Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Euro NCAP 2010: Čínský Landwind CV9 - 2 hvězdy nejsou úspěch

Ondřej Láník Ondřej Láník 24. 11. 2010 • 23:17
5
34
Číňané se dušovali, že toto MPV bylo stavěno tak, aby vyhovělo evropským standardům. Testy Euro NCAP ukázaly opak.

Dosud se v prověřování čínských automobilů angažoval především německý autoklub ADAC, ale to se od podzimu 2010 mění. Euro NCAP prověřilo první čínský výrobek, který má být dalším pokusem čínského autoprůmyslu o významnější obchodní úspěch v Evropě.

Euro NCAP prověřilo standardní sadou zkoušek minivan Landwind CV9, vozidlo s karoserií pětidveřové MPV o hmotnosti 1420 kg a v provedení s levostranným řízením.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na předních sedadlech a jednostupňový čelní airbag řidiče a spolujezdce. Vůz byl vybaven připomínači nezapnutých bezpečnostních pásů na místě řidiče a spolujezdce.

Úchyty ISOFIX byly pouze na zadních místech. Pro testy ochrany dětí byla pro figurínu věku 18 i 36 měsíců shodně instalována (pomocí úchytů ISOFIX a pomocného rámu) autosedačka Maxi Cosi Pearl, v případě mladší figuríny Maxi Cosi Pebble s orientací proti směru jízdy.

První vozy již byly evropskými zákazníky objednány a mají brzy dorazit. Landwind má začít své vozy importovat do Evropy během roku 2011.

Ochrana dospělých

Prohlídka vozidla po zkoušce čelním nárazem do deformovatelné bariery ukázala, že struktura karoserie a zejména bezpečnostní schránky pro posádku byla vystavena během nárazu limitní zátěži. I nepatrně vyšší rychlost nárazu by způsobila nestabilitu a vedla by pravděpodobně ke zborcení skeletu.

Ochrana řidičova hrudníku byla vyhodnocena jako špatná. Data ze snímačů na figuríně ukázala dobrou ochranu kolen a stehen předních cestujících, ale tvrdé díly přístrojové desky představují riziko pro cestující nestandardního vzrůstu a ty, kteří by neseděli ve standardizované poloze.

Sloupek řízení se při nárazu posunul vzad a výrazně zdeformoval podlahu vozidla. Došlo při tom i k roztržení plechu podlahy, což představuje závažné riziko poranění pro nohy a kotníky pasažéra.

crashtest euroncap mpv crashtest euroncap mpv

Landwind CV9 nemá ve výbavě boční airbagy. Při zkoušce bočního nárazu byla ochrana hrudníku vyhodnocena jako slabá a ochrana pánve jako mezní.

Během bočního nárazu došlo k otevření třech dveří. Na to hodlá reagovat výrobce úpravou pružin ve dveřních zámcích, aby k podobnému problému u nových vozů nedocházelo.

Protože vozidlo nebylo vybaveno hlavovým airbagem, nebyla provedena zkouška nárazem na kůl.

Sedadla dodaná výrobcem pro vyhodnocení ochrany krční páteře nebyla shodná s těmi, které byly namontovány v testovaném vozidle. Protože byla sedadla ve vozidle zničena během crash-testů, nemohla být ochrana krční páteře vyhodnocena.

Euro NCAP 2010: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelníBočníNa kůlWhiplashCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
Ochrana dospělých956%3,443%00%00%1234%

Ochrana dětí

Při čelním nárazu byl překročen limit dopředného pohybu hlavy figuríny tříletého dítěte.

V bočním nárazu bylo jak 18měsíční i tříleté dítě úspěšně zachyceno v dětské sedačce.

Airbag spolujezdce nelze deaktivovat, což je podmínka pro umístění dětské sedačky na předním sedadle proti směru jízdy.

Nálepka varující před tímto umístěním byla nejednoznačná a nebyla dostatečně upevněna k podkladu.

Euro NCAP 2010: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestDynamické testyOznačeníUpevněníVozidloCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
18 měsíční11,193%00%2100%00%--
36 měsíční7,159%00%2100%--
Ochrana dětí-22,245%

Ochrana chodců

Ochrana dolních končetin chodců v oblasti předního nárazníku byla na některých místech dobrá, ale jinde zase špatná.

Hrana kapoty neposkytuje chodci velkou ochranu, a proto nebyly uděleny žádné body.

Střední část kapoty vykazovala při kontaktu s impaktorem simulujícím narážející dětskou hlavu dobré výsledky, dospělý, který naráží hlavou výše, ale nedopadne dobře, ochrana jeho hlavy je špatná.

Euro NCAP 2010: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyCelkem
Jednotkybody%body%body%body%
Ochrana chodců7,431%00%3,965%1131%

Asistenční systémy

Za připomínače nezapnutých bezpečnostních pásů řidiče a spolujezdce byly uděleny 2 body.

