Chevrolet Captiva - první jízdní dojmy

Chevrolet Captiva - první jízdní dojmy

 
 

Handicap neexistence SUV, turbodieselu a ESP vyřešil Chevrolet najednou – nová Captiva má ambice konkurovat nejen korejské, ale určitě i japonské produkci.

Navenek se Captiva tváří poměrně drsně – sedmimístná karosérie s mohutnou přídí působí téměř evropsky, při bližším zkoumání pak přijdeme na zajímavé kombinace v designu: chromované lišty a moderní směrovky ve vnějších zrcátkách se docela dobře snášejí s plastovými výplněmi a okraji blatníků. Objektivně má novinka nejblíže k vozům Hyundai SantaFe či Kia Sorento, ostudu ale neudělá určitě ani například vedle Volva XC90.

Všeobecný dojem mohutnosti pokračuje i v interiéru: Nad hlavou sice není nadbytek místa, na šířku je ale vše v pořádku a to i ve druhé řadě sedadel. Překvapivě střízlivě tvarovaná palubní deska potěší solidním zpracováním a na dotek příjemnými plasty, volant má ale poněkud větší průměr než by se nám líbilo a agility podvozku volá po tužším bočním vedení těla v sedačkách. Cestující ve druhé řadě mají pro kolena místa až nadbytek, zadní příplatková dvojice sedadel je naopak spíše nouzová. Sedadla lze díky systému Flex7 pochopitelně sklápět, přičemž díky sklopnému opěradlu sedadla spolujezdce můžete převážet až 2,7 m dlouhé předměty. V základním pětimístném provedení je objem zavazadlového prostoru poměrně slabých 465 litrů, po sklopení druhé řady pak 930 litrů. Náhradní kolo je přístupné pouze zespodu.

Kromě premiérového použití ESP si Chevrolet užil i uvítání nafty pod kapotou. Vznětový čtyřválec od VM Motori s výkonem 110kW bude jistě tvořit drtivou většinu českých prodejů – stejně jako oba nabízené zážehové agregáty splňuje normu Euro4 a nabízí dobrý poměr hodnoty a ceny. Při testovacích jízdách se pak jasně ukázalo, že papírové prvenství naplňuje tento agregát i ve skutečnosti: Počínaje slušným zátahem od cca1600 otáček, přes relativně dobré odhlučnění až po osmilitrovou spotřebu.

Obě zážehové alternativy – čtyřválec 2.4i o výkonu 100 kW i šestiválec 3.2V6/169 kW pak ze soutěže o zákazníkovu přízeň téměř vyřazuje hlavně nutnost nadstandardního vytáčení, relativně vysoká spotřeba a v případě šestiválce i degradace jeho dynamického potenciálu automatickou převodovkou.

K našemu přesvědčení pak přidává poslední úder český dovozce, který z velmi solidního turbodieselu udělal fakticky nejvýhodnější volbu. V průběhu roku pak nabídku obohatí i slabší naftová verze o výkonu 88kW, která spustí díky možnosti objednání vozu s pohonem pouze přední nápravy teprve ty pravé cenové orgie.

Souboj dvoukolek
2.0D 88 kW 2WD5 míst644.000výbava LS
2.4i 100 kW 2WD5 míst760 000výbava LS
Souboj čtyřkolek
2.0D 88 kW 4WD5 míst738.000výbava LS
2.0D 110 kW 4WD5 míst768.000výbava LS
2.0D 110 kW 4WD7 míst785.000výbava LS
2.4i 100 kW 4WD7 míst809 000výbava LS
Souboj čtyřkolek s automatem
2.0D 110 kW 4WD7 míst980.800výbava LT
2.4i 100 kW 4WD7 míst959 800výbava LT
3.2 169 kW 4WD7 míst1 173 800výbava LT

V praxi je novinka překvapivě dobře ovladatelná, naše největší obavy z málo komunikativního řízení nám vůz vyvrátil poměrně rychle. V zatáčkách se sice auto dst naklání, ani při velmi svižné jízdě ale snadno neztratí stopu. Brzdy měly v každém testovaném autě jinak rychlý nástup, fungovaly však spolehlivě i při opakovaném použití. Mimosilniční schopnosti captivy jsou limitovány jednak použitými silničními pneumatikami, jednak systémem připojení pohonu zadní nápravy bez uzávěrky diferenciálu. Na cestě k chatě ale bude majitel stejně využívat spíš systém pro kontrolované sjíždění svahů, potěší také standardní ESP.

