Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Chevrolet Camaro je ještě rychlejší. Přijíždí dvojice sprinterských verzí!

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)
Chevrolet představuje COPO Camaro, které je opět čistě závodním speciálem a zároveň představuje Drag Race Development Program pro Camaro SS.

První novodobé COPO Camaro pro modelový rok 2012 bylo představeno v listopadu roku 2011 na SEMA Show a zahájilo novou éru vozů připravených pro soukromé týmy samotnou automobilkou.

Nejnovější provedení nehodlá porušit tradici a jeho výstavní premiéra se rovněž odehraje na SEMA Show v Las Vegas. Novinka vychází z šesté generace sériového Chevroletu Camaro a je navržena pro starty ve třídách Stock a Super Stock Eliminator podle požadavků asociace NHRA, pořádající závody ve sprintech v USA a Kanadě.

Chevrolet COPO Camaro modelového roku 2017 vznikne opět v sérii 69 vozů, z nichž ten první se s karoserií v kombinaci modré a černé představuje prostřednictvím prvních snímků.

Nový závodní speciál těží z lehčí a pevnější karoserie šesté generace a oproti COPO Camaru pro modelový rok 2015 se může pochlubit o 28 % tužším skeletem a o 60,5 kg nižší hmotností. Pod kapotou prvního vyrobeného vozu pro modelový rok 2017 je uložen 5,7 litrový osmiválec s kompresorem Whipple.

Vedle této pohonné jednotky bude ovšem Chevrolet svým zákazníkům nové COPO Camaro dodávat i s atmosférickými osmiválci o objemu 6,2 l a 7,0 l. Všechny tři nabízené pohonné jednotky jsou spojeny s třístupňovou automatickou závodní převodovkou Turbo 400, jejímž prostřednictvím jsou roztáčena kola zadní nápravy.

Výkony motorů montovaných do COPO Camara již tradičně nejsou uváděny, ale Chevrolet nezapomíná připomenout, že všechny motory jsou vyráběny ručně a uvnitř vozu je speciální ochranný rám s homologací od NHRA

S výjimkou prvního exempláře představeného na SEMA Show bude všech zbývajících 68 vozů dodáno svým budoucím majitelům v bílé barvě.

Chevrolet vedle modelu COPO Camaro pro modelový rok 2017 představuje i Drag Race Development Program pro Camaro SS, který má pomoci amatérským závodníkům k dosažení co nejlepších výsledků při závodech ve sprintu na čtvrt míle.

Tento program je prezentován prostřednictvím maskovaných vozů a má zahrnovat vylepšení pro pohonnou jednotku i podvozku. V případě osmiválce LT1 o objemu 6,2 litru se má jednat například o úpravy v podobě nových hlav válců s ostřejšími vačkovými hřídeli. Výsledkem pak může být výkon v rozmezí od 390 do 441 kW (530 až 600 k).

Pro přenos takové síly mají být k dispozici nové hřídele a diferenciál, zatímco standardní zadní kola modelu Camaro SS mají nahradit nové 16palcové disky, které jsou ideální pro pneumatiky používané při závodech ve zrychlení.

Chevrolet uvádí, že model Camaro SS upravený za využití komponentů z jeho nového programu je schopen pokořit čtvrt míle za 10,685 sekund a cílem prolétne rychlostí 202,34 km/h.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)
Avatar - Barrichello
2. 11. 2016 10:29
Říjen v USA
FCA brutální orpady,, Chrysler propad o 45% proti 10/2015, hoodně slušný >:D >:D Renegade a zejména Cherokee už došel dech, takže Jeep taky v kopru, jediný co nemělo pokles sou RAMky, hodně smutný.

U GM se můžou plácat po zádech

Zatímco u FCA z osobáků nenělo meziroční nárůst vůbec nic (no dobře končící Viper 2%) , u GM měl nárůst 188,5% SS, 42,3% Sonic, 18,7% Camaro, 9% Cruze, 7,7% Volt, 4% Corvette a 3,2% Spark. Nářez co.

Jak psal někdo u články o Jawě, tak to platí pro FCA - těm u osobáků neujel jen vlak, těm ujelo celý hlavní ádraží vče strojvůdců, výpravčích, uklízeček, kolotuků a ministra dopravy :o))