Chrysler 300C CRD – Naftový agent

Chrysler 300C CRD – Naftový agent

 
 
24.4. 2006 Ondřej Šuch

Ponořit naftovou tankovací pistoli do nádrže vozu americké značky už dávno není svatokrádež či zapomnětlivost.

U křižníku Chrysler 300 C je sice instalace moderního třílitrového koncernového turbodieselu jedinou možnou cestou expanze do Evropy, tlumené brumlání ale zní z pod kapoty majestátního sedanu přece jen nezvykle.

Šestiválcový turbodiesel je poté, co český dovozce ukončil prodej zážehových agregátů vyjma špičkového V8 5,7 HEMI nejlevnější motorizací řady 300C. Už deklarované hodnoty maximálního krouticího momentu 510 Nm od 1600 do 2800 naznačují, že pohnout s téměř dvoutunovým sedanem nebude větší problém. A praxe ukazuje, že 160 kW maximálního výkonu stačí – za horší adheze má sice zadní náprava velkou tendenci prokluzovat, elektronika ale situaci vrací do kolejí.

Nejlépe je motoru mezi 2000 až 3500 otáčkami, kdy skvělý tah kombinuje s rozumnou spotřebou. Pětistupňový automat řadí téměř bez rázů a na kickdown reaguje sice se zpožděním, ale o to znatelnějším zrychlením. Turbodieselový Chrysler startuje z křižovatky s razancí, kterou by okolí čekalo opravdu spíše od zážehového šestilitru – hluk motoru je přitom stále přijatelný a posádka tak zaznamená spíše hlučnější proudění vzduchu okolo mohutné hranaté karoserie.

obrázek [300 x 267] V městském provozu není problém udržet spotřebu pod deklarovanými jedenácti litry, údaj o mimoměstské žízni 6,6 l/100 km je ale přece jen asi o litr optimističtější než realita. Během týdenního testu a téměř 750 najetých kilometrů se spotřeba ustálila na 9,2 litrech, což je dobrá hodnota.

I když je vůz určen hlavně na pohodlné cestování na dlouhé vzdálenosti, manévrování ve městě mu díky nadprůměrnému rejdu a rozměrným zrcátkům problém nedělá. Vůz má sice lehké sklony k přetáčivosti, při rozumné akceleraci za zhoršené adheze se i razantně projížděné zatáčky obejdou bez zásahu ESP. Osmnáctipalcová kola z lehkých slitin obutá do nestandardně vysokých pneumatik přispívají spolu s relativně tuhým odpružením k pocitu stability při projíždění zatáček, nevýhodou je značná citlivost na krátké příčné nerovnosti.

obrázek [300 x 240] Luxusní pětimetrový sedan s třímetrovým rozvorem a výstředním designem exteriéru nabízí uvnitř nadstandardní prostor i uvnitř, je třeba se ale smířit s neobvyklou kombinací dřevem obloženého volantu a některých méně hodnotných plastů, například ve výplních dveří. Kruhové přístroje v umírněném retro designu pak doplňuje rozměrný barevný dotykový displej na středovém panelu. Zatímco příplatková audiosoustava s impozantním výkonem 280W je kvalitou na výši, DVD navigace se bohužel v České republice využít příliš nedá.

obrázek [300 x 360] I z praktického hlediska je na tom obří sedan překvapivě dobře – všech pět členů posádky bude spokojeno s prostorem pro nohy i hlavu. Pohodlí a prostor na sedadlech byly při jejich projektování zjevně důležitější než vedení těla v zatáčkách. Vzhledem k rozměrům auta jsou potřebné zadní parkovací senzory chvályhodně v základní výbavě, dlouhé dveře se dají otevřít v širokém úhluzavazadelník s objemem 442 litrů je i přes malou výšku dobře využitelný.

Motor, který nalezneme i pod kapotou modelů Mercedes-Benz, je tak bezesporu pro řadu 300C vítaným obohacením nabízejícím velmi dobrý poměr velikosti, výbavy a provozních nákladů.

První cena vozu1.215.000,- (3.0L CRD 160 kW)
První cena vozu s testovanou motorizací1.215.000,- (3.0L CRD 160 kW)
Základní cena testovaného vozu1.215.000,- (3.0L CRD 160 kW)
Cena testovaného vozu vč. příplatků1.354.000,- (3.0L CRD 160 kW)

Plusy:

  • zátah a spotřeba motoru
  • odhlučnění motoru
  • prostor a komfort
  • poměr výbavy a ceny
  • skvělá audiosoustava

Minusy

  • přenos hnací síly na vozovku
  • aerodynamický hluk
  • některé plasty v interiéru
  • v ČR nevyužitelná navigace
Spolupracujeme s TipCars.com

Chrysler 300C CRD

Cena v základní výbavě: 1 215 000 Kč Cena v testované výbavě: 1 354 000 Kč

Základní výbava:ABS+ASR, přední a boční airbagy, brzdový asistent, ESP, protiprokluzový systém, přední mlhové světlomety, xenonové přední světlomety s ostřikovači, autorádio s CD, automatická duální klimatizace, automaticky posuvné sedadlo řidiče a sloupku volantu, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, 18“ disky kol z lehkých slitin, elektricky nastavitelné sedadlo řidiče a spolujezdce, el. ovládaná přední a zadní okna, palubní počítač, kožený multifunkční volant, metalický lak, dvouose elektricky nastavitelný volant, organizér a ochranný kryt zav.prostoru, zadní parkovací asistent, dojezdová rezerva, sklopná zadní sedadla dělení 60:40, tempomat, el. ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka, vnitřní zrcátko s aut. tlumením

Výbava testovaného vozu:kožené čalounění (+48 700,-), DVD navigační systém + měnič na 6 CD (+71 500,-), obložení volantu a řadicí páky aplikací ušlechtilého dřeva (9.900,-), resprosystém Boston – 7x repro, subwoofer, zesilovač 280W (9.000,-)

Letadlo s tváří sněžného levharta: kazašské aerolinky modernizují flotilu Letadlo s tváří sněžného levharta: kazašské aerolinky modernizují flotilu

Kazašské aerolinky Air Astana obnovují svou flotilu.…

Mayová odložila hlasování o dohodě s Evropskou unií o brexitu Mayová odložila hlasování o dohodě s Evropskou unií o brexitu

Britská vláda se kvůli vnitropolitickým neshodám rozhodla…

 
Technické údaje
Motor Chrysler 300C CRD
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2987
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 160 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 510 / 1600 - 2800
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 230
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 10.8 / 6.6 / 8.1
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 442 / -
Objem nádrže (l):78
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1910 / 475
Rozměr pneu:225/60 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 5015
b) šířka (mm): 1880
c) výška (mm): 1475
d) rozvor (mm): 3050
e) rozchod vpředu (mm): 1600
f) rozchod vzadu (mm): 1605
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 850 / 1090
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 550 / 870
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 980
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):970
k) šířka vpředu (mm): 1430
l) šířka vzadu (mm): 1420
délka sedáku vpředu (mm): 480
délka sedáku vzadu (mm): 450
výška opěradla vpředu (mm): 580
výška opěradla vzadu (mm): 560
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Chrysler 300C CRD
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 6
Výhled vzad: 6
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 10
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 10
Hlučnost v vyšších otáčkách: 9
Spotřeba: 9
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 0
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 7
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 7
Variabilita zavazadlového prostoru: 7
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,12
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Škoda Scala dostala vychytávku, kterou ocení úplně každý. Hlavně v zimě Škoda Scala dostala vychytávku, kterou ocení úplně každý. Hlavně v zimě

Vozy Škoda jsou známé pro svá chytrá řešení. Mnohdy…

Budoucnost Škody Scala: Kdy dorazí na trh? S ostrým RS se nepočítá! Budoucnost Škody Scala: Kdy dorazí na trh? S ostrým RS se nepočítá!

Škoda Scala má po premiéře. Zatímco vy jste si vůz…

 



Chrysler 300C: Driftovací speciál s motorem z Viperu Chrysler 300C: Driftovací speciál s motorem z Viperu

Že přetvořit pětimetrovou limuzínu v náčiní pro drifty…

Chrysler 300 možná přijde o svůj charakteristický design Chrysler 300 možná přijde o svůj charakteristický design

Po dvou generacích designově velmi specifického Chrysleru…

 



 
Honda Prelude (1978-2001): Legendární japonské kupé debutovalo před 40 lety

Honda Prelude (1978-2001): Legendární japonské kupé debutovalo před 40 lety

Dnes 18:50

Prelude vlastně patřila do střední třídy, stala se kultem a dodnes má po světě spoustu fanoušků. Dočkala se pěti generací.




Blesk.cz

Další přepadení kousek od pumpy, kde zavraždili Janu (†58)! Ozbrojení pachatelé jsou na útěku

Další přepadení kousek od pumpy, kde zavraždili Janu…

Týden od otřesného přepadení benzinky u Nelahozevsi se objevila informace o druhém obdobném zločinu. K tomu…

Epicentrum: Obědy zdarma pro děti. Populismus, nebo pomoc potřebným?

Epicentrum: Obědy zdarma pro děti. Populismus, nebo…

Najdou se na obědy zdarma pro předškoláky a školáky peníze? Bude systém spravedlivý? A nejde o pouhý populismus?…

 

iSport.cz

Nový Superlife už v úterý! Se Šárkou Strachovou i novým hávem aplikace

Nový Superlife už v úterý! Se Šárkou Strachovou i…

Už v úterý vychází v deníku Sport nové číslo magazínu Superlife! Hlavním tématem je velký rozhovor se Šárkou…

Luxusní stáje rostou u O2 areny. Koním staví i sprchy s teplou vodou

Luxusní stáje rostou u O2 areny. Koním staví i…

Pořadatelé parkurové soutěže Global Champions Prague PlayOffs 2018 svádějí boj s časem. Po florbalovém…

 

Reflex.cz

Fotograf šest let sledoval život veverek a výsledek je překvapující. Podívejte se na jedinečné snímky

Fotograf šest let sledoval život veverek a výsledek…

Geert Weggen je nizozemský fotograf zabývající se dokumentováním přírody. Za posledních šest let se však jeho…

Politizace práce tajných služeb. Co horšího si přát?

Politizace práce tajných služeb. Co horšího si přát?

Kontrarozvědce BIS se její výroční zprávou podařilo na týden rozvířit vody nikoliv ve zpravodajské komunitě, jak…