Prostorná a variabilní captiva má na trhu vzhledem k agresivní a turbodiesely preferující ceně na českém trhu slušné šance – zbývá jen počkat na podzimní začátek prodeje.

Spolupracujeme s TipCars.com
Vláda by měla zrušit memorandum o lithiu, rozhodli poslanci Vláda by měla zrušit memorandum o lithiu, rozhodli poslanci

Sněmovna dnes požádala vládu, aby zrušila platnost…

Wi-fi sítě nemusí být bezpečné, tvrdí belgický vědec Wi-fi sítě nemusí být bezpečné, tvrdí belgický vědec

Vědec z lovaňské univerzity objevil chybu bezdrátového…

Takhle mohl vypadat nástupce legendární Volhy. GAZ 3105 se ale neprosadil Takhle mohl vypadat nástupce legendární Volhy. GAZ 3105 se ale neprosadil

Ruské automobilky hledaly v devadesátých letech různé…

Z investiční firmy zmizely peníze. Místo výplat klientům došlo na zásah policie Z investiční firmy zmizely peníze. Místo výplat klientům došlo na zásah policie

Klienti investiční společnosti PIP Benefits žádají…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Deset Deset "nesmrtelných" motorů. Ve výrobě vydržely desítky let

Některé motory se povedou, jiné nikoliv. My jsme pro vás…

Hyundai začne vyrábět ostré verze Tucson N a Kona N Hyundai začne vyrábět ostré verze Tucson N a Kona N

Jihokorejská automobilka Hyundai potvrdila výrobu dalších…

 



Chevrolet Captiva 2013: Diody a vylepšený interiér Chevrolet Captiva 2013: Diody a vylepšený interiér

Svoji osmou sezónu otevře Chevrolet Captiva druhým…

Euro NCAP 2011: Chevrolet Captiva – 5 hvězd letos, 4 od příštího roku Euro NCAP 2011: Chevrolet Captiva – 5 hvězd letos, 4 od příštího roku

Důkladně modernizovaná Captiva si oproti původnímu…

 



 
Ford Racing Puma: Speciální Pumu s kořeny v ďábelské skupině B u nás nekoupíte

Ford Racing Puma: Speciální Pumu s kořeny v ďábelské skupině B u nás nekoupíte

Dnes 18:50

Od ukončení výroby kupé puma uplynulo už 16 let, takže dnes jsou tato auta k mání za cenu jednoho průměrného platu. Racing Puma je ale něco docela jiného...




Blesk.cz

Piva v plechovkách si Češi kupují víc. V restauracích se pije méně

Piva v plechovkách si Češi kupují víc. V…

Prodej piva v českých restauracích a hospodách klesl letos do konce srpna meziročně o 4,2 procenta. O čtyři…

Bezdrátová síť wi-fi není bezpečná! Chyba KRACK ohrožuje počítače, mobily i chytré televize

Bezdrátová síť wi-fi není bezpečná! Chyba KRACK…

Bezdrátovou síť wi-fi používá denně téměř každý uživatel internetu. Připojení přes ni však i k překvapení těch…

 

iSport.cz

Jelínek prožil s Motorem vítěznou premiérou, Vary už vedou jen o bod

Jelínek prožil s Motorem vítěznou premiérou, Vary už…

Trenér Marian Jelínek zažil vítěznou premiéru na lavičce hokejistů Českých Budějovic. Ve 14. kole první ligy…

Hyský po šlágru: Nevěřím, že se Sparta vrátí do boje o druhé místo

Hyský po šlágru: Nevěřím, že se Sparta vrátí do boje…

OČIMA EXPERTA | Nedělní šlágr mezi Spartou a Plzní (0:1) se mu po fotbalové stránce líbil, potěšily ho oba…

 

Reflex.cz

Nejmladším světovým politickým lídrem se stal Rakušan Sebastian Kurz, předstihl i Kim Čong-una

Nejmladším světovým politickým lídrem se stal…

Svět politiky se někdy otevírá i pro hodně mladé lidi, ale aby někdo dosáhl tak závratné kariéry jako Rakušan…

Za meditací do kláštera Däpung aneb Cesta do nebe po tibetsku

Za meditací do kláštera Däpung aneb Cesta do nebe po…

Klášter Däpung, ležící sedm kilometrů severozápadně od Lhasy, je spolu s kláštery Sera a Gandän považován za…