Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Chystaný crossover Lotusu má být inspirován modelem 3-Eleven bez čelního skla

Ondřej Chamilla
Diskuze (0)
Lotus se chce snad poprvé za dobu své existence odpoutat od filozofie zakladatele značky Colina Chapmana a hodlá vyrobit crossover. Inspirován však má být nejextrémnějším modelem v nabídce.

Generální ředitel Lotusu Jean-Marc Gales odhalil některé detaily o chystaném crossoveru značky. V rozhovoru pro Car Magazine řekl, že vůz bude jasně rozpoznatelný jako Lotus a bude mít přední část vozu evokující nový model 3-Eleven. Lotus 3-Eleven byl nedávno odhalen, jedná se o dvousedadlový puristický sportovní vůz bez střechy a čelního skla se zaměřením na okruhy, který disponuje výkonem 456 koní ze šestiválce a hmotností 900 kg, čímž se jedná o vůbec nejrychlejší model značky.

Crossover bude dále mít drobné odkazy dokonce na model Lotus Elite z roku 1974, stejně jako na některá další auta Lotusu. Očekává se, že automobil bude velikosti Porsche Macan, ale má být nižší a širší než německý rival. Rovněž má vážit o 200 až 300 kg méně.

Použité motory jsou stále nepotvrzeny, máme však údajně očekávat několik čtyřválcových jednotek. Nemá chybět ani hybridní verze, stejně jako vysokovýkonný šestiválec, nejspíše s přeplňováním, na vrcholu nabídky. Agregáty budou s největší pravděpodobností od Toyoty. Pokud půjde vše podle plánu, bude světová premiéra crossoveru v roce 2020 v Číně. Pokud bude vůz úspěšný, představí jej krátce nato rovněž v Evropě.

Dalším chytaným automobilem značky je otevřená varianta nejsilnějšího současného modelu Evora 400. Automobil má mít stejně tuhou karoserii jako kupé a stejný výkon 400 koní z kompresorem přeplňovaného šestiválce. Střecha vozu sestává ze dvou odnímatelných panelů, kdy každý váží 3 kilogramy. Ty mohou být uschovány za sedadly. Zachována zůstane i hmotnost kupé, to vše díky tubulární konstrukci vozu, kde absence střechy nic neovlivňuje. Přeměna na roadster je tak jednoduchá, až se Gales diví, proč se tak nestalo již před šesti lety, kdy byla Evora představena.

Evora 400 Roadster pak bude důležitým vozem zejména pro americký trh, kde polovina sportovních vozů v segmentu Evory je bez střechy. Lotus tak očekává, že se více než 50% vyrobených vozů prodá právě do USA.

Ondřej Chamilla
Diskuze (0)