Citroën chce nabízet C4 Cactus za měsíční paušál
Crossover C4 Cactus vzbudil pozornost zajímavým designem, nízkou hmotností 965 kg i obložením karoserie Airbump. To má chránit před poškozením při drobných kolizích. Plastové segmenty na exponovaných místech karoserie sestávají z polyuretanových kapslí naplněných stlačeným vzduchem. Cactus má také vepředu širokou lavici místo dvou samostatných sedadel, samočinná převodovka se ovládá tlačítky na palubní desce, čelní airbagy jsou umístěny ve střeše a ostřikovače na raménkách stěračů.
Citroën se tedy u 4,16 m dlouhého malého crossoveru vrátil k originálním řešením, přitom má být k mání za rozumnou cenu. Ale připravuje pro něj ještě jednu novinku: jako první evropský výrobce jej nabídne svým zákazníkům formou označovanou běžně anglickým termínem „pay-per-use“ (volně přeloženo „zaplať, co najedeš“). Co to znamená? Princip je totožný jako při platbě paušálu u mobilního operátora. Podle generálního ředitele firmy s dvojitým šípem ve znaku Frederica Banzeta klient zaplatí určitou pevnou měsíční sazbu v řádu několika stovek eur plus další peníze za to, kolik kilometrů za stejné období ujede. I tento počet má být stanoven pevně a bude se zvyšovat či naopak snižovat podle toho, jak bude zákazník se svým novým autem jezdit. První částka zůstane vždy stejná.
Svým mobilním operátorům přece ti, kteří nevyužívají předplacených karet, posílají kromě paušálu navíc sumy za provolané minuty nad rámec těch volných dle tarifu. Výhodou systému „pay-per-use“ je to, že provozovatel vozidla v době, kdy mu končí leasingová smlouva, neplatí horentní sumy. V základní verzi však není například pojištění. To Citroën nabídne v balíčku „all inclusive“ spolu s „předplatným“ za garanční prohlídky. Tento program již některé evropské automobilky, pravda, poskytují. Oba výše vzpomenuté plány jsou dle francouzského výrobce zaměřeny na pomoc klientům, aby nepřekračovali své mnohdy napjaté rozpočty. Určitě ale na nich také nehodlá prodělávat...
O klasických formách financování, tedy leasingu, úvěru, případně klasické platbě za hotové nepadlo ani slovo, ale nevidíme důvod, proč by nemohli mít zájemci o tento originální vůz na výběr z ještě více možností. C4 Cactus se začne prodávat v červnu letošního roku. Atmosférický zážehový tříválec 1.2 Puretech VTi 82 má 60 kW, jeho přeplňovaná verze e-THP 110 pak 81 kW. Nejmenší kombinované spotřeby 3,1 l/100 km dosahuje vznětový čtyřválec 1.6 BueHDi/74 kW v kombinaci se šestistupňovou manuální převodovkou.