27.4. 2017 David Bureš Google+ profil David Bureš

Citroën C5 ještě nekončí. Tohle je jeho další modernizovaná verze

 

Stařičký model střední třídy se znaky Citroënu se bude prodávat i nadále. V Evropě to však nebude.

Na aktuálně probíhajícím autosalonu v Šanghaji je na stánku Citroënu upřena pozornost hlavně na novinku v podobě SUV C5 Aircross. Francouzská automobilka tam ale představuje ještě jednu zajímavou novinku, modernizovanou verzi svého letitého modelu střední třídy C5. Auto je však určeno primárně pro čínský trh, do Evropy se podle všeho nepodívá.

Sama automobilka odhalený sedan označuje za novou generaci, pohled na celkovou siluetu a některé detaily však dokazuje, že to je jen další facelift stávajícího provedení, které se prodává už od roku 2008. Hlavní změny najdeme vpředu, příď je zcela přepracovaná. Logo výrobce je protaženo až k nově tvarovaným světlometů, což je dnes charakteristický znak citroënů. Koncová světla pak mají jiný tvar a hlavně výrazně modernější grafiku.

Nejvýraznější změny ale najdeme uvnitř, kde vlastně nezůstal kámen na kameni. Palubní deska si sice zachovala shodný tvar, její řešení je ale zcela jiné, navíc výrazně moderněji pojaté. Nový je samostatně stojící displej multimediálního systému s úhlopříčkou osmi palců, digitální přístrojový štít, stejně jako výdechy ventilace a tlačítka. Nový je též volant, který na rozdíl od předchůdce už nemá unikátní pevný střed.

Automobilka zdůrazňuje také vylepšené odhlučnění kabiny nebo bohatší výbavu. Inovovaná C5 se zaměřila hlavně na bezpečnost a nabízí kamerový systém sledující okolí vozidla nebo sledování mrtvých úhlů. Nechybí ani možnost spárování vozu s chytrým telefonem prostřednictvím služeb Apple CarPlay a MirrorLink.

Nabídka motorů na čínském trhu pak čítá pouze dvě jednotky. Základem je přeplňovaná benzinová šestnáctistovka o výkonu 124 kW, nad níž stojí přeplňovaná osmnáctistovka se 152 kW.

„Nová“ C5 je primárně určena pro čínský trh, kde se v tamější nabídce značky zařadí mezi sedany C4L a C6, které v Evropě neznáme. Pro Evropu se s ní podle všeho nepočítá, vyrábět se bude v Číně, zatímco produkce u nás aktuálně nabízené C5 ve francouzském Rennes má skončit v červnu. Spekuluje se ale o tom, že by ji mohl nahradit nový automobil postavený na bázi Opelu Insignia.

Jistotou je ale příchod SUV C5 Aircross, kterého se v Evropě dočkáme na konci roku 2018. Tento 4,5 metru dlouhý model velikostně zapadne mezi peugeoty 3008 a 5008.

Spolupracujeme s TipCars.com
V Rusku chybí peníze na důchody, tvrdí bývalý ministr V Rusku chybí peníze na důchody, tvrdí bývalý ministr

V ruském důchodovém účtu zeje ohromná díra, peněz na…

Komentář Dušana Šrámka: Největšími „kazítky“ jsou poslanci Komentář Dušana Šrámka: Největšími „kazítky“ jsou poslanci

Evropský parlament vytáhl do svaté války proti takzvaným…

Palestina hrozí přerušením vztahů se Spojenými státy, vadí jí nový zákon Palestina hrozí přerušením vztahů se Spojenými státy, vadí jí nový zákon

Palestinské vedení přeruší veškerou komunikaci se…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
10 spolehlivých motorů „držáků“, jejichž koupí nešlápnete vedle 10 spolehlivých motorů „držáků“, jejichž koupí nešlápnete vedle

Znáte to. Ty nejspolehlivější motory máme beztak všichni…

Evropský parlament: Všechny nové vozy musejí mít automatické brzdění! Evropský parlament: Všechny nové vozy musejí mít automatické brzdění!

Evropská komise se bude zabývat návrhy parlamentního…

 



Citroën ukazuje první skicu nové generace C5. Proč z ní nemáme radost? Citroën ukazuje první skicu nové generace C5. Proč z ní nemáme radost?

Citroën C5 druhé generace se pomalu připravuje na…

Potvrzeno: PSA končí s hydropneumatickým odpružením Potvrzeno: PSA končí s hydropneumatickým odpružením

Nová generace Citroënu C5 již nepoužije hydropneumatické…

 



 
Renault odhalil nový Duster. Od Dacie se neliší jen svým znakem!

Renault odhalil nový Duster. Od Dacie se neliší jen svým znakem!

Včera

Druhé generace se dočkal také bratr Dacie Duster se znaky mateřského Renaultu. Od rumunského sourozence se liší v několika ohledech.




Blesk.cz

Toho zmetka bych bodla znovu! Seniorka, která zabila zloděje, se bojí vězení

Toho zmetka bych bodla znovu! Seniorka, která zabila…

Jarmila Miklušová (67) z Ostravy je veřejně známou hrdinkou poté, co se neohroženě a s nožem v ruce ubránila…

Manželka Miloše Formana přiznala: Naše děti se stydí za češtinu!

Manželka Miloše Formana přiznala: Naše děti se stydí…

Oscarový režisér Miloš Forman (85) žije již léta s rodinou v Americe a do Čech se už zřejmě nikdy nevrátí. Jeho…

 

iSport.cz

Plzeň není o jednom hráči, těší Vrbu. Kvalita byla vyšší než v poháru

Plzeň není o jednom hráči, těší Vrbu. Kvalita byla…

Příliš sdílný nebyl, v očích se mu ale zračila spokojenost. Trenér Plzně Pavel Vrba mohl kvitovat, jak jeho tým…

Dojemné loučení Poláků: Přivítejte Jakuba Jandu, jako by byl náš!

Dojemné loučení Poláků: Přivítejte Jakuba Jandu,…

PŘÍMO Z POLSKA | Jako by se loučil doma a před vlastními fanoušky. Jakub Janda se ve svém posledním závodě…

 

Reflex.cz

Staletí starý příběh má pořád grády!

Staletí starý příběh má pořád grády!

Rónin je samuraj bez pána a příběh, který právě vyšel zpracovaný do komiksové podoby v nakladatelství Crew,…

Tuzemské banky holí své klienty jako ovce. Když ale mají zvýšit úroky u vkladů, mají hromadu výmluv, proč to nejde

Tuzemské banky holí své klienty jako ovce. Když ale…

Růst české ekonomiky trhá rekordy a centrální bankéři již nahlas varují, že nastává čas zchladit pádící…