Citroën Advanced Comfort Lab: Francouzi se hydrauliky nevzdávají

 

Citroën poodhalil roušku tajemství a prozradil základní informace o novém odpružení. Instaloval jej do prototypu C4 Cactus s názvem Advanced Comfort Lab.

Citroën dal vale hydropneumatickému odpružení, které naposledy nabízel jako alternativu u dobíhající druhé generace C5. Poskytovalo nebeský komfort, ale zákazníci volili raději konvenční, ve finále takový rozdíl mezi oběma systémy nebyl. Nový projekt nese název Advanced Comfort a nezahrnuje pouze podvozek.

Princip je mnohem jednodušší než dříve, zapomeňme na „koule“. Zavěšení vyznává tradiční vinuté pružiny, teleskopické tlumiče a jejich mechanické dorazy, ale nechybí ani progresivní dorazy hydraulické (tzv. „polštáře“), na každé jednotce jsou dva. Jeden slouží ke stlačení a druhý pro uvolnění. V činnost se uvedou na větších nerovnostech, kdy zpomalují pohyb a výslednou energii rozptýlí, nedojde tak k tradičnímu odskoku.

Systém je jemnější než konvenční, Citroën přirovnává pohodlí na palubě k létajícímu koberci. Silniční nerovnosti stále přenášejí rázy a vibrace do karoserie i interiéru, tomu se vyhnout nelze. Automobilka chce v blízké budoucnosti kromě svařování při výrobě podvozků používat i strukturální lepení, tuhost se zvýší až o 20 procent, takže zmíněných vibrací ubude. Pochopitelně bez toho, aby se zvýšila hmotnost vozu. Zlevní se také výroba... Sváry nelze nahradit, lepené spoje jsou přerušované a klasika je doplňuje.

Francouzská automobilka postavila prototyp C4 Cactus s tímto novým podvozkem, originálnější vůz si ze své současné nabídky vybrat nemohla. Bílé auto se světlým interiérem ovšem vypadá na první pohled prakticky sériově. Novou techniku si nechala rovněž zaregistrovat, celkem podala zhruba třicítku patentů. K většímu pohodlí na cestách mají přispět i sedadla s paměťovou pěnou, která se přizpůsobí postavě každého člověka, a to i tehdy, když se pasažéři střídají. Umí se vrátit ke svému původnímu tvaru. Použity byly polyuretanová, viskoelastická a texturovaná pěna, tedy materiály různé tvrdosti. Záda nesmí bolet ani po delší jízdě...

Citroën plánuje zavádět tyto inovace co nejdříve do sériové výroby, počínaje příštím rokem. Mají se týkat všech modelových řad, nejen těch dražších.

Spolupracujeme s TipCars.com
Sazka koupila od Fortuny firmu vydávající stírací losy Sazka koupila od Fortuny firmu vydávající stírací losy

Loterijní společnost Sazka koupila od skupiny Fortuna…

Kyjev chce omezit používání ruštiny v televizi, zavádí jazykové kvóty Kyjev chce omezit používání ruštiny v televizi, zavádí jazykové kvóty

Ukrajinský parlament dnes přijal zákon, podle kterého…

Český zdravotnický projekt zrozený v Brazílii poprvé uspěl doma Český zdravotnický projekt zrozený v Brazílii poprvé uspěl doma

Oborová zdravotní pojišťovna začala podporovat…

 
Zdroj: Citroën

Štítky Citroën Crossover

 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
10 neznámých kabrioletů, jejichž život často skončil dříve než začal 10 neznámých kabrioletů, jejichž život často skončil dříve než začal

Otevřené automobily u nás nepatří k nejrozšířenějším,…

Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí

Není žádným tajemstvím, že dříve slavná italská…

 




Citroën C4 Cactus Rip Curl na českém trhu od 409.900 Kč (+videa) Citroën C4 Cactus Rip Curl na českém trhu od 409.900 Kč (+videa)

Citroën C4 Cactus Rip Curl se představil na letošním…

Video: Citroën C4 Cactus vs. Angry Birds: Airbump je lepší než fitko! Video: Citroën C4 Cactus vs. Angry Birds: Airbump je lepší než fitko!

Citroën dnes spouští novou kampaň pro model C4 Cactus. Ve…

 



 
Závodní „Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

„Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

Včera

Speciál pro slavný americký závod do vrchu Pikes Peak sice vypadá jako Ford Focus, avšak techniku má odjinud. Víte, odkud?




Blesk.cz

To jste ještě neviděli: Oligarcha dal manželce k výročí diamant za 230 milionů

To jste ještě neviděli: Oligarcha dal manželce k…

Ksenia Tsaritsina je krásná žena a její manžel, ruský oligarcha Aleksey Shapovalov, to moc dobře ví, a tak své…

Pilný mluvil se Zemanem, Babišovi zbývají hodiny ve vládě. Skončila krize?

Pilný mluvil se Zemanem, Babišovi zbývají hodiny ve…

Kandidát na ministerský post Andreje Babiše (ANO) si odbyl tradiční předjmenovací pohovor u prezidenta Miloše…

 

iSport.cz

Rekord po 29 letech! V Turnově zářil dálkař Juška a vrhači

Rekord po 29 letech! V Turnově zářil dálkař Juška a vrhači

Po dlouhých 29 letech padl národní rekord ve skoku do dálky. Radek Juška skočil na Memoriálu Ludvíka Daňka…

Nedvěd o MS: Z Jandače jsem cítil bezradnost, pořád chceme kopírovat

Nedvěd o MS: Z Jandače jsem cítil bezradnost, pořád…

Z dění v české hokejové reprezentaci má divný pocit. Slabá pařížská představení Petra Nedvěda (45) donutila…

 

Reflex.cz

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo jen špinavá stoka pod Vesuvem?

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo…

Kdo viděl Neapol, nemůže být nikdy smutný! Tak zvolal v euforii nad krásami Neapole německý básník Goethe. Na…

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Rozhodně nejsem příznivcem Miloše Zemana a dnešního Hradu vůbec, nicméně mne negativně zaujal včerejší TV výrok…