Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Shanghai Auto Show 2017: Evropské autosalony mohou závidět

Michal Fokt
Diskuze (7)
Na autosalonu v Šanghaji debutovalo velké množství automobilových novinek, pojďme se na ně podívat.

Už jsem o tom psal v článku o N.Y. Auto Show – autosalonové dění v Evropě se nejspíš v blízké budoucnosti smrskne na Ženevu a z velkých výstav ve Francii a Německu se stanou spíše akce lokálního významu. Automobilky totiž musí brát vážně už i autosalony v Číně a vzhledem k tomu, o jak nákladnou záležitost jde, už řada z nich některé z akcí vypouští.

Zatímco z Paříže se už automobilky houfně odhlašují, organizátoři výstavy v Šanghaji mají žně. Důležité novinky tam přivezla Škoda, BMW , Audi , Mercerdes-Benz, Citroën nebo Jeep - těm jsme se věnovali samostatně, ale Shanghai Auto Show 2017 toho nabídla mnohem, mnohem víc.

Co se renomovaných značek týče, Lexus přivezl lehce modernizovaný crossover NX, ale pokud jste si snad mysleli, že Japonci ubrali na agresivitě vzhledu, rozhodně tomu tak není. Největší změny prý proběhly v oblasti naladění podvozku, má se zlepšit komfort i jízdní vlastnosti.


Další premiérou bylo pětkové BMW ve verzi s prodlouženým rozvorem, natažené o nezanedbatelných 133 mm. Zadní pasažéři si budou moci kromě více místa pro nohy užívat komfortu ventilovaných sedadel nebo obří panoramatické střechy. Obojí za příplatek, samozřejmě. Auto se bude vyrábět výhradně v továrně BMW-Brilliance v Shenyangu.


Volkswagen v Šanghaji představil plug-in hybridní verzi luxusní limuzíny Phideon PHEV. Dvoulitrový turbomotor v kombinaci s elektromotorem má jezdit podle papírů za 2,3 l benzinu na 100 km a na jedno natankování a nabití ujet až 850 km. Dobití akumulátorů trvá dvě hodiny, bližší technické podrobnosti si ale VW zatím nechává pro sebe.


Chevrolet se pochlubil evolucí dva roky staré studie FNR, teď jí říká FNR-X a s ohledem na to, o kolik je realističtější, to vypadá, že se co nevidět představí další vizuálně velmi atraktivní kompaktní crossover. Také v tom "trošku" cítíte Toyotu C-HR?

Kia přivezla hned dvě novinky, určené speciálně pro čínský trh – K2 Cross je mírně upravená verze modelu, známého v jiných částech světa jako Rio. Má o 45 mm zvýšenou světlost, střešní nosiče a díky masivnějším nárazníkům nepatrně větší vnější rozměry. K dispozici jsou motory 1,4 l/73 kW a 1,6 l/89 kW.

Typ Pegas je pak malý sedan, zacílený na mladé zákazníky. Nabídne kufr se slušnou kapacitou 475 l a k pohonu poslouží atmosférická čtrnáctistovka se 69 kW, dostupná s 5MT nebo 4AT převodovkami.


Toyota také prezentovala dvě novinky – opravdu velmi stylový koncept crossoveru FT-4X a velkého sedanu Fun. Prvně jmenované auto oprášilo designérské hodnoty hummerů v ještě poněkud divočejším aranžmá, co je ovšem překvapivé, vůz s rozměry crossoveru C-HR by se prý mohl v blízké době začít vyrábět. Pro jaké trhy a jak se popere se svým podobně „úchylným“ sourozencem, to zatím není známo.

Toyota Fun je záhadná poněkud méně – koncept prozrazuje vzhled nové generace modelu Camry pro čínský trh, je ovšem pravděpodobné, že finální verze nakonec přijde o svou "rozteklost" a bude identická s tou pro americký trh.


Acura v Šanghaji ukázala koncept TLX-L což je před pár dny představený modernizovaný sedan TLX s prodlouženým rozvorem, jenž je odpovědí na obdobné produkty německých luxusních značek. Mateřská Honda zase vystavila návštěvníkům na oči hybridní verzi nového CR-V, ale zatím bez jakýchkoli technických detailů. Proslýchá se však, že bude využívat systém z amerického sedanu Accord Hybrid, jehož jádrem je atmosférický dvoulitr.


Volvo určitě potěšilo čínské příznivce prohlášením, že jeho první plně elektrický model bude vyráběn pro celý svět právě v Říši středu a to už v roce 2019. Vycházet bude z upravené platformy Compact Modular Architecture (CMA) a využívat by mělo 100kWh akumulátor, jenž mu zajistí jízdní dosah přes 500 km.


Když už je řeč o Volvu, jeho vlastník Geely potěšil autem s nápaditým názvem MPV Concept, jízlivost ale není na místě, vůz má opravdu nádherný design, je ovšem otázkou, co z něho nakonec pro sériovou výrobu zbude…


Ke Geely patří i značka Lynk & Co, která prezentovala studii sedanu 03 Concept a SUV 01, postavené na platformě CMA od Volva. Výrobce také překvapil příslibem doživotní záruky na své auto a připojením k internetu zdarma. Takhle se musí na dnešní zákazníky…


O společném projektu Koenigseggu a Qorosu už na auto.cz řeč byla, nyní je k dispozici více fotek. Když pomineme nápad s kompletním prosklením kabiny a poněkud divokým otevíráním dveří, jde o vcelku konvenčně navržený sedan, jenž by mohl být vbrzku uveden do výroby. V souladu se sportovními ambicemi Koenigseggu nepřekvapí uvažovaný zdrcující výkon 960 kW, o dojezd kolem 500 km se zase postará 107kWh akumulátor.


SAIC příjemně překvapil studií Vision-E Concept (podobnost označení se Škodou je čistě náhodná), která se chlubí velmi atraktivním designem zevnějšku i interiéru. Luxusní crossover by měl být (jednou) poháněn dvěma elektromotory, které zajistí zrychlení na stovku za 4 sekundy a akumulátory, co vystačí na 500 km jízdy. Superrychlé nabíjení pak „nakopne“ baterie na 80 % kapacity za pouhých 15 minut. Kolikrát to asi zvládnou?


Ne, tohle není nic od Mazdy, jakkoli bych si na to klidně vsadil, to jen MG představuje studii E-Motion. Ta nemá žádné konkrétní ambice na výrobu, jakkoli by luxusní kupé s elektrickým pohonem mohlo řadu zákazníků oslovit. Studie je tu hlavně proto, aby ukázala budoucí směřování designu celé britské značky MG. No, tak to jsem napnutý!

Neméně líbivá je studie Chery Tiggo Sport Coupe Concept. Jak název napovídá jedná se o kompaktní SUV-kupé, vybavené autonomními systémy. Jestli Chery vůz s podobným designem v brzdké době plánuje vyrábět, ale zatím automobilka neprozradila.


Baojun 310 Wagon je pak takovým návratem do čínské reality dnešních dnů. Auto je společným výtvorem firem SAIC, General Motors a Wuling a jeho hlavní předností je kufr o objemu 740 litrů, ukrytý v karoserii o rozměrech 4620 x 1710 x 1535 mm. Při plném naložení asi nebude dynamika nijak oslnivá, k pohonu slouží 60kW atmosférická dvanáctistovka se 116 N.m.

Nejen rekordním elektrickým supersportem živa je značka Nio, teď přichází sedmimístné elektrické luxusní SUV ES8 s délkou pět metrů a třímetrovým rozvorem, které je určeno pouze pro Čínu, kde se začne nabízet příští rok. Vypadá celkem k světu.


Podobného ražení je také koncept BYD Dynasty. Studii navrhl bývalý designér Audi, Alfy Romeo a Seatu Wolfgang Egger, podrobnosti o rozměrech nebo použité technice si však automobilka zatím nechává pro sebe. Jisté však je, že i zde se jedná o elektromobil.

Automobilka W Motors u není jen výrobcem superaut Lykan HyperSport a Fenyr SuperSport, došlo k vytvoření aliance s firmou Iconiq Motors v Šanghaji se ukázala společně vyvinutá studie Iconiq Seven. Jedná se o luxusní sedmimístné elektrické MPV, které se prezentovalo ve dvou verzích VIP a Premium. Výroba ale začne až za dva roky.

Německá značka s čínským zázemím Borgward do Šanghaje přivezla elektrickou verzi modelu BX7 s označením BXi7 a drobnými změnami vzhledu. Novinka by měla na jedno nabití ujet až 255 km a vyrábět se bude v německých Brémách.


Michal Fokt
Diskuze (7)
Avatar - speedfred
21. 4. 2017 18:24
Re: muze mi nekdo vysvetlit proc prodlouzena BMW 5 ?
ono sa vzadu vozí asi celá čínska rodina, preto L verzia
21. 4. 2017 17:33
smich? přejde...
tak tady vidíme budoucnost, kterou my neuvidíme
21. 4. 2017 17:10
Re: muze mi nekdo vysvetlit proc prodlouzena BMW 5 ?
nebude to kanibalizovat prodeje sedmicky ?
21. 4. 2017 16:53
Re: muze mi nekdo vysvetlit proc prodlouzena BMW 5 ?
pretože Číňania milujú veľa miesta na zadných sedadlách na nohy.... Audi A6 sa predáva ako sedan iba L verzia, M-B E takisto eLko, Jaguár myslím že tiež...
21. 4. 2017 16:25
muze mi nekdo vysvetlit proc prodlouzena BMW 5 ?
uz tak je nova BMW 5 tak podobna 7cce. a ted se jeste vic priblizi petka vetsi semicce. libi se mi obe, ale ta podobnost je uz moc. stejne jako mercedes C / E / S.

mohli by je trochu vic odlisit.