Citroën C3: Třetí generace je nižší a svébytnější (+video)
Vnější linie nové C3, která byla odhalena 29. června v Lyonu, zůstaly oblé, ale zhlédly se v extravagantním C4 Cactus. Příď dostala nad sebou umístěné páry světlometů, spolu s mlhovkami jich mohou být tři. Nahoře se nacházejí denní diody spojené s mřížkou chladiče. Potěší celková délka, o centimetr zůstala pod čtyřmetrovou hranicí, novinka je 1,75 m široká a 1,47 m vysoká. Jde tedy skutečně o malý vůz, nikoli o crossover. Mezigeneračně se zvětšila o 5 cm, do šířky narostla o 2 cm a snížila se o celých 5 cm. Karoserie má skromné převisy a kromě zadního vždy černé sloupky.
Cactus pak připomínají i polyuretanové pásy vzduchových kapslí Airbump na dveřích a slušné oplastování spodních částí karoserie. Obří rozpláclé přední reflektory jsou minulostí, stejně jako komplikovaná koncová světla, která zbytečně opticky zvyšovala záď. Efektní spoiler na pátých dveřích si však zachovala i novinka.
Citroën C3 přijde na trh s dobře známými zážehovými tříválci 1.2 PureTech o výkonech 50, 60 a 81 kW, jiná benzinová alternativa neexistuje. Milovníci nafty mohou zvolit 1.6 BlueHDi, zatím oficiálně ve dvou verzích, 55, a 74 kW. Manuální převodovky doplní automat EAT6.
Rozvor náprav se natáhl z 2,46 až na 2,54 m, tedy o výrazných 8 cm. Vnější poloměr otáčení 10,7 m pomůže ve městech. Kola mohou být až sedmnáctipalcová. Citroën C3 bude k dispozici i ve dvoubarevných provedeních, lze kombinovat devět odstínů laku (bílý Banquise, černý Perla Nera, šedé Shark a Alu, červený Rubi, zelenohnědý Almond Green, modrý Cobalt Blue, oranžový Orange Power a pískový Sable) a tři barvy střechy (bílou Opale, černou Onyx a červenou Aden). Střecha samotná může být také prosklená.
Kabina ve čtyřech provedeních vyznává podobné tvary jako Cactus, ale místo displeje se nachází před řidičem klasické přístroje ve dvojici tubusů a mezi nimi obrazovka palubního počítače. Multimediální systém se sedmipalcovým dotykovým displejem podporuje zrcadlení mobilu, Apple CarPlay a Android Auto. Nechybí navigace Connect Nav, stejně jako bezklíčkový vstup a startování. Citroën slibuje pohodlí díky širokým sedadlům, ventilační otvory v palubní desce mají mimochodem chromované rámečky.
Moderní asistenty reprezentují hlídač mrtvého úhlu, varování před vyjetím z jízdního pruhu bez směrovky, sledování únavy a asistent rozjezdu do kopce. Kamera ConnectedCam za čelním sklem umí pořizovat snímky i videa z jízdy ve vysokém rozlišení. V případě nehody přijde opravdu vhod. Zavazadelník má základní objem 300 l.
Veřejnosti se C3 představí na domácím autosalonu v Paříži. Výroba se rozběhne ve slovenské Trnavě a čeští zájemci se prvních vozů dočkají v úvodu roku 2017.