Motýlek, logo Chevroletu, má 100 let
Jedním z nejslavnějších log v automobilovém průmyslu je znak Chevroletu. Stylizovaný kříž vznikl před 100 lety, v roce 1913 – dva roky po založení firmy. Původ stylizovaného kříže nebyl nikdy přesně vysvětlen. Podle různých verzí byly inspirací tapety na stěnách pařížského hotelu, inzerát uhelné společnosti v novinách nebo švýcarská vlajka. Právě ze Švýcarska totiž pocházel závodník Louis Chevrolet, jehož jméno automobilka nese.
Pravdu se už nedozvíme, potomci zakladatele Chevroletu, Williama Duranta, uvádí různé verze. Faktem ale je, že Durant návrhu správného loga věnoval mnoho úsilí. Znak, který se jen s mírnými obměnami používá dodnes, možná vznikl už v roce 1912. Na veřejnosti se každopádně objevil poprvé 2. října 1913 v novinách The Washington Post, na masce chladiče pak v roce 1914 u modelů motýlka na modelech 1914 Chevrolet H-2 Royal Mail a H-4 Baby Grand.
Za uplynulých 100 let ozdobil „motýlek“ už na 215 milionů aut, podle automobilky 60 milionů z nich dodnes jezdí.