Citroën Advanced Comfort Lab: Francouzi se hydrauliky nevzdávají

 

Citroën poodhalil roušku tajemství a prozradil základní informace o novém odpružení. Instaloval jej do prototypu C4 Cactus s názvem Advanced Comfort Lab.

Citroën dal vale hydropneumatickému odpružení, které naposledy nabízel jako alternativu u dobíhající druhé generace C5. Poskytovalo nebeský komfort, ale zákazníci volili raději konvenční, ve finále takový rozdíl mezi oběma systémy nebyl. Nový projekt nese název Advanced Comfort a nezahrnuje pouze podvozek.

Princip je mnohem jednodušší než dříve, zapomeňme na „koule“. Zavěšení vyznává tradiční vinuté pružiny, teleskopické tlumiče a jejich mechanické dorazy, ale nechybí ani progresivní dorazy hydraulické (tzv. „polštáře“), na každé jednotce jsou dva. Jeden slouží ke stlačení a druhý pro uvolnění. V činnost se uvedou na větších nerovnostech, kdy zpomalují pohyb a výslednou energii rozptýlí, nedojde tak k tradičnímu odskoku.

Systém je jemnější než konvenční, Citroën přirovnává pohodlí na palubě k létajícímu koberci. Silniční nerovnosti stále přenášejí rázy a vibrace do karoserie i interiéru, tomu se vyhnout nelze. Automobilka chce v blízké budoucnosti kromě svařování při výrobě podvozků používat i strukturální lepení, tuhost se zvýší až o 20 procent, takže zmíněných vibrací ubude. Pochopitelně bez toho, aby se zvýšila hmotnost vozu. Zlevní se také výroba... Sváry nelze nahradit, lepené spoje jsou přerušované a klasika je doplňuje.

Francouzská automobilka postavila prototyp C4 Cactus s tímto novým podvozkem, originálnější vůz si ze své současné nabídky vybrat nemohla. Bílé auto se světlým interiérem ovšem vypadá na první pohled prakticky sériově. Novou techniku si nechala rovněž zaregistrovat, celkem podala zhruba třicítku patentů. K většímu pohodlí na cestách mají přispět i sedadla s paměťovou pěnou, která se přizpůsobí postavě každého člověka, a to i tehdy, když se pasažéři střídají. Umí se vrátit ke svému původnímu tvaru. Použity byly polyuretanová, viskoelastická a texturovaná pěna, tedy materiály různé tvrdosti. Záda nesmí bolet ani po delší jízdě...

Citroën plánuje zavádět tyto inovace co nejdříve do sériové výroby, počínaje příštím rokem. Mají se týkat všech modelových řad, nejen těch dražších.

Spolupracujeme s TipCars.com
K bankmatu jen se smartphonem. Wells Fargo zavádí bezkontaktní bankomaty K bankmatu jen se smartphonem. Wells Fargo zavádí bezkontaktní bankomaty

Klienti americké banky Wells Fargo & Co mohou ve…

Glosa Igora Záruby: Hubatá trefa do černého Glosa Igora Záruby: Hubatá trefa do černého

Evropa má zase skandál, tentokrát slovní. Jeroen…

Stavba Pražského okruhu pokročila do další etapy Stavba Pražského okruhu pokročila do další etapy

Klíčová studie EIA bude připravena v polovině dubna, poté…

Ministři si přehazují pokutu za Faltýnka Ministři si přehazují pokutu za Faltýnka

Socialisté míní, že 22 milionů korun by měl zaplatit šéf…

 
Zdroj: Citroën
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění…

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty…

 




Citroën C4 Cactus Rip Curl na českém trhu od 409.900 Kč (+videa) Citroën C4 Cactus Rip Curl na českém trhu od 409.900 Kč (+videa)

Citroën C4 Cactus Rip Curl se představil na letošním…

Video: Citroën C4 Cactus vs. Angry Birds: Airbump je lepší než fitko! Video: Citroën C4 Cactus vs. Angry Birds: Airbump je lepší než fitko!

Citroën dnes spouští novou kampaň pro model C4 Cactus. Ve…

 



 
Ojetý Land Rover Freelander II: Povedl se reparát?

Ojetý Land Rover Freelander II: Povedl se reparát?

Dnes 08:00

Původní Freelander byl produktem již zaniklé skupiny MG/Rover. Líbivý a obchodně velmi úspěšný vůz skvěle zachytil nastupující vlnu SUV. Z pohledu spolehlivosti však šlo doslova o průšvih. Zlepšila se druhá generace?




Blesk.cz

Miláček publika lachtan Meloun: Nejen s ním Zoo Praha nabízí setkání

Miláček publika lachtan Meloun: Nejen s ním Zoo…

Setkání s lachtaní rodinkou v zázemí a polibek od lachtana Melounka je jen jednou z novinek a překvapení, která…

Žantovský si veřejně spletl Klause s Havlem. Jak to exprezident ustál?

Žantovský si veřejně spletl Klause s Havlem. Jak to…

I zkušený diplomat se může někdy pořádně „seknout“. Své o tom ví i exvelvyslanec v USA, Velké Británii a Izraeli…

 

iSport.cz

Janktova PARÁDA! Nováček předvedl super sólo a gól: Věděl jsem, co udělám

Janktova PARÁDA! Nováček předvedl super sólo a gól:…

Tohle může být hráč české budoucnosti! Záložník Jakub Jankto svůj premiérový start za národní tým okořenil…

Úžasná Koukalová! Na domácí exhibici rozdala fanouškům své medaile

Úžasná Koukalová! Na domácí exhibici rozdala…

Biatlonistka Gabriela Koukalová předvedla fanouškům svoji bezprostřednost i skvělou formu. Na domácím exhibičním…

 

Reflex.cz

Terorista zabil v Londýně nedaleko parlamentu tři lidi, sám pak přišel o život

Terorista zabil v Londýně nedaleko parlamentu tři…

Muž ozbrojený nožem zranil blízko britského parlamentu v Londýně policistu. Bezprostředně po útoku jej policie…

Krutost první světové války. Podívejte se, jak zachytili fotografové události na bojištích

Krutost první světové války. Podívejte se, jak…

Před sto lety probíhala 1. světová válka. Velká část bitev se odehrávala v zákopech, od bojů minulých století se…