Chevrolet Cruze hatchback: První kontakt

Chevrolet Cruze hatchback: První kontakt

 
 

Ještě než vám příští týden přineseme plnohodnotné jízdní dojmy z nového pětidveřového Chevroletu Cruze, jako první v ČR jsme využili nabídky a novinku bleskově prozkoumali.

Zaměřili jsme se především na změření vnitřních rozměrů, zapůjčený vůz se zážehovou šestnáctistovkou, tedy se základní motorizací, jsme však také krátce projeli. Po několika málo kilometrech nemůžeme vynášet žádné pevné soudy, avšak naše bezprostřední dojmy a postřehy vám samozřejmě rádi nabídneme.

Interiér a zavazadelník

Po otevření pátých dveří najdeme velkorysý vstup do zavazadlového prostoru, který pojme nadprůměrných 413 litrů. To je sice o 37 litrů méně než v případě sedanu, zde však můžete jednoduše sklopit sedadla a získat tím využitelný prostor 883 litrů. Po sklopení sedadel rovná ložná plocha nevznikne, při nakládání delších zavazadel je třeba překonat zhruba pěticentimetrový schůdek.

Chevrolet Cruze 4dv. vs. 5dv. - Srovnání vnějších rozměrů
RozměrLimuzínaHatchback
Délka [mm]45974510
Šířka [mm]17881797
Výška [mm]14771477
Rozvor [mm]26852685
Rozchod vpředu [mm]15451544
Rozchod vzadu [mm]15581558
Objem zavazadelníku [l]450413

Velké, dobře vyztužené plato unese i větší zatížení, zavazadlový prostor od prostoru posádky odděluje opravdu pečlivě. Lehce vypouklá záď hatchbacku slibuje více prostoru na zadních sedadlech, což se potvrdilo. Vzadu nechybí místo ani pro hlavu (nad sedákem 93 cm), ani pro kolena. Dělená lavice je měkká a velice pohodlná, sedák má délku 47 cm, jeho hrana je však položena podobně nízko (32 centimetrů) jako v sedanu a proto dospělým pasažérům stehna moc dobře nepodpírá.

Zavazadelník nabízí nadprůměrnou prostornost a pravidelný tvar. Nakládací hrana je sice trochu výš (72 cm) a schod za ní také není nejmenší (19 cm), ale délka 92 cm i šířka 102 cm, spolu s dostatečnou hloubkou a dostatečnou průchozí výškou pod zvednutým víkem (185 cm), potěší každého zákazníka. Až si říkáme, že Cruze variantu kombi opravdu skoro ani nepotřebuje.

Jízda

Základní šestnáctistovka je opravdu povedená. Samozřejmě, nemůžeme od ní očekávat výraznou dynamiku, při obsazení vozu dvěma osobami jí ale elán rozhodně nechybí. Nejvyšší výkon 91 kW je umístěn poměrně vysoko (6.200 min-1), po překročení pěti tisíc otáček však už motor ztrácí svůj příjemný, poctivý zvuk a začíná zvonivě dunět. Pro svižné zrychlování stačí agregát vytáčet jen lehce nad maximum točivého momentu (154 Nm při 4.200 min-1), a těšit se z příjemného, lineárního zátahu od volnoběžných otáček, který je v éře downsizingu čím dál tím větší vzácností.

Manuální pětistupňová převodovka s mohutnou hlavicí má dobře vymezený chod, řadička cestou nikde nedrhne a celkově není řazení v podstatě co vytknout. Pět stupňů bude nenáročným uživatelům, kteří neplánují dlouhé cesty po dálnici, stačit. Jízda na šestnáctipalcových litých kolech (vůz je ve výbavě LT+) je velmi pohodlná, auto dobře reaguje na pohyby volantem, řízení v sobě má příjemný odpor a s rychlostí tuhne tak jak má. S jeho přesností kolem středové polohy je to už trochu horší, mezi levnými hatchbacky však svým celkovým charakterem rozhodně patří mezi nejlepší.

Ceny a výbavy na českém trhu

Níže vidíte přehled a ceny nabízených výbav a motorizací. Při přímém srovnání se sedanem se výbavy lehce liší.

Verzi hatchback je již možné objednávat (standardní čekací doba bude kolem tří měsíců), dealeři se však předzásobují a to především vozy ve výbavě LT+.

Základní výbava LS nabízí bohatý standard. Nechybí ESP, šest airbagů, elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka, elektrické stahování předních oken, dálkově ovládané centrální zamykání, palubní počítač a rádio.Za klimatizaci je potřeba připlatit 15 tisíc korun. Kola mají sice jen ocelové disky, pneumatiky jsou ale standardně rozměru 205/60 R16.

U verze LT je klimatizace již standardem. K tomu se přidává tempomat, elektrické stahování zadních oken a další položky. Až od LT+ jsou k dispozici všechny motory. Přívlastek Plus znamená navíc litá kola, přední mlhovky a zadní parkovací senzory. LTZ má 17palcová kola, automatickou klimatizaci, USB, Bluetooth a chromovou lištu pod okny. Jako jediná tato výbava umožňuje doobjednat navigaci (22.300,- Kč).

Chevrolet navíc nabízí dvě speciální edice. LT+ WTCC má proti LT+ navíc sadu spoilerů, 17palcová kola a modrý interiér Sonic Blue. LTZ+ WTCC ke standardu LTZ přidává také spoilery, dále čalounění červenou kůží a vyhřívání předních sedadel.

Chevrolet Cruze hatchback - ceny na českém trhu
Motor1,6 16V1,8 16V1,8 16V2,0 VCDi2,0 VCDi
Převodovka5M5M6A6M6A
Zdvihový objem [cm3]15981796179619911991
Válce/ventily4/44/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]91/6200104/6200104/6200120/3800120/3800
Největší toč. mom. [Nm/min-1]154/4200176/3800176/3800360/1750360/1750
Max. rychlost [km/h]190200195205209
Zrychlení 0-100 km/h [s]12,010,110,48,59,8
Komb. spotřeba [l/100 km]6,66,67,45,66,3
Cena LS [Kč]274.900,-----
Cena LT [Kč]300.900,-----
Cena LT+ [Kč]316.400,-336.900,-366.900,-383.400,--
Cena LT+ WTCC [Kč]343.400,-----
Cena LTZ [Kč]-373.200,-403.200,-431.200,-461.200,-
Cena LTZ WTCC [Kč]-432.200,----

Děkujeme společnosti BSAUTOMOTOL za zapůjčení vozu.

Spolupracujeme s Tipcars.com
 









Doporučujeme
10 neprávem zapomenutých konceptů 10 neprávem zapomenutých konceptů

Některé automobilové vize a koncepty jsou neprávem opomíjeny.

Nové Volvo XC90 oficiálně: Vrcholná verze bude mít dva motory a 400 koní Nové Volvo XC90 oficiálně: Dva motory a 400 koní

Nová generace XC90 je konečně tady. Čekali jsme na ni…

 




Autoslevy


Chevrolet odhaluje interiér nové generace Cruze, je luxusnější než dnes Chevrolet odhaluje interiér nové generace Cruze, je luxusnější než dnes

Nový Cruze je zatím určen pro čínský trh. Do Evropy se…

Ojetý Chevrolet Cruze 1.6: Pohledný konkurent Octavie Ojetý Chevrolet Cruze 1.6: Pohledný konkurent Octavie

Jestliže se o Chevroletu Cruze při uvedení na trh mluvilo…

 

Související články
Chevrolet láká na příchod nové generace Voltu Chevrolet láká na příchod nové generace Voltu

Současný Chevrolet Volt se prodává teprve od roku 2011.…

Nástupce Opelu Ampera přijde, ale bude to elektromobil Nástupce Opelu Ampera přijde, ale bude to elektromobil

Opel Ampera nakonec dostane nástupce, dokonce z…

 




 
Škoda chce dělat atraktivnější auta, aniž by utrpěla praktičnost

Škoda chce dělat atraktivnější auta, aniž by utrpěla praktičnost

Včera

Budoucí Škodovky budou stylovější a více zaměřené na design, přitom ale musejí stále patřit ke špičce v praktičnosti – to v rozhovoru pro Auto Express řekl jeden z designérů značky, Marko Jevtič.




Blesk.cz

Dobroty z těstovin: 3 rychlé tipy na večeři!

Dobroty z těstovin: 3 rychlé tipy na večeři!

Těstoviny jsou oblíbené pro svou rychlou přípravu a skvělou chuť. Zkuste naše tři recepty a ochutnáte třeba něco…

Zapomeňte na klíče: Zámek odemknete mobilem!

Zapomeňte na klíče: Zámek odemknete mobilem!

Nosit u sebe klíče k zamknutému kolu nebo bráně je otravné, zvláště když s sebou nosíte další svazek s klíči od…

 

iSport.cz

Bayern měl namále! Müller pálil šance, ale zachránil ho Boateng

Bayern měl namále! Müller pálil šance, ale zachránil…

VIDEO | Ne vždy se podaří proměnit stoprocentní šanci. Vyprávět by o tom mohli fotbalisté Bayernu Mnichov Thomas…

Hořava nasázel Havířovu hattrick, Kladno už dýchá na záda Třebíči

Hořava nasázel Havířovu hattrick, Kladno už dýchá na…

Bývalý reprezentační útočník Miloslav Hořava se stal hlavním hrdinou dnešních zápasů 4. kola první hokejové…

 

Reflex.cz

Fotografie dne: Hezké kluky Skotové mají. Musí ale ukazovat vše?

Fotografie dne: Hezké kluky Skotové mají. Musí ale…

Ve čtvrtek obyvatelé Skotska rozhodnout v referendu o osamostatnění, nebo setrvání ve svazku jménem Velká…

O skotské nezávislosti hlasují i Češi a Poláci. Ti druzí většinou volí setrvání v Británii

O skotské nezávislosti hlasují i Češi a Poláci. Ti…

O skotské nezávislosti budou zítra rozhodovat nejenom Skotové, ale i početná skupina Poláků a také Češi.…