Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Citroën C-Aircross: Francouzská představa o SUV budoucnosti

suv citroen design video zeneva2017 crossover
suv citroen design video zeneva2017 crossover
suv citroen design video zeneva2017 crossover
suv citroen design video zeneva2017 crossover
28 Fotogalerie
Tomáš Dusil
Diskuze (20)
Francouzská automobilka představuje koncept vozu SUV pro blížící se ženevský autosalon. Tvarově i ideově má novinka navazovat na obdobně pojatý vůz, ukázaný na stejném místě před dvěma lety. Zůstalo i jméno, pouze do názvu přibylo písmenko „C“.

Aircross se už od roku 2012 jmenuje sériový model s přídomkem C4. Technicky vzato je C4 Aircross vozem Mitsubishi ASX s mírně retušovanými tvary a jiným logem. Aircross je však něčím úplně jiným. Ano, stále se jedná o auto kategorie SUV, ovšem výhradně dle představ Francouzů.

Nový koncept C-Aircross navazuje po vzhledové stránce dle uveřejněných snímků na předchozí studii Aircross z roku 2015, která byla k vidění rovněž v Ženevě. S přídomkem “C” však dále rozvíjí tvarový styl současných sériových modelů značky. Řeč je zejména o voze C4 Cactus a dále o současné, v pořadí již třetí generaci řady C3. Čistě teoreticky vzato by takto nějak mohl v budoucnu vypadat odvozený crossover od C3, tedy vlastně paralela k Peugeotu 2008.

Co je tedy na autě k vidění? Za pozornost stojí zejména design karoserie v němž se prolínají plochy s výraznými, tedy ostřejšími prvky, které jsou navíc ještě podpořeny zajímavými barevnými kombinacemi. Nechybějí lesklé doplňky a další ozdobné „perličky“. Výrobce zatím zveřejnil rozměry: vůz je dlouhý 4150 mm, široký 1740 mm a na výšku měří 1630 mm. Zepředu zaujmou svítilny pro denní svícení, integrované do masky chladiče, které jsou řešeny odděleně od hlavních světlometů. V zadní části lze najít diodové lampy s prostorovým efektem. Každá se navíc skládá ze tří jakoby samostatných částí.

Jen s pohonem předních kol?

Že se jedná o pouhý koncept je snad ještě více než z vnějšku patrné v kabině. První co vás „praští do oka“ je oválný volant. Futuristická palubní deska je dle informací citroënu vyhotovena z jediného kusu. A k tomu barevná kombinace: šedá s oranžovými prvky. Samozřejmě nechybí dotykový displej o uhlopříčce 12 palců, stejně jako u konceptu povinný HUD (Head-up displej) a další doplňky. Zatímco zvenku sice vůz jasně působí jako koncept, ovšem s vizí relativně blízké doby k zahájení výroby, kabina je už opravdu hodně avantgardní. To dokazují také sedadla řešená tak, že posádku celá obklopují.

O technice toho zatím moc nepadlo. Snad jen zajímavost ohledně pohonu. Vůz má být vybaven elektronickým systém Grip Control, který známe z vozů Peugeot. V C-Aircrossu nabídne pět jízdních režimů, které může řidič volit otočným ovladačem na centrální panelu palubní desky. To naznačuje, že novinka má poháněná pouze přední kola. V porovnání se sériovým C4 Aircross jde tedy o jednoznačný krok zpět.

Režim „Standard“ se uplatní při jízdách po zpevněných komunikacích. Následuje „Sand“ pro jízdu v nezpevněném terénu. Ještě výše je režim „Off-road“, který má nahrazovat samosvorný diferenciál. Následuje „Snow“, který řidič ocení v zimě a konečně mód „ESP off“ jehož aktivací se vypne stabilizační systém. To se uplatní třeba v případě, kdy s vozidlem zapadnete do sněhu. To se pak prokluz kol docela hodí. ESP se ovšem vždy aktivuje při dosažení rychlosti 50 km/h. Jak bude vůz ve skutečnosti na okolí působit si budete moci prohlédnout na stánku firmy Citroën na blížícím se ženevském autosalonu.

Vstoupit do diskuze (20)