Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Citroën chce nabízet C4 Cactus za měsíční paušál

Aleš Dragoun
Diskuze (25)
Citroën hodlá nabídnout malý crossover C4 Cactus klientům neotřelou formou, která se k originálnímu autu docela hodí.

Crossover C4 Cactus vzbudil pozornost zajímavým designem, nízkou hmotností 965 kg i obložením karoserie Airbump. To má chránit před poškozením při drobných kolizích. Plastové segmenty na exponovaných místech karoserie sestávají z polyuretanových kapslí naplněných stlačeným vzduchem. Cactus má také vepředu širokou lavici místo dvou samostatných sedadel, samočinná převodovka se ovládá tlačítky na palubní desce, čelní airbagy jsou umístěny ve střeše a ostřikovače na raménkách stěračů.

Citroën se tedy u 4,16 m dlouhého malého crossoveru vrátil k originálním řešením, přitom má být k mání za rozumnou cenu. Ale připravuje pro něj ještě jednu novinku: jako první evropský výrobce jej nabídne svým zákazníkům formou označovanou běžně anglickým termínem „pay-per-use“ (volně přeloženo „zaplať, co najedeš“). Co to znamená? Princip je totožný jako při platbě paušálu u mobilního operátora. Podle generálního ředitele firmy s dvojitým šípem ve znaku Frederica Banzeta klient zaplatí určitou pevnou měsíční sazbu v řádu několika stovek eur plus další peníze za to, kolik kilometrů za stejné období ujede. I tento počet má být stanoven pevně a bude se zvyšovat či naopak snižovat podle toho, jak bude zákazník se svým novým autem jezdit. První částka zůstane vždy stejná.

Svým mobilním operátorům přece ti, kteří nevyužívají předplacených karet, posílají kromě paušálu navíc sumy za provolané minuty nad rámec těch volných dle tarifu. Výhodou systému „pay-per-use“ je to, že provozovatel vozidla v době, kdy mu končí leasingová smlouva, neplatí horentní sumy. V základní verzi však není například pojištění. To Citroën nabídne v balíčku „all inclusive“ spolu s „předplatným“ za garanční prohlídky. Tento program již některé evropské automobilky, pravda, poskytují. Oba výše vzpomenuté plány jsou dle francouzského výrobce zaměřeny na pomoc klientům, aby nepřekračovali své mnohdy napjaté rozpočty. Určitě ale na nich také nehodlá prodělávat...

O klasických formách financování, tedy leasingu, úvěru, případně klasické platbě za hotové nepadlo ani slovo, ale nevidíme důvod, proč by nemohli mít zájemci o tento originální vůz na výběr z ještě více možností. C4 Cactus se začne prodávat v červnu letošního roku. Atmosférický zážehový tříválec 1.2 Puretech VTi 82 má 60 kW, jeho přeplňovaná verze e-THP 110 pak 81 kW. Nejmenší kombinované spotřeby 3,1 l/100 km dosahuje vznětový čtyřválec 1.6 BueHDi/74 kW v kombinaci se šestistupňovou manuální převodovkou.

Aleš Dragoun
Diskuze (25)
Avatar - grifith
12. 3. 2014 09:10
Re: Posedlost vlastnictvim
Ano, i já dokážu pochopit, že někdo chce bydlet celý život v podnájmu. O ušetřených penězích by se dalo polemizovat, ale budiž ;-) Každý máme pohled na danou věc odlišnou. ;-) Žiješ-li v jném státe, může být situace jiná. Já to beru z pohledu Čecha, žijícího v Česku.
Avatar - martas2005
11. 3. 2014 23:11
Re: Problém operativního leasingu je to, že ukáže reálné nák
Presne tak. Malokdo chce zjistit, ze by ho vyslo levneji jezdit taxikem a na dovolenou si najmout auto mozna s ridicem :).
Avatar - martas2005
11. 3. 2014 23:09
Re: Posedlost vlastnictvim
Ja mam na konci usetrene penize, nebo radost z toho, co jsem za ne poridil a uzil ja nebo nekdo kolem. Ja tvemu pristupu rozumim, jen nemuzu prijmout, ze je jednoznacne nejlepsi.
Tam kde ziju ja ted, je koupe dost nevyhodna i kvuli danim atp.
11. 3. 2014 22:52
Problém operativního leasingu je to, že ukáže reálné náklady
...tj člověk přesně vidí, kolik stojí KM. Na takové kalkulace jsou zvyklé firmy, ale běžní občané ne. Polovina populace bude raději splácet leasing z AAA s RPSN 19% s vidinou, že již ojetý vůz bude za 4 roky placení jejich - hlavně když je to "prémie"!

Takže jde o dobrý nápad, zejména pokud se propojí další služby - ve velkém získané pojistky, smluvní servis za zvýhodněné podnínky atd. Ale uplatnění to v našich krajích najde spíše u firem.
Avatar - grifith
11. 3. 2014 19:54
Re: Posedlost vlastnictvim
No když myslíš, brát ti to nebudu, záleží asi na lokalitě. Pokud se ti změní nároky vzhledem k lokalitě, není problém dům prodat a pořídit jiný. Proč jsou Němci v nájmu je mi v podstatě jedno. Pro někoho není otázka jednoduchá pro druhého jednoznačná. Každý máme svůj pohled, protichůdný.