Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Chevrolet Orlando 2014: Decentní facelift a nová navigace

Aleš Dragoun
Diskuze (0)
Velké MPV za malé peníze od Chevroletu prošlo modernizací. Můžeme se na něj co nevidět těšit i v Evropě.

I v Čechách hodně oblíbené MPV má za sebou facelift. Změny jsou spíše decentního rázu. Mírným redesignem prošel přední nárazník, větší jsou také mlhovky. Vzadu hledejme modifikace spíš lupou. Nejvýraznějším stylistickým prvkem modelu 2014 jsou tak módní diodová směrová světla ve zpětných zrcátkách, které dosavadní model nemá. Výrazně hranatá silueta vozu pochopitelně zůstala.

Nová je šestistupňová samočinná převodovka, řízení dostalo elektrický posilovač R-EPS s proměnným účinkem. Pro domácí, tedy jihokorejský, trh je určen i nám době známý čtyřválcový vznětový motor 2,0 VCDi se 120 kW (163 k), právě v kombinaci s novým automatem. Zákazník má na výběr i zážehový čtyřválec spalující buď benzin nebo LPG. Jednotka 2,0 Ecotec LPGi dává 103 kW (140 k). Evropané se mohou těšit na slabší 1,8i 16V/104 kW (141 k), malý 1,4 Turbo/103 kW (140 k) a turbodiesel 2,0 VCDi/96 kW (130 k).

Faceliftované Orlando je stále kus auta: na délku měří 4665 mm, je 1835 mm široké a 1635 mm vysoké. Rozvor zůstal na hodnotě 2760 mm, kola jsou od sebe vzdálena vpředu 1584, respektive 1588 mm vzadu.

Výbava byla rovněž aktualizována. Paletu laků rozšířil odstín modré, nové Orlando může jezdit až na osmnáctipalcových litých kolech. V základu je šest airbagů, příplatky, či vyšší stupně obsahují také multimediální a komunikační systém MyLink, přední parkovací senzory, hlídač objektů v mrtvém úhlu, kontrolu tlaku v pneumatikách TPMS či vyhřívaná sedadla. Na velmi slušné variabilitě až sedmimístného interiéru se neměnilo nic.

Zbývá jen datum evropské premiéry. Orlando by mohlo stihnout ještě Frankfurt, ale ten se kvapem blíží. Zanechme spekulací a nechme se tedy překvapit. Současné provedení stojí v České republice v akci od 360 tisíc (1,8 LS) do 562.400 korun (2,0 VCDi 163 k AT).

Aleš Dragoun
Diskuze (0)