Stabilizační systém není pro toto vozidlo dodáván a to ani za příplatek.

Euro NCAP 2010: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Stabilizační systémPřipomínač pásůCelkem
-body%body%body%body%
Asistenční systémy00%00%267%229%

Celkový výsledek: 2 hvězdy

Mimořádně slabá ochrana dospělých (jen 56 % možného maxima) je způsobena nedostatky ve strukturální tuhosti karoserie, zastaralé konstrukci zádržných systémů a absenci některých (dnes již běžných) bezpečnostních systémů.

Vozidlo bez bočních airbagů nedokáže ochránit posádku při bočním nárazu tak, jak to umí většina vozidel prodávaných na trhu v Evropě.

Do celkového výsledku se promítly taky nedostatky v dalších disciplínách. Relativně dobrá je ochrana dětských pasažérů.

Euro NCAP 2010 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky1234%22,245%1131%229%35%
Počet hvězd**

Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení v roce 2010?

Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce. Kategorie 1 (Ochrana cestujících) tvoří i v roce 2010 50 % výsledné známky, kategorie 2 (Ochrana dětí) 20 %, kategorie 3 (Ochrana chodců) také 20 % a kategorie 4 (Asistenční systémy) pak zbývajících 10 % známky.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2010)
2010Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémyVážený průměr
Pro *****80%75%40%60%75%
Pro ****65%60%25%40%60%
Pro ***35%30%15%25%50%
Pro **30%25%10%15%35%
Pro *20%15%5%5%25%

Euro NCAP Landwind CV9 (2010)

Témata
28. 11. 2010 13:22
Re: mali by sme čínske autá ignorovať
Kdo říká, že s tím mají v koncernu problém? Auta bouchají tam, protože musí, stejně tak tam musí být ten číňan protože ta firma musí být čínská, kdyby se pohádali, tak VW poletí z trhu. Neříkám, že VW na tom netrhne, samozřejmě že jo, ale za prvé trhne míň, než by trhl jinde a je hodně závislý na svých partnerech...
Avatar - bubucci
25. 11. 2010 23:02
minulost vs soucasnost
Určitě nemám nic proti přísným testům bezpečnosti, je to pro dobro nás všech. Spíš by mě zajímalo, jak by současnými testy prošly auto 8-12 let stará, kterých u nás jezdí většina??? Aby jste se potom nedivili, že by ta auta dostala třeba 2 hvězdičky. Nechci se zastávat číňanů, ale je třeba se na to dívat z obou stran. Kolik procent 5-ti hvězdičkových vozů jezdí na našich silnicích ?
NCAP u nás !!!
[odkaz]
25. 11. 2010 18:36
Re: čínská bezpečnost
K tej PS: Niečo také som písal tiež, a myslím si, že nás to čaká. Ovšem automobilový priemysel, to je odrobinka. Teraz sa ešte pozastavujem nad postupom čínskej techniky čo sa áut týka, čakal som viac. Ale ako píše patrik vyššie, asi to nebude to najviac dôležité.
Avatar - gld
25. 11. 2010 16:05
Re: mali by sme čínske autá ignorovať
A? Myslíš, že s tým majú v koncerne problém? Autá búchajú tam, lebo je to lacnejšie a na "čestný post" dajú niektorého čínskeho ťuťmáka...a ani sa nenazdáme a budeme tu ťahať 400+ diskusiu o tom, ako VW predal o xy viac áut ako minulý rok..

a btw, peniaze nesmrdia, ani jeny..
Avatar - del42sa
25. 11. 2010 10:00
čínská bezpečnost
dovolím si také trochu přispět se svým názorem do mlýna zdejších diskuzí.

Možná teď nad číňanama ohrnujete nos, ale uvědomte si několik věcí:

1.letošní testy mají mnohem přísnější metodiku, podle starého testu by bylo bodové hodnocení vyšší, tři- možná i čtyři hvězdy.

2.před takovými cca 12-ti lety by stejné výsledky v hodnocení mělo i spoustu evropských automobilek včetně těch prémiových. Ten hon za 5ti hvězdama vlastně odstartoval Renult s Lagunou pokud si dobře pamatuju.

3.Ty ku.vy šikmooké jsou neuvěřitelně vytrvalí a rychle se učí, takže za pár let tady můžou mít auto , které bude mít 5 hvězd, bude stejně kvalitní jako auta evropské provincie a bude stát třeba o třista klacků míň....A jsem zvědavej, jak budete mudrovat potom.

PS: kdysi dávno tu už jeden moudrý člen diskuzního fóra napsal, že nás jednou ti žlutí sežerou a možná už za chvíli nebude čínské jen to Volvo ;-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku