Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Landwind
Landwind
Landwind
Landwind
12 Fotogalerie

Landwind v Paříži 2006

Čínský Landwind se letos v Paříži vrátil na evropskou automobilovou scénu. Nabídku tvoří nyní již dva modely: pozměněné SUV vycházející z Opelu Frontera se nyní jmenuje X-Pedition, žhavou novinkou pak je sedmimístné mini-MPV Fashion.

Fashion

Landwind sice loni utrpěl ostudu s katastrofálními výsledky crashtestu svého SUV, ale v žádném případě nic nevzdal! V Paříži představil podstatně důvěryhodnější sedmimístné kompaktní MPV, které již prodává na domácím čínském trhu jako Fengshang.

Minivan, který se bude ve Francii a také na dalších evropských trzích prodávat jako Fashion, vznikl s přispěním Italdesignu, čínští inženýři využili také spolupráce s renomovanými dodavateli komponent. Pravděpodobně méně čistý postup byl zvolen když přišlo na řešení variability interiéru. Třetí řada sedadel se totiž zanořuje do podlahy zavazadlového prostoru právě tak jako v Opelu Zafira. Druhá řada sedadel se posunuje v podélném směru a nelze ji vyjmout z vozu. V nabídce je také pětimístné provedení.

MPV od Landwindu je 4410 mm dlouhé, 1768 mm široké a 1640 mm vysoké. Rozvor dlouhý 2,71 m je dobrým základem pro dostatek místa přinejmenším na sedadlech prvních dvou řad.

V nabídce jsou zatím dva zážehové motory. Základní čtyřválec 1590 cm3 má deklarovaný nejvyšší výkon 71 kW při 5500 ot./min a točivý moment 142 Nm při 3800 ot./min. Druhou možností je motor o objemu 1998 cm3, který dává nejvyšší výkon 102 kW při 6000 ot./min a točivý moment 186 Nm mezi 4000 a 4500 ot./min. Oba motory mají čtyřventilovou techniku. Nejvyšší rychlost činí 170 resp. 195 km/h.

Vzhled vozů vystavených v Paříži nepůsobil ani zdálky důvěryhodným dojmem. Značné ovládací síly potřebné k otevření dveří, prosezená kožené sedadla u prakticky nového vozu a mezery mezi plastovými díly v interiéru, kterými by bylo možné pomalu prostrčit prst, odradí hodně zájemců.

Zahájení prodeje je naplánováno na listopad. Největším lákadlem bude cena, která by mohla začínat již kolem 12 tisíc euro.

X-Pedition

SUV postavené na bázi letitého Isuzu Rodeo, resp. Opelu Frontera se přejmenovalo na X-Pedition. Opravňuje jej k tomu řada změn, včetně inovovaného designu přídě a pozměněné zádě. Automobil bude nabízen s pohonem jedné i obou náprav, k dispozici je buď benzinový motor 2,4 (92 kW, 195 Nm) nebo menší 2,0 (84 kW, 163 Nm).