Chevrolet Cruze hatchback: První dojmy
Sdílená platforma a několik dalších celků s Opelem Astra jsou dostatečným tahákem, Cruze k tomu přidal jako zřejmě první korejský chevrolet i nepochybně atraktivní design. Jenže starý kontinent nepřeje sedanům i přes jejich nepochybné kvality, proto je návrat pětidveřové verze ještě významnější událostí, než by se mohlo zdát. Univerzalita, spojená s kompaktnějšími rozměry, kvalitním podvozkem a obratností z něj dělají horkého favorita evropských rodin.
Zatím nejlepší z designových slohů korejské odnože GM vtiskl současným Chevroletům výraznou tvář. Současný cruze tak může být vnímán jako robustní a prostorná alternativa drahých evropských značek, jenže k tomu mu dosud chyběl hatchback a do blízké budoucnosti by bylo žádoucí i kombi. První mezera se zaplnila právě nyní a bude zajímavé sledovat, co na to evropské publikum, protože Chevrolet udělal věci tak trochu po svém a v zadní partii praktičtější zkrácené karosérie jsou ke spatření jiné tvary, než jsme zvyklí.
Záď se totiž ve věčném rozporu mezi krásou a kapacitou výrazněji přihodila na druhou misku a místo nízké proudnicové elegance udělila pátým dveřím výrazně vypouklý tvar a nadstandardní výšku. Tvary zádě vzdáleně připomínají Ssangyong Actyon nebo minulou generaci Seatu León a svou neobvyklostí působí v davu pseudosportovních konkurentů jako vítané osvěžení. Nezalíbí se každému, ale nepřehlédne jej nikdo.
Uvnitř se naplno projevily výhody tohoto řešení – vzadu nechybí místo ani pro hlavu, ani pro kolena. Dělená lavice je velice pohodlná, dostatečně vysoko uložená a mít trochu delší sedák než 48 cm, zasloužila by zvláštní zmínku. Málokterý kompaktní hatchback je k těm vzadu takto velkorysý, a platí to i pro zavazadla. Nakládací hrana je sice trochu výš (72 cm) a schod za ní také není nejmenší (19 cm), ale délka 91 cm i šířka 101 cm, spolu s dostatečnou hloubkou a pravidelným tvarem a dostatečnou průchozí výškou pod zvednutým víkem (185
cm) potěší každého chalupáře. Zavazadelník je reálně tak obrovský, že z nějakých 90 % nahradí menší kombi.
Cruze vstupoval na trh se skvělými cenami, tržní válka konkurentů jej ovšem posunula spíše do průměru, po bok renomovanějších značek. Pokud se mu podaří tento trend zvrátit, s modely jako je tento jej na trzích CEE (střední a východní Evropy) čeká světlá budoucnost.