Čínský Landwind se vrací do Evropy
Skandál s nedostatečnou úrovní pasivní bezpečnosti, kterou odstartoval loni test provedený německým autoklubem ADAC, pozastavil expanzi čínského nízkonákladového SUV v Evropě. Belgický importér zastupující čínskou automobilku se však s cenově atraktivními nabídkami hodlá vrátit. Ještě letos se začne Landwind znovu prodávat, připravuje se evropská homologace a nový motor.
Ještě než nešťastně havaroval jeden Landwind v laboratořích ADAC, zakoupili zákazníci převážně ze zemí Beneluxu stovku vozů. Po skandálu se prodeje v neklidné atmosféře útoků proti čínské automobilové produkci nadobro zastavily. Na kritiku tehdy reagoval evropský dovozce prohlášením o provedených úpravách, ale argumentů nebylo dost a aktivity byly dočasně utlumeny. V roce 2006 dočkáme znovuzavedení první čínské značky na trh EU.
Připravuje se plnohodnotná evropská homologace, kvůli které se pod kapotou objeví dvouapůllitrový italský diesel VM Motori s filtrem pevných částic. Motor splňuje povinnou emisní normu Euro IV. Další změny (oproti dříve ohlášeným) byly provedeny také na nosné struktuře karoserie, která by měla jistěji odolávat při případné nehodě.
Již na konci roku se začne prodávat nový minivan velikosti Opelu Meriva s karoserií navrženou italskou karosárnou I.DE.A.
Prodej by se měl velmi brzy rozběhnout nejen v zemích Beneluxu, ale také ve Francii, Španělsku a Portugalsku. Na novou značku tam již čekají bývalí dealeři MG Rover, kteří nyní nemají práci. Zejména francouzský trh je prý hladový po levných SUV a protože domácí značky s nabídkou terénních vozů povážlivě zaspaly, bude chtít čínská značka obsadit volné pozice.
Ještě bez celoevropské homologace chce Peter Bijvelds prodat jen v Německu tisíc terénních vozů, s homologací pak odhaduje potenciál německého trhu na 5000 a celoevropský odbyt na 15000 terénních automobilů z Číny.