Chevrolet Captiva - první jízdní dojmy

Chevrolet Captiva - první jízdní dojmy

 
 

Handicap neexistence SUV, turbodieselu a ESP vyřešil Chevrolet najednou – nová Captiva má ambice konkurovat nejen korejské, ale určitě i japonské produkci.

Navenek se Captiva tváří poměrně drsně – sedmimístná karosérie s mohutnou přídí působí téměř evropsky, při bližším zkoumání pak přijdeme na zajímavé kombinace v designu: chromované lišty a moderní směrovky ve vnějších zrcátkách se docela dobře snášejí s plastovými výplněmi a okraji blatníků. Objektivně má novinka nejblíže k vozům Hyundai SantaFe či Kia Sorento, ostudu ale neudělá určitě ani například vedle Volva XC90.

Všeobecný dojem mohutnosti pokračuje i v interiéru: Nad hlavou sice není nadbytek místa, na šířku je ale vše v pořádku a to i ve druhé řadě sedadel. Překvapivě střízlivě tvarovaná palubní deska potěší solidním zpracováním a na dotek příjemnými plasty, volant má ale poněkud větší průměr než by se nám líbilo a agility podvozku volá po tužším bočním vedení těla v sedačkách. Cestující ve druhé řadě mají pro kolena místa až nadbytek, zadní příplatková dvojice sedadel je naopak spíše nouzová. Sedadla lze díky systému Flex7 pochopitelně sklápět, přičemž díky sklopnému opěradlu sedadla spolujezdce můžete převážet až 2,7 m dlouhé předměty. V základním pětimístném provedení je objem zavazadlového prostoru poměrně slabých 465 litrů, po sklopení druhé řady pak 930 litrů. Náhradní kolo je přístupné pouze zespodu.

Kromě premiérového použití ESP si Chevrolet užil i uvítání nafty pod kapotou. Vznětový čtyřválec od VM Motori s výkonem 110kW bude jistě tvořit drtivou většinu českých prodejů – stejně jako oba nabízené zážehové agregáty splňuje normu Euro4 a nabízí dobrý poměr hodnoty a ceny. Při testovacích jízdách se pak jasně ukázalo, že papírové prvenství naplňuje tento agregát i ve skutečnosti: Počínaje slušným zátahem od cca1600 otáček, přes relativně dobré odhlučnění až po osmilitrovou spotřebu.

Obě zážehové alternativy – čtyřválec 2.4i o výkonu 100 kW i šestiválec 3.2V6/169 kW pak ze soutěže o zákazníkovu přízeň téměř vyřazuje hlavně nutnost nadstandardního vytáčení, relativně vysoká spotřeba a v případě šestiválce i degradace jeho dynamického potenciálu automatickou převodovkou.

K našemu přesvědčení pak přidává poslední úder český dovozce, který z velmi solidního turbodieselu udělal fakticky nejvýhodnější volbu. V průběhu roku pak nabídku obohatí i slabší naftová verze o výkonu 88kW, která spustí díky možnosti objednání vozu s pohonem pouze přední nápravy teprve ty pravé cenové orgie.

Souboj dvoukolek
2.0D 88 kW 2WD5 míst644.000výbava LS
2.4i 100 kW 2WD5 míst760 000výbava LS
Souboj čtyřkolek
2.0D 88 kW 4WD5 míst738.000výbava LS
2.0D 110 kW 4WD5 míst768.000výbava LS
2.0D 110 kW 4WD7 míst785.000výbava LS
2.4i 100 kW 4WD7 míst809 000výbava LS
Souboj čtyřkolek s automatem
2.0D 110 kW 4WD7 míst980.800výbava LT
2.4i 100 kW 4WD7 míst959 800výbava LT
3.2 169 kW 4WD7 míst1 173 800výbava LT

V praxi je novinka překvapivě dobře ovladatelná, naše největší obavy z málo komunikativního řízení nám vůz vyvrátil poměrně rychle. V zatáčkách se sice auto dst naklání, ani při velmi svižné jízdě ale snadno neztratí stopu. Brzdy měly v každém testovaném autě jinak rychlý nástup, fungovaly však spolehlivě i při opakovaném použití. Mimosilniční schopnosti captivy jsou limitovány jednak použitými silničními pneumatikami, jednak systémem připojení pohonu zadní nápravy bez uzávěrky diferenciálu. Na cestě k chatě ale bude majitel stejně využívat spíš systém pro kontrolované sjíždění svahů, potěší také standardní ESP.

