27.4. 2017 David Bureš Google+ profil David Bureš

Citroën C5 ještě nekončí. Tohle je jeho další modernizovaná verze

 

Stařičký model střední třídy se znaky Citroënu se bude prodávat i nadále. V Evropě to však nebude.

Na aktuálně probíhajícím autosalonu v Šanghaji je na stánku Citroënu upřena pozornost hlavně na novinku v podobě SUV C5 Aircross. Francouzská automobilka tam ale představuje ještě jednu zajímavou novinku, modernizovanou verzi svého letitého modelu střední třídy C5. Auto je však určeno primárně pro čínský trh, do Evropy se podle všeho nepodívá.

Sama automobilka odhalený sedan označuje za novou generaci, pohled na celkovou siluetu a některé detaily však dokazuje, že to je jen další facelift stávajícího provedení, které se prodává už od roku 2008. Hlavní změny najdeme vpředu, příď je zcela přepracovaná. Logo výrobce je protaženo až k nově tvarovaným světlometů, což je dnes charakteristický znak citroënů. Koncová světla pak mají jiný tvar a hlavně výrazně modernější grafiku.

Nejvýraznější změny ale najdeme uvnitř, kde vlastně nezůstal kámen na kameni. Palubní deska si sice zachovala shodný tvar, její řešení je ale zcela jiné, navíc výrazně moderněji pojaté. Nový je samostatně stojící displej multimediálního systému s úhlopříčkou osmi palců, digitální přístrojový štít, stejně jako výdechy ventilace a tlačítka. Nový je též volant, který na rozdíl od předchůdce už nemá unikátní pevný střed.

Automobilka zdůrazňuje také vylepšené odhlučnění kabiny nebo bohatší výbavu. Inovovaná C5 se zaměřila hlavně na bezpečnost a nabízí kamerový systém sledující okolí vozidla nebo sledování mrtvých úhlů. Nechybí ani možnost spárování vozu s chytrým telefonem prostřednictvím služeb Apple CarPlay a MirrorLink.

Nabídka motorů na čínském trhu pak čítá pouze dvě jednotky. Základem je přeplňovaná benzinová šestnáctistovka o výkonu 124 kW, nad níž stojí přeplňovaná osmnáctistovka se 152 kW.

„Nová“ C5 je primárně určena pro čínský trh, kde se v tamější nabídce značky zařadí mezi sedany C4L a C6, které v Evropě neznáme. Pro Evropu se s ní podle všeho nepočítá, vyrábět se bude v Číně, zatímco produkce u nás aktuálně nabízené C5 ve francouzském Rennes má skončit v červnu. Spekuluje se ale o tom, že by ji mohl nahradit nový automobil postavený na bázi Opelu Insignia.

Jistotou je ale příchod SUV C5 Aircross, kterého se v Evropě dočkáme na konci roku 2018. Tento 4,5 metru dlouhý model velikostně zapadne mezi peugeoty 3008 a 5008.

Rallye Dakar 2019
Spolupracujeme s TipCars.com
Belgický premiér po krizi kvůli migračnímu paktu oznámil demisi Belgický premiér po krizi kvůli migračnímu paktu oznámil demisi

Belgický premiér Charles Michel před poslanci oznámil…

E15 pokřtila magazín Elita byznysu. Na oslavu dorazili špičkoví podnikatelé i designéři E15 pokřtila magazín Elita byznysu. Na oslavu dorazili špičkoví podnikatelé i designéři

Elita byznysu, exkluzivní magazín deníku E15 pod značkou…

Konečné stanice metra B se stanou dopravními uzly Konečné stanice metra B se stanou dopravními uzly

Ačkoli se Praha 13 a Praha 14 nacházejí na opačných…

Na varování před Huawei a ZTE reaguje i část bank, Moneta prověřuje své systémy Na varování před Huawei a ZTE reaguje i část bank, Moneta prověřuje své systémy

K technologiím čínských firem Huawei a ZTE se po varování…

 
 

Přidat názorDiskuse: Citroën C5 ještě nekončí. Tohle je jeho…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Škoda Octavia G-Tec 1.5 TSI má české ceny. Zdražení se dalo čekat Škoda Octavia G-Tec 1.5 TSI má české ceny. Zdražení se dalo čekat

Octavia spalující stlačený zemní plyn i benzin na podzim…

Lincoln vrací do hry sebevražedné dveře. Oslavuje výročí Continentalu Lincoln vrací do hry sebevražedné dveře. Oslavuje výročí Continentalu

Lincoln se po letech rozhodl svou limuzínu Continental…

 



Citroën ukazuje první skicu nové generace C5. Proč z ní nemáme radost? Citroën ukazuje první skicu nové generace C5. Proč z ní nemáme radost?

Citroën C5 druhé generace se pomalu připravuje na…

Potvrzeno: PSA končí s hydropneumatickým odpružením Potvrzeno: PSA končí s hydropneumatickým odpružením

Nová generace Citroënu C5 již nepoužije hydropneumatické…

 



 
Škodu Octavii opět pořídíte na CNG. Na kolik přijde nový motor 1.5 TSI?

Škodu Octavii opět pořídíte na CNG. Na kolik přijde nový motor 1.5 TSI?

Včera

Škoda Octavia G-Tec letos prodělala více změn než před dvěma lety v rámci faceliftu. Nový motor je jen jednou z provedených úprav.




Blesk.cz

Strach o Zemanovo zdraví: Ovčáček o dovolené prolomil mlčení o prezidentovi

Strach o Zemanovo zdraví: Ovčáček o dovolené…

Na Hradě si na konec roku naplánovali dovolenou a s jedinou výjimkou chtěli tiše odpočívat. Dlouho jim to ale…

Módní policie: Kolotoč, provinčnost, minimalismus! Všichni se snaží a málokdo vyhrává

Módní policie: Kolotoč, provinčnost, minimalismus!…

Spousta party, komerčních prezentací, tiskovek. Také filmové a divadelní premiéry. Občas velkého gala hodný…

 

iSport.cz

SESTŘIH: Chomutov - Kometa 6:4. Piráti se odlepili od dna, Plekanec bodoval

SESTŘIH: Chomutov - Kometa 6:4. Piráti se odlepili…

V předehrávce 27. kola Tipsport extraligy mezi Chomutovem a obhájcem titulu Brna se děly věci! Chomutovští vedli…

Slavia hlásí posily: Jistí už jsou Masopust a Ševčík, blízko je Král

Slavia hlásí posily: Jistí už jsou Masopust a…

První dvě zimní posily fotbalistů Slavie Lukáš Masopust a Petr Ševčík podepsali v Edenu smlouvy na tři a půl…

 

Reflex.cz

Mejdany, večírky a zahradní slavnosti. I tak žil prezident Václav Havel

Mejdany, večírky a zahradní slavnosti. I tak žil…

Žádný jiný fotograf neznal Václava Havla tak dobře jako Oldřich Škácha. Od 70. let zvěčnil prvního…

Europranýřování Babiše je lákavé, ale neprozíravé

Europranýřování Babiše je lákavé, ale neprozíravé

Andrej Babiš se nikdy neměl stát ministrem financí, natož premiérem. Jak kvůli svému byznysu, který je nezdravě…