Chicago 2014: Kia Soul EV a facelift Optimy Hybrid
Letošní chicagský autosalon je pro automobilku Kia do jisté míry přelomový. Právě zde se totiž představuje první elektromobil značky Soul EV, jenž se bude vyrábět ve velkých objemech. Tedy ve velkých podle měřítek běžných aut, ale rozhodně nepůjde o kusovou výrobu.
Přední kola Soulu bude roztáčet elektromotor o výkonu 81 kW a s točivým momentem 284 N.m, jenž by měl autu zajistit zrychlení z nuly na 100 km/h kolem 12 s, přičemž maximální rychlost bude omezena na 145 km/h. Energii získává z Li-Ion polymerových akumulátorů s kapacitou 27 kWh, které mu zajistí při plném dobití jízdní dosah až 160 km, podle interních testů automobilky ale za určitých podmínek klidně i více, což je částečně i zásluha použitých ekopneumatik Super Low Rolling Resistance (SLRR).
Doba nabíjení akumulátorů je závislá na použité nabíječce a pohybuje se od 24 hodin v případě 120V sítě až po přibližně pět v případě 240V. Až 80 % kapacity lze ale získat i za 33 minut v případě použití 50kW rychlonabíječky, ovšem jak známo, tento způsob dobíjení akumulátorům úplně nesvědčí.
Kia slibuje tišší kabinu, což je kromě absence spalovacího motoru zásluha lepšího odhlučnění a neutrpí prý ani jízdní vlastnosti a to díky o 5,9 % lepší torzní tuhosti a umístění akumulátorů pod podlahou, jak nejníže to bylo možné. O zvukovou kulisu pohybujícího se auta se bude starat systém VESS (Virtual Engine Sound System), jenž bude vydávat zvuk při couvání a jízdě rychlostí do 20 km/h. Prodej v USA začne ve třetím čtvrtletí 2014 a v Evropě "následně".
Druhou novinkou pro Chicago je facelift pro sedan Optima Hybrid. Ten dostal lehké úpravy přídě i zádě s cílem vylepšit aerodynamiku vozu a stejný cíl sleduje i nový design 16" a 17" kol, která jsou navíc lehčí, než ta předešlá. Efektivitu auta má zvýšit také nově navržená maska chladiče a LED světlomety. Exkluzivitu modelu pak umocní příplatkové luxusní kožené čalounění bílé barvy.