Lotus Evora 400: To nejsilnější z Hethelu
Na první pohled poznáte Lotus Evora 400, dle automobilky nejsilnější a nejrychlejší model značky všech dob, podle jiného předního nárazníku s většími nádechy a diodovým denním svícením. Vzadu zase nechybí třídílné přítlačné křídlo, difuzor či výdechy v nárazníku. Automobil rovněž jezdí na devatenácti či dvacetipalcových kolech obutých do pneumatik Michelin Pilot Super Sport.
Nejvíce se však změnilo v kabině, která dostala zcela novou palubní desku, přičemž předělaný je i středový panel či budíky. Tady vidíme veliký pokrok.
Nejsilnějším vozem značky je Evora 400 zejména díky kompresorem přeplňovanému šestiválci o objemu 3,5 litru původem od Toyoty. Ten má výkon 298 kW (406 koní) a točivý moment 410 N.m. Na výběr pak máte buďto šestistupňový manuál, či automat se stejným počtem rychlostí.
S touto jednotkou uloženou před zadní nápravou zvládá Evora zrychlení z klidu na sto kilometrů v hodině za 4,2 sekundy, maximální rychlost pak činí rovných 300 km/h! Lotus říká, že testovací trať v Hethelu zajede novinka o 6 sekund rychleji, než předchůdce. Standardem pro vozy s manuálem je samosvorný diferenciál, u všech verzí pak očekávejte upravený podvozek a upravené hliníkové šasi, které je o 22 kg lehčí než dříve. K evropským zákazníkům by se tento vůz měl dostat v srpnu tohoto roku.