Prostorná a variabilní captiva má na trhu vzhledem k agresivní a turbodiesely preferující ceně na českém trhu slušné šance – zbývá jen počkat na podzimní začátek prodeje.

Spolupracujeme s TipCars.com
OBRAZEM: V Praze se sešli odpůrci Sobotky a islámu, bylo jich jen pár stovek OBRAZEM: V Praze se sešli odpůrci Sobotky a islámu, bylo jich jen pár stovek

Centrum Prahy bylo v obležení desítek policistů. Kromě…

Skupina G7 Rusku připomněla povinnost plnit dohody z Minsku, hrozí přísnějšími sankcemi Skupina G7 Rusku připomněla povinnost plnit dohody z Minsku, hrozí přísnějšími sankcemi

Státy skupiny sedmi nejvyspělejších ekonomik světa (G7)…

Spojené státy se jako jediné ze skupiny G7 nezavázaly podpořit dohodu o klimatu Spojené státy se jako jediné ze skupiny G7 nezavázaly podpořit dohodu o klimatu

Šest ze sedmi zemí skupiny nejvyspělejších ekonomik světa…

 
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení

Také letos se do kin dostává řada filmů, kde se děj více…

BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus

Mnichovská automobilka oficiálně představila BMW řady 8,…

 




Chevrolet Captiva 2013: Diody a vylepšený interiér Chevrolet Captiva 2013: Diody a vylepšený interiér

Svoji osmou sezónu otevře Chevrolet Captiva druhým…

Euro NCAP 2011: Chevrolet Captiva – 5 hvězd letos, 4 od příštího roku Euro NCAP 2011: Chevrolet Captiva – 5 hvězd letos, 4 od příštího roku

Důkladně modernizovaná Captiva si oproti původnímu…

 



 
Volkswagen Up! GTI poprvé naživo: Jedničkový Golf GTI je zpátky! (+videa)

Volkswagen Up! GTI poprvé naživo: Jedničkový Golf GTI je zpátky! (+videa)

Včera

Jenom málokterý sportovní hatchback má tak velkou skupinu zastánců, jako Volkswagen Golf GTI. Nový Up! GTI se vrací ke kořenům a vzpomíná na dobu před jednačtyřiceti lety.




Blesk.cz

Úchvatné záběry okem dronu: Jak vypadá svět z ptačí perspektivy?

Úchvatné záběry okem dronu: Jak vypadá svět z ptačí…

Snad každý z nás by se rád podíval na to, jak svět vypadá z výšky. Moderní technologie nám teď zpřístupňuje…

Bývalý manžel Cher, rocker Gregg Allman zemřel: Kvůli zdraví rušil koncerty

Bývalý manžel Cher, rocker Gregg Allman zemřel:…

Ve věku 69 let dnes zemřel americký rockový hudebník Gregg Allman, který se proslavil jako zpěvák a klávesista…

 

iSport.cz

Arsenal zakončil sezonu triumfem v FA Cupu! Čech proti Chelsea nechytal

Arsenal zakončil sezonu triumfem v FA Cupu! Čech…

Fotbalisté Arsenalu získali potřinácté v historii Anglický pohár a jsou novými rekordmany této nejstarší světové…

Hodně se mi po titulu ulevilo, řekl Šilhavý. Zastal se brankáře Brna

Hodně se mi po titulu ulevilo, řekl Šilhavý. Zastal…

Přišel na začátku sezony, když se Slavii nedařilo. Bojovat o titul? To byla tehdy v Edenu utopie. Tým měl pět…

 

Reflex.cz

Startuje dotační “Dešťovka” za 100 milionů. Šetření vodou ale může znamenat zdravotní rizika

Startuje dotační “Dešťovka” za 100 milionů. Šetření…

Neschopnost dohlédnout důsledků legislativních aktivit i možných variant uplatnění příslušných projektů v reálné…

Ujetost roku: Pojišťovák s plnicím perem v nose

Ujetost roku: Pojišťovák s plnicím perem v nose

Výhodou rozvíjejícího se komiksového trhu v České republice – ano, stále jsme rozvojová země – není jen zvýšení…