nabízí základní objem 539 l, který lze sklopení sedadel zvětšit na 869 l a v zádi sedanu je k dispozici zavazadelník o objemu 397 l.

Interiér severoamerických Soniců se od evropského Avea představeného v Paříži prakticky nijak neliší. Přístrojová deska inspirovaná motocykly je použita i zde. Automobilka má pro zájemce o novinku připravenu bohatou nabídku bezpečnostní i komfortní výbavy. Tiskové materiály zmiňují celkem 10 airbagů, ABS, kontrolu stability, elektrický posilovač řízení, audiosoustavou s USB, vstupem AUX a Bluetooth i klimatizaci.

Nabídka pohonných jednotek pro Sonic je zcela odlišná od motorové palety evropského Avea a kopíruje severoamerické provedení modelu Cruze. K dispozici budou dva zážehové čtyřválce. Prvním z nich je 1,4 Turbo Ecotec s výkonem 103 kW při 4900 min-1 a točivým momentem 200 Nm od 1850 do 4900 min-1. Druhým motorem v nabídce bude atmosferický 1,8 Ecotec, který nabídne výkon 101 kW při 6300 min-1 a točivý moment 168 Nm při 3800 min-1.

S přeplňovanou čtrnáctistovkou bude vždy spojena šestistupňová manuální převodovka. V případě atmosférického motoru budou mít zákazníci možnost výběru mezi šestistupňovou automatickou převodovkou a pětistupňovou manuální převodovkou.

Podvozek Sonicu má vpředu vzpěry McPherson a vzadu vlečená ramena spojená torzně poddajnou příčkou. Na vývoji a nastavení podvozku i řízení malého sedanu a hatchbacku se podíleli inženýři, kteří pracovali i na vývoji Corvetty. V závislosti na motorizaci a stupni výbavy bude Sonic vybaven jednou ze tří dostupných velikostí kol s průměry 15, 16 nebo 17 palců.

Sonic by měl také těžit z výhod vysoce tuhé struktury karoserie využívající systém integrovaného rámu (body frame integral; BFI), jedné z nejtužších v segmentu malých vozů.

Výroba Chevroletu Sonic bude zahájena koncem letošního roku v General Motors Orion Assembly Center v Michiganu, do nějž bylo v rámci modernizace investováno 545 milionů amerických dolarů. Tento výrobní závod má pomoci obnovit přibližně 1000 pracovních míst v metropolitní oblasti Detroitu.

Chevrolet na autosalonu v Detroitu vedle hatchbacku a sedanu ve standardní sériovém provedení vystavuje i pětidveřový Sonic Z-Spec Concept. Tento vůz má demonstrovat možnosti individualizace novinky prostřednictvím doplňků z nabídky Chevroletu. Od standardních verzí jej odlišuje barevné provedení karoserie, spoilery a design litých kol.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (30)
11. 1. 2011 13:10
Re: dizajn
fakt se jim to povedlo. Do Evropy to asi nepůjde, škoda.
11. 1. 2011 10:12
Nejake fotos
[odkaz]
11. 1. 2011 06:46
Re: presne ako pise kolega vyssie
Byť to športový zástupca značky, malé kupátko, alebo niečo ako Hyundai Veloster, tak by ten vonkajší dizajn mal opodstatnenie. Ale malý sedan by mal mať za svoje trochu iné atribúty.
11. 1. 2011 06:44
Re: Boje moj...
To by nebola celkom pravda, snaha o originalitu tu nesporne je, iba ten výsledok...
Cruze sa mi síce tiež práve nepáči, ale je predsa len o niečom inom.
Jak rozdielny je Chevrolet voči ostatnej kórejskej konkurencii...
10. 1. 2011 23:57
Re: presne ako pise kolega vyssie
Já si počkám naživo, ale na těch fotkách se mi to nelíbí ani trochu - přitom Cruze je vysloveně hezký osobitý auto, ale jinak - Logan do týhle partičky nepatří, ten je vejš a hlavně si na nic nehraje, jeho design je dán jeho cenou a málokteré auto tak svoiji cenu vyjdřuje svým vzhledem, tady si někdo hraje na něco, co není a ani být nemá....