Citroën DS5: Nové fotografie
Výstavní premiéra DS5 se odehrála v dubnu 2011 v Šanghaji, poprvé v Evropě uvidíme prozatím největší DS až v září ve Frankfurtu. Do prodeje by se na prvních trzích měl model dostat na konci roku 2011.
Citroën DS5 stane na pomyslném vrcholu nad malým stylovým hatchbackem DS3 a kompaktním crossoverem DS4. Jako takový nabídne nejextravagantnější design ale také veškerou pokročilou techniku.
Konkrétně v Číně se ještě od příštího roku přidá luxusní limuzína DS9, o jejím prodeji v Evropě ale zatím není s definitivní platností rozhodnuto.
Design – chrom jako známka luxusu
Exteriér vychází ze studie C-SportLounge. Sází na moderní plynulé linie, složitý tvar velké masky chladiče s chromovanými elementy nebo LED světla pro denní svícení.
Chromem přitom Citroën vůbec nešetřil, protože tvar denních světel kopíruje lišta ve spodní části nárazníku, na ni navazuje podobný prvek na bočních dveřích a vše korunuje zalomená lišta kopírující kapotu motoru až do sloupku čelního okna.
Expresivní profil se vyznačuje ostře řezanými, zvlněnými prolisy, plynulou linií střechy a rozdvojeným sloupkem čelního okna. Záď nabízí kontrast klesající střechy a vysoké linie bočních oken. Podobný princip byl vyzkoušen už například na Peugeotu 5008. Páté dveře s dvojitým prosklením, zasahujícím do střechy, zase připomíná minulou generaci Citroënu C4 Coupé.
Vnější rozměry 4530 x 1850 x 1508 mm a rozvor 2727 mm střídmě balancují na hranici nižší střední a střední třídy.
Interiér – extravagance a prémiové materiