Citroën DS3 R3: Nové náčiní pro světové soutěže

Citroën DS3 R3: Nové náčiní pro světové soutěže

 
 

Citroën uvolnil první informace o chystané novince pro světové automobilové soutěže. Na tratích rychlostních zkoušek se objeví ještě letos.

Citroën vyhrál pět titulů mistra světa značek v rallye a rozhodně neusíná na vavřínech. Jako základ pro čerstvé náčiní posloužila stále relativně nová stylová řada DS3. Verze R3 však není zbraní pro útok na další titul, ale pro stejnojmennou skupinu. Respektive, abychom byli úplně přesní, od nového roku se bude jmenovat R3T, neboť je nově povoleno přeplňování.

Pod kapotou se tudíž objevil motor THP 1,6 l, tedy přeplňovaný čtyřválec, který vychází ze sériové produkce koncernu PSA. Sací a výfukové potrubí, turbodmychadlo, vstřikovače a vstřikovací čerpadlo jsou prakticky totožné s těmi, které známe z běžné DS3. Díky změnám, kterými prošly vzduchový filtr, vačkové hřídele, písty a ojnice, nyní poskytuje výkon 155 kW (210 k) a točivý moment 350 Nm. Ten přenáší na přední kola dvouspojková polosamočinná sekvenční převodovka se šesti stupni, která je konstrukčně shodná s tou v současném C4 WRC. Pilot řadí k sobě vyšší rychlosti a od sebe nižší. DS3 R3 nepřišla o spojkový pedál, ten se ale používá pouze při vypínání motoru, který má mimochodem zespodu kryt z ocelového plechu.

Standardní podvozek byl odlehčen v rámci platných předpisů, přišel o výztuhy, neboť je nahrazuje vnitřní ochranná klec v interiéru, která je svařena z 45 metrů ocelových trubek. Přední pomocný rám umožňuje montáž trojúhelníkových ramen. Hliníkové vzpěry tlumičů jsou v olejové lázni. Zavěšení je vhodné na všechny druhy povrchu, tedy od šotoliny po asfalt. Je samozřejmě plně nastavitelné v několika variantách, vpředu se dá měnit rozchod kol, na obou nápravách pak jejich odklon a sbíhavost. Brzdový systém má dva hlavní válce a čtyřpístkové, respektive dvoupístkové třmeny. Ruční brzda je hydraulická.

První soutěžní verze nové DS3 má stejnou ocelovou karoserii jako sériový model, pouze interiér se změnil, neboť zde našla kromě povinného ochranného rámu rovněž dvojice závodních sedadel. Za nimi je umístěn hasicí přístroj a baterie elektrické instalace. Citroën doporučuje svým zákazníkům pneumatiky BF Goodrich. Ti si budou moci automobily zakoupit buď hotové, nebo díly ve formě stavebnice, kterou si upraví svou produkční DS3. R3 tedy není určena pro tovární tým Citroën Racing, ale výhradně klientům.

Vývoj trval celý rok od srpna 2008, poté vyrazily zkušební exempláře na testy, zejména na středomořskou šotolinu, ale pozadu nezůstal ani asfalt. Za volanty se střídalo několik jezdců, kteří ujeli dohromady více než 10.000 km. Všichni se shodli na tom, že auto bylo snadno ovladatelné i díky modifikovanému zavěšení, motor má velmi slušný zátah a řazení je rychlé. Jak si na rychlostních zkouškách DS3 R3 v plném nasazení povede, uvidíme ale až příští sezonu.

Spolupracujeme s TipCars.com
Z Bruselu zaznívá kritika americké daňové reformy Z Bruselu zaznívá kritika americké daňové reformy

Evropská komise varovala amerického ministra financí…

Ropný gigant Saudi Aramco chystá zvýšení investic Ropný gigant Saudi Aramco chystá zvýšení investic

Saúdskoarabský ropný koncern Saudi Aramco zvýšil plán…

Exšéf zkrachovalé bitcoinové burzy má nakročeno k desítkám miliard Exšéf zkrachovalé bitcoinové burzy má nakročeno k desítkám miliard

Věřitelé tvrdí, že strmý nárůst ceny bitcoinu způsobil,…

 

Štítky Citroën WRC

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Nový Mercedes-Benz CLS má české ceny. Takhle vypadá základní verze Nový Mercedes-Benz CLS má české ceny. Takhle vypadá základní verze

Třetí generace "placatého" Mercedesu dorazila na český…

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod…

 



Ojetý Citroën DS3: Když nechcete Mini Ojetý Citroën DS3: Když nechcete Mini

Auta ve stylu retro mají v prvé řadě navázat na úspěch…

Citroën ve Francii vyrobil již 300.000 vozů DS3 Citroën ve Francii vyrobil již 300.000 vozů DS3

Z výrobní linky ve francouzském Poissy sjelo od roku 2010…

 



 
Přednost zprava: Kde všude platí? A co parkoviště nebo podzemní garáže?

Přednost zprava: Kde všude platí? A co parkoviště nebo podzemní garáže?

Včera

V dnešní uspěchané době řidiči často zapomínají na základní pravidlo v silničním provozu na pozemních komunikacích, jímž je pravidlo pravé ruky, resp. přednost zprava.




Blesk.cz

Češi za měsíc prosurfují necelý 1 GB mobilních dat. Slováci jsou na tom ještě hůř

Češi za měsíc prosurfují necelý 1 GB mobilních dat.…

Tuzemští operátoři škrtí Čechy na vysokých cenách za data, proto se na mobilu surfovat bojíme a hlídáme si každý…

Vaše pleť rozhodně potřebuje masku: 6 rad, jak to dělat správně

Vaše pleť rozhodně potřebuje masku: 6 rad, jak to…

Ošetření pleťovou maskou patří mezi intenzivní kosmetické postupy, jejichž účinek je výrazný a okamžitě…

 

iSport.cz

Chelsea porazila Huddersfield 3:0. Senzační Burnley poskočilo na 4. místo

Chelsea porazila Huddersfield 3:0. Senzační Burnley…

Fotbalisté Chelsea porazili v předehrávce 17. kola anglické ligy domácí Huddersfield 3:1 a před středečním…

Pelta vystoupil: Bez někoho s koulema bychom skončili. Mám vás rád, čau

Pelta vystoupil: Bez někoho s koulema bychom…

Dění na mimořádné Valné hromadě FAČR rozčeřil Miroslav Pelta. Bývalý šéf českého fotbalu musel ve funkci skončit…

 

Reflex.cz

Prezidentský kandidát Fischer: Miloš Zeman není vhodný pro děti

Prezidentský kandidát Fischer: Miloš Zeman není…

Diplomat Pavel Fischer by se jako prezident nebál bouchnout do stolu. Miloš Zeman je podle něj málo aktivní.…

Klaus a Mečiar 25 let po rozdělení Československa: Námi nastavený model je modelem pro EU

Klaus a Mečiar 25 let po rozdělení Československa:…

Po 19 letech přijel v pondělí do Prahy někdejší několikanásobný slovenský premiér Vladimír Mečiar. Ten je…