Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Chevrolet Europe chce do pěti let zdvojnásobit prodeje, Camaro přijde v roce 2011

Aleš Dragoun
Diskuze (21)
Chevrolet uvede v roce 2011 na evropské trhy model Camaro. Americká automobilka má na starém kontinentu ale i další poměrně smělé plány.

Ty zahrnují nezávislou dealerskou síť a zdvojnásobení evropských prodejů během pěti let. Letos dosáhly zatím něco málo přes půl milionu kusů. Záměr pokořit hranici jednoho milionu potvrdil i současný šéf evropské divize Chevroletu Wayne Brannon. Chevrolety se v západní Evropě prodávají většinou u dealerů německého Opelu, zatímco pozice značky ve střední a východní Evropě je výrazně silnější.

Nyní se cesty Chevroletu a Opelu rozejdou, byť i automobilka s bleskem ve znaku nadále zůstává pod křídly General Motors. Ústředí GM Europe ve Švýcarsku bude rozpuštěno, nepřesune se tedy do Rüsselsheimu, jak bylo původně plánováno. Nový šéf Opelu Nick Reilly prohlásil: „Nebudeme se vracet k bývalým organizačním strukturám evropského GM. Každá značka bude mít větší volnost.“ Do Německa proto přesídlil pouze Reilly a jeho nejbližší spolupracovníci. Většina ze 150 zaměstnanců GM Europe se již vrátila do svých regionálních poboček.

Chevrolet Europe v Curychu zůstane i se svými 85 lidmi, společné švýcarské obchodní aktivity obou značek se také měnit nebudou. Německá pobočka americké automobilky se pak přesune z centrály Opelu v Rüsselsheimu na zatím blíže neurčené místo, naposledy se stěhovala v létě 2007 z Brém. Její generální ředitel Mark Leithe řekl: „Máme ambiciózní plány růstu a chceme, aby naše značka byla sebevědomější, než tomu bylo v minulosti.“

Novým topmodelem americké značky se od roku 2011 stane sportovní kupé Camaro, které se zatím prodává jen v Severní Americe. Bude nejvýkonnějším a nejprestižnějším modelem v evropské nabídce Chevroletu (Corvette na evropských trzích působí jako samostatná značka).

Aleš Dragoun
Diskuze (21)
17. 12. 2009 14:54
Soudruzi z GM měli asi mokrej sen
Mno jestli budou Camaro prodávat jako Corvetty, tak by si měli jít dát radši rovnou obklad. HLAVNĚ nedokážou prodat mraky příslušenství a návazných služeb jako v USA, takže ty auta tady "nežijou" ale ukazujou se jako nějaký exoty
17. 12. 2009 14:39
Re: JE TO TADY!!
Amerika snad jedině za dolíky ne? :-!
Avatar - Rysguf.
16. 12. 2009 16:52
Re: Nespletl sis auto?
Od konca. Ja by som naopak volil asi niektoreho z konkurentov Mustanga. Takze do urcite miery ide o osobne preferencie toho ktoreho cloveka.

Camaro je koncipovane do znacnej miery ako Hi-tech auto, narozdiel od Mustangu a Challengera. Tymto osluvuje urcitu cast zakaznikov, naopak, druhu cast moze doslova odradit. Kazdopadne, Camaro ide svojou vlastnou cestou a s oficialnym prichodom do EU pri nastaveni dobrej ceny moze byt uspesne.

Pod pojmom KLASIK som myslel auto, ktore klasicky posobi, co nie je pripad Camara. To je pripad Mustangu a Challengera. A kedze Challenger je cerstvy a menej okukany a bezny ako Mustang, preto som ho pasoval za vhodnu alternativu.

Msutang je jedenotka, je to historia, prvy nastartoval remaky muscle cars ako si napisal, ale je tu uz dlho, ked vydim mustang na nie je to Shelby KR a nejakych zaujimavych farbach, NAPRIEK jazdnym vlastnostiam, kvalite atd., to so mnou nepohne skroo vobec. Maximalne to staci na slovne spojenie "aha, Mustang...". Pri Challengeri alebo Camare vsak prichadza uzas...

Amerika ma ohurit navonok v prvom rade, motory bublaju podobne, kvalita hompala, to je jasne, ale ide o ten prejav, vizualny, aktulany a tam je to momentalne jasne...
Avatar - Balkan
16. 12. 2009 15:39
Re: Nespletl sis auto?
no diskusia Mustang vs. Camaro. Som GMovec, ano Camaro je drahsi,ale ak sa bude dovazat za rozumnu cenu, EU model,velke mnozstva, bude lepsie tu v EU(vid priklad Cadillac SRX vs. Subaru Tribeca). Co sa tyka motor, pre 2010 Mustang robi velky pokrok,ale ten Camarov je supa, viem- je to ten isty co sa dava do Cadillacu CTS, podla US normy 304, podla EU 311koni!aale 5 koni +-. Mne sa interier Mustangu viac paci. Camaro nie je lacny,ale je..prilis virtualny,taky trocha retro trocha futurisimo, proste gulas. co sa tyka techniky,tiez som cital o tej tuhej naprave na Forde, tak uvidime :-) Plus, uprimne? ak tam nenarvu traktor(oh boze diesel to legendy, blee) tak tu nepredaju ..nic mimoriadne
16. 12. 2009 15:11
Re: Nespletl sis auto?
Jasne, mustang tyto retra nastartoval, ale je oblibenejsi a znamejsi v evrope hlavne proto, ze na trhu uz nejakou dobu je a tezi z toho. Dnes uz kazdy evropan vi, co to je za auto, tohle musi camaro a take chalenger (ten snad jeste vice) dohanet, ale nebojim se, ze by to nedohnali. Kdo tyhle auta zna, bude je obdivovat vsechny vicemene stejne, kdo ne a hodnoti podle znacky, bude u nej vitezit vzdycky ford