Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Chevrolet Cruze hatchback: První dojmy

Ladislav Čermák
Diskuze (13)
Globální modelová politika fandí sedanům, proto přichází pro Evropany mnohem atraktivnější verze korejského kompaktu se zpožděním.

Sdílená platforma a několik dalších celků s Opelem Astra jsou dostatečným tahákem, Cruze k tomu přidal jako zřejmě první korejský chevrolet i nepochybně atraktivní design. Jenže starý kontinent nepřeje sedanům i přes jejich nepochybné kvality, proto je návrat pětidveřové verze ještě významnější událostí, než by se mohlo zdát. Univerzalita, spojená s kompaktnějšími rozměry, kvalitním podvozkem a obratností z něj dělají horkého favorita evropských rodin.

Zatím nejlepší z designových slohů korejské odnože GM vtiskl současným Chevroletům výraznou tvář. Současný cruze tak může být vnímán jako robustní a prostorná alternativa drahých evropských značek, jenže k tomu mu dosud chyběl hatchback a do blízké budoucnosti by bylo žádoucí i kombi. První mezera se zaplnila právě nyní a bude zajímavé sledovat, co na to evropské publikum, protože Chevrolet udělal věci tak trochu po svém a v zadní partii praktičtější zkrácené karosérie jsou ke spatření jiné tvary, než jsme zvyklí.

Záď se totiž ve věčném rozporu mezi krásou a kapacitou výrazněji přihodila na druhou misku a místo nízké proudnicové elegance udělila pátým dveřím výrazně vypouklý tvar a nadstandardní výšku. Tvary zádě vzdáleně připomínají Ssangyong Actyon nebo minulou generaci Seatu León a svou neobvyklostí působí v davu pseudosportovních konkurentů jako vítané osvěžení. Nezalíbí se každému, ale nepřehlédne jej nikdo.

Uvnitř se naplno projevily výhody tohoto řešení – vzadu nechybí místo ani pro hlavu, ani pro kolena. Dělená lavice je velice pohodlná, dostatečně vysoko uložená a mít trochu delší sedák než 48 cm, zasloužila by zvláštní zmínku. Málokterý kompaktní hatchback je k těm vzadu takto velkorysý, a platí to i pro zavazadla. Nakládací hrana je sice trochu výš (72 cm) a schod za ní také není nejmenší (19 cm), ale délka 91 cm i šířka 101 cm, spolu s dostatečnou hloubkou a pravidelným tvarem a dostatečnou průchozí výškou pod zvednutým víkem (185

cm) potěší každého chalupáře. Zavazadelník je reálně tak obrovský, že z nějakých 90 % nahradí menší kombi.

Cruze vstupoval na trh se skvělými cenami, tržní válka konkurentů jej ovšem posunula spíše do průměru, po bok renomovanějších značek. Pokud se mu podaří tento trend zvrátit, s modely jako je tento jej na trzích CEE (střední a východní Evropy) čeká světlá budoucnost.

Ladislav Čermák
Diskuze (13)
15. 3. 2011 22:40
Re: škoda zadních světel
súhlas... :yes:
Avatar - saldy
4. 3. 2011 00:33
Re: Dalsi solidni kara
ano mám na mysli produkt VM Motori, sloužil i pod GM, konstrukce je italsko-americká a dobrou službu udělal i v Hyundai a Kia.
Avatar - DaewooMaster
3. 3. 2011 14:01
Re: Dalsi solidni kara
Nemělo tam být spíš "...z dob italské spolupráce..."? První novodé diesely (rok 2004) pocházely totiž z dílen VM Motori S.p.A.
2. 3. 2011 20:04
no teda
vypadá to kupodivu hodně dobře, jak celková silueta - tvar zadku se vyloženě povedl, tak v detailech včetně interiéru. oceňuju KONEČNĚ ostřejší hrany (jak venku, tak na palubce), na rozdíl od jiných bramboroidů evropské produkce má tohle auto trochu náboj.
Avatar - saldy
2. 3. 2011 14:59
Re: Dalsi solidni kara
ano, motory mají dobrou pověst, dýzlový dvoulitr sice nedosahuje kvalit modernější CDTi z Insignie, jedná se o modernizovanou lety prověřenou jednotku ještě z dob americké spolupráce ale i to je více než dobrý základ pro tohoto elegána.