Citroën chce nabízet C4 Cactus za měsíční paušál

 

Citroën hodlá nabídnout malý crossover C4 Cactus klientům neotřelou formou, která se k originálnímu autu docela hodí.

Crossover C4 Cactus vzbudil pozornost zajímavým designem, nízkou hmotností 965 kg i obložením karoserie Airbump. To má chránit před poškozením při drobných kolizích. Plastové segmenty na exponovaných místech karoserie sestávají z polyuretanových kapslí naplněných stlačeným vzduchem. Cactus má také vepředu širokou lavici místo dvou samostatných sedadel, samočinná převodovka se ovládá tlačítky na palubní desce, čelní airbagy jsou umístěny ve střeše a ostřikovače na raménkách stěračů.

Citroën se tedy u 4,16 m dlouhého malého crossoveru vrátil k originálním řešením, přitom má být k mání za rozumnou cenu. Ale připravuje pro něj ještě jednu novinku: jako první evropský výrobce jej nabídne svým zákazníkům formou označovanou běžně anglickým termínem „pay-per-use“ (volně přeloženo „zaplať, co najedeš“). Co to znamená? Princip je totožný jako při platbě paušálu u mobilního operátora. Podle generálního ředitele firmy s dvojitým šípem ve znaku Frederica Banzeta klient zaplatí určitou pevnou měsíční sazbu v řádu několika stovek eur plus další peníze za to, kolik kilometrů za stejné období ujede. I tento počet má být stanoven pevně a bude se zvyšovat či naopak snižovat podle toho, jak bude zákazník se svým novým autem jezdit. První částka zůstane vždy stejná.

Svým mobilním operátorům přece ti, kteří nevyužívají předplacených karet, posílají kromě paušálu navíc sumy za provolané minuty nad rámec těch volných dle tarifu. Výhodou systému „pay-per-use“ je to, že provozovatel vozidla v době, kdy mu končí leasingová smlouva, neplatí horentní sumy. V základní verzi však není například pojištění. To Citroën nabídne v balíčku „all inclusive“ spolu s „předplatným“ za garanční prohlídky. Tento program již některé evropské automobilky, pravda, poskytují. Oba výše vzpomenuté plány jsou dle francouzského výrobce zaměřeny na pomoc klientům, aby nepřekračovali své mnohdy napjaté rozpočty. Určitě ale na nich také nehodlá prodělávat...

O klasických formách financování, tedy leasingu, úvěru, případně klasické platbě za hotové nepadlo ani slovo, ale nevidíme důvod, proč by nemohli mít zájemci o tento originální vůz na výběr z ještě více možností. C4 Cactus se začne prodávat v červnu letošního roku. Atmosférický zážehový tříválec 1.2 Puretech VTi 82 má 60 kW, jeho přeplňovaná verze e-THP 110 pak 81 kW. Nejmenší kombinované spotřeby 3,1 l/100 km dosahuje vznětový čtyřválec 1.6 BueHDi/74 kW v kombinaci se šestistupňovou manuální převodovkou.

Psali jsme: Citroën C4 Cactus se vyzradil ještě před premiérou

Spolupracujeme s TipCars.com
Sazka koupila od Fortuny firmu vydávající stírací losy Sazka koupila od Fortuny firmu vydávající stírací losy

Loterijní společnost Sazka koupila od skupiny Fortuna…

Kyjev chce omezit používání ruštiny v televizi, zavádí jazykové kvóty Kyjev chce omezit používání ruštiny v televizi, zavádí jazykové kvóty

Ukrajinský parlament dnes přijal zákon, podle kterého…

Český zdravotnický projekt zrozený v Brazílii poprvé uspěl doma Český zdravotnický projekt zrozený v Brazílii poprvé uspěl doma

Oborová zdravotní pojišťovna začala podporovat…

 
Zdroj: Automotive News Europe

Štítky Citroën Levná auta Malé vozy Nižší střední třída Crossover

 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
10 neznámých kabrioletů, jejichž život často skončil dříve než začal 10 neznámých kabrioletů, jejichž život často skončil dříve než začal

Otevřené automobily u nás nepatří k nejrozšířenějším,…

Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí

Není žádným tajemstvím, že dříve slavná italská…

 




Citroën C4 Cactus Rip Curl na českém trhu od 409.900 Kč (+videa) Citroën C4 Cactus Rip Curl na českém trhu od 409.900 Kč (+videa)

Citroën C4 Cactus Rip Curl se představil na letošním…

Video: Citroën C4 Cactus vs. Angry Birds: Airbump je lepší než fitko! Video: Citroën C4 Cactus vs. Angry Birds: Airbump je lepší než fitko!

Citroën dnes spouští novou kampaň pro model C4 Cactus. Ve…

 



 
Závodní „Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

„Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

Včera

Speciál pro slavný americký závod do vrchu Pikes Peak sice vypadá jako Ford Focus, avšak techniku má odjinud. Víte, odkud?




Blesk.cz

To jste ještě neviděli: Oligarcha dal manželce k výročí diamant za 230 milionů

To jste ještě neviděli: Oligarcha dal manželce k…

Ksenia Tsaritsina je krásná žena a její manžel, ruský oligarcha Aleksey Shapovalov, to moc dobře ví, a tak své…

Pilný mluvil se Zemanem, Babišovi zbývají hodiny ve vládě. Skončila krize?

Pilný mluvil se Zemanem, Babišovi zbývají hodiny ve…

Kandidát na ministerský post Andreje Babiše (ANO) si odbyl tradiční předjmenovací pohovor u prezidenta Miloše…

 

iSport.cz

Rekord po 29 letech! V Turnově zářil dálkař Juška a vrhači

Rekord po 29 letech! V Turnově zářil dálkař Juška a vrhači

Po dlouhých 29 letech padl národní rekord ve skoku do dálky. Radek Juška skočil na Memoriálu Ludvíka Daňka…

Nedvěd o MS: Z Jandače jsem cítil bezradnost, pořád chceme kopírovat

Nedvěd o MS: Z Jandače jsem cítil bezradnost, pořád…

Z dění v české hokejové reprezentaci má divný pocit. Slabá pařížská představení Petra Nedvěda (45) donutila…

 

Reflex.cz

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo jen špinavá stoka pod Vesuvem?

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo…

Kdo viděl Neapol, nemůže být nikdy smutný! Tak zvolal v euforii nad krásami Neapole německý básník Goethe. Na…

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Rozhodně nejsem příznivcem Miloše Zemana a dnešního Hradu vůbec, nicméně mne negativně zaujal včerejší TV výrok…