Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Čím jezdil Clarkson a jeho parťáci? 6 unikátních supersportů, které měli ve sbírce

Stanislav Kolman
Diskuze (7)
Hvězdy pořadu The Grand Tour jsme viděli za volantem mnoha zajímavých kousků. Ale přemýšleli jste někdy, která auta prošla jejich vlastní garáží? Jistě vás nepřekvapí, že jde o skutečné speciality.

Jeremy Clarkson, James May a Richard Hammond. Populární trojice, kterou automobiloví nadšenci velmi dobře znají z pořadů Top Gear a následně The Grand Tour. Je jasné, že v práci si užijí mnoho zajímavých aut. Aby se některé z nich dostalo až před jejich dům, musí být něčím opravdu unikátní.

Když se vzpomínají vozy patřící do sbírky protagonistů The Grand Tour, většina lidí si vzpomene na Clarksonovo Lamborgini Gallardo Spyder či Ford GT. Jenže tahle trojice měla ve svých garážích mnohem více krásných supersportů. Zatímco dříve v tomto odvětví exceloval zejména Hammond, v posledních letech se přidávají i Clarkson a May.

Ferrari F355 (Clarkson)

Není žádným překvapením, že ve sbírce Jeremyho Clarksona se nacházelo právě toto ikonické Ferrari. Model F355 vznikal v letech 1994-1999 a jeho tvůrci jako první použili převodovkou Formule 1 v běžném silničním vozidle. Krásný sporťák pohání 3,5litrový osmiválec s výkonem 279 kW a točivým momentem 363 N.m. Z klidu na stovku zrychlí za 4,7 sekundy a může pokračovat až na maximální rychlost 295 km/h.

McLaren 675 LT (Clarkson)

O pár let později Jeremy svou sbírku rozšířil o limitovaný McLaren 675 LT, kterého vzniklo jen 500 kusů. Výkon 496 kW doprovází točivý moment 700 N.m, přičemž tyto hodnoty obstarává 3,8litrový osmiválec ve spolupráci se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Veškerá síla je posílána na zadní kola. Na stovku se vůz dostane za 2,9 sekundy, maximální rychlost činí 330 km/h. Základ sporťáku tvoří model 650S, avšak tahle limitka je o 40 kilogramů lehčí a několik koní výkonnější.

Ferrari 458 Speciale (May)

James May je skalním příznivcem automobilky z Maranella a za svůj život vystřídal již několik modelů se vzpínajícím se koněm ve znaku. Nejprve jezdil v F430, následně přesedlal do standardního 458 Italia. Právě z tohoto auta edice Speciale vychází. Je však výkonnější, uprostřed je uložený 4,5litrový osmiválec vyladěný na 445 kW a ani tady nechybí sedmistupňová dvouspojková převodovka z monopostu F1. Z nuly na sto zvládá zrychlit za tři sekundy, dvojnásobek mu trvá lehce přes devět vteřin. Maximálka atakuje 325 km/h a k řádnému zastavení pomohou posílené brzdy Brembo.

Porsche 911 GT3 RS (Hammond)

Hammond společně s Mayem patří mezi vyznavače kultovního Porsche 911 a obdobně jako u Ferrari, i v tomto případě oba vlastnili několik modelů německé značky. Jedním z nejzajímavějších je jistě 991 GT3 RS z kolekce Hammonda. Porsche v rámci snížení hmotnosti použilo lehké materiály, kupříkladu hořčíkovou střechu. Kromě toho se model RS od běžného provedení vyznačuje silnější čtyřlitrovou jednotkou s výkonem 368 kW. Páruje se výhradně s automatem PDK, s výjimkou jednoho jediného exempláře s manuální převodovkou od BGB Motosports.

Morgan Aeromax (Hammond)

Kupé vycházející z roadsteru Morgan Aero 8 je osazeno osmiválcem BMW, jenž se v případě Hammondova kousku pároval se šestistupňovým manuálem. Britský vůz byl často zesměšňován kvůli designu svých světlometů, ale kritiky dokázal uzemnit hned při prvním rozjetí. Motor s objemem 4,8 litru totiž poskytoval sympatický výkon 270 kW. Připomeňme, že stejný agregát BMW se používal také v podobně tvarovaném Wiesmannu MF4 GT. V roce 2011 moderátor tento unikátní kousek prodal motocyklovému závodníkovi Chrisu Vermuelenovi, který jej po třech letech poslal pod aukční kladívko.

Ferrari 550 Maranello (Hammond)

A do třetice Hammond, tentokrát s dvoumístným GT Ferrari 550 Maranello. Jak sám uvedl, ze všech vozů, které kdy prodal, lituje nejvíce právě tohoto kousku. Motor s 5,5litrovým objemem disponoval výkonem 357 kW a z klidu na stovku zrychloval za 4,4 sekundy. Není divu, že tým Prodrive si model z této řady v roce 2003 vybral pro slavný závod Le Mans a v kategorii GTS s ním zvítězil. Poslední kousek sjel z výrobních linek v roce 2001, produkce byla ukončena po pěti letech.

Stanislav Kolman
Diskuze (7)
Avatar - Zappa
22. 7. 2017 16:27
Re: velkohuby Clarkson
určite nevie čitať, heh!
ale zato sem celkom fajn píše - na rozdiel od teba.
A skus byť trochu slušný.
Hneď sa odkopeš...
Avatar - maxi!
22. 7. 2017 16:23
Re: velkohuby Clarkson
to bolo este v 90 rokoch
zaujimave vozidlo, bol tam este navrch to malo ladeni vyfuk.
:-!
22. 7. 2017 13:23
Bylo toho mnohem více volové
Např.Clarkson opravdu dlouha leta jezdil denně v CLK63AMG BlackSeries coz je mnohem zajimavejsi kousek nez FordGT..Taky by nebylo odveci zminit,ze Hammond je velkym milovnikem motorek a to Ducati. A May aka.Mr.Slow s podivem opravdu jezdil v pro norm.provoz ne priliz idealní a na jeho pomery rozhodne nepohodlné 458Speciale...
Avatar - 4hill
22. 7. 2017 10:19
Re: velkohuby Clarkson
Patří mezi nejuznávanější osoby v oboru. Doporučuji si něco od něj přečíst a nesoudit ho podle role v pořadu o autech. Pokud tedy umíš číst..ukecanej klaune.
22. 7. 2017 10:15
Re: velkohuby Clarkson
Měl jsi F355 ? Tak to BYCH taky bral.Už jsi ho prodal ? :-)