Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Chevrolet Captiva - první jízdní dojmy

Ondřej Šuch
Diskuze (34)
Handicap neexistence SUV, turbodieselu a ESP vyřešil Chevrolet najednou – nová Captiva má ambice konkurovat nejen korejské, ale určitě i japonské produkci.

Navenek se Captiva tváří poměrně drsně – sedmimístná karosérie s mohutnou přídí působí téměř evropsky, při bližším zkoumání pak přijdeme na zajímavé kombinace v designu: chromované lišty a moderní směrovky ve vnějších zrcátkách se docela dobře snášejí s plastovými výplněmi a okraji blatníků. Objektivně má novinka nejblíže k vozům Hyundai SantaFe či Kia Sorento, ostudu ale neudělá určitě ani například vedle Volva XC90.

Všeobecný dojem mohutnosti pokračuje i v interiéru: Nad hlavou sice není nadbytek místa, na šířku je ale vše v pořádku a to i ve druhé řadě sedadel. Překvapivě střízlivě tvarovaná palubní deska potěší solidním zpracováním a na dotek příjemnými plasty, volant má ale poněkud větší průměr než by se nám líbilo a agility podvozku volá po tužším bočním vedení těla v sedačkách. Cestující ve druhé řadě mají pro kolena místa až nadbytek, zadní příplatková dvojice sedadel je naopak spíše nouzová. Sedadla lze díky systému Flex7 pochopitelně sklápět, přičemž díky sklopnému opěradlu sedadla spolujezdce můžete převážet až 2,7 m dlouhé předměty. V základním pětimístném provedení je objem zavazadlového prostoru poměrně slabých 465 litrů, po sklopení druhé řady pak 930 litrů. Náhradní kolo je přístupné pouze zespodu.

Kromě premiérového použití ESP si Chevrolet užil i uvítání nafty pod kapotou. Vznětový čtyřválec od VM Motori s výkonem 110kW bude jistě tvořit drtivou většinu českých prodejů – stejně jako oba nabízené zážehové agregáty splňuje normu Euro4 a nabízí dobrý poměr hodnoty a ceny. Při testovacích jízdách se pak jasně ukázalo, že papírové prvenství naplňuje tento agregát i ve skutečnosti: Počínaje slušným zátahem od cca1600 otáček, přes relativně dobré odhlučnění až po osmilitrovou spotřebu.

Obě zážehové alternativy – čtyřválec 2.4i o výkonu 100 kW i šestiválec 3.2V6/169 kW pak ze soutěže o zákazníkovu přízeň téměř vyřazuje hlavně nutnost nadstandardního vytáčení, relativně vysoká spotřeba a v případě šestiválce i degradace jeho dynamického potenciálu automatickou převodovkou.

K našemu přesvědčení pak přidává poslední úder český dovozce, který z velmi solidního turbodieselu udělal fakticky nejvýhodnější volbu. V průběhu roku pak nabídku obohatí i slabší naftová verze o výkonu 88kW, která spustí díky možnosti objednání vozu s pohonem pouze přední nápravy teprve ty pravé cenové orgie.

Souboj dvoukolek
2.0D 88 kW 2WD5 míst644.000výbava LS
2.4i 100 kW 2WD5 míst760 000výbava LS
Souboj čtyřkolek
2.0D 88 kW 4WD5 míst738.000výbava LS
2.0D 110 kW 4WD5 míst768.000výbava LS
2.0D 110 kW 4WD7 míst785.000výbava LS
2.4i 100 kW 4WD7 míst809 000výbava LS
Souboj čtyřkolek s automatem
2.0D 110 kW 4WD7 míst980.800výbava LT
2.4i 100 kW 4WD7 míst959 800výbava LT
3.2 169 kW 4WD7 míst1 173 800výbava LT

V praxi je novinka překvapivě dobře ovladatelná, naše největší obavy z málo komunikativního řízení nám vůz vyvrátil poměrně rychle. V zatáčkách se sice auto dst naklání, ani při velmi svižné jízdě ale snadno neztratí stopu. Brzdy měly v každém testovaném autě jinak rychlý nástup, fungovaly však spolehlivě i při opakovaném použití. Mimosilniční schopnosti captivy jsou limitovány jednak použitými silničními pneumatikami, jednak systémem připojení pohonu zadní nápravy bez uzávěrky diferenciálu. Na cestě k chatě ale bude majitel stejně využívat spíš systém pro kontrolované sjíždění svahů, potěší také standardní ESP.

Prostorná a variabilní captiva má na trhu vzhledem k agresivní a turbodiesely preferující ceně na českém trhu slušné šance – zbývá jen počkat na podzimní začátek prodeje.

Ondřej Šuch
Diskuze (34)
18. 7. 2006 22:38
Re: AUTOBUS SKORO ZA 600
:yes:
18. 7. 2006 22:11
AUTOBUS SKORO ZA 600
No, to je ideální auto pro české poměry... Nedostatky na kontě zaplácněš pokud možno co největším autem... Můj tip je, že to tady pofrčí. Vídám tu dost těch rádoby drsnejch kovbojů v Santa Fe a spol... jako by nevěděli, že BMW X5 je BMW X5... někdy mi napadá, že to ani neví... Jak tak koukám, poslední řada sedadel je sice vhodná jen k odvozu popravenejch stětím... ale dneska... když prostě na zahradní párty ledabyle prohodíš, že odvezeš šest hostů, jen to fikne... no, to se počítá... Tedy ale aby bylo jasno... je tahle liga a pak jsou ještě jiný ligy... P.S. Myslím, že Santa dostává těžkej úder... Captiva vypadá jako regulerní auto..., žádnej neumělej pokus o BMW X3... tohle bude tvrdej souboj. A Captiva ho asi vyhraje. Koneckonců... Chevrolet... to zní. :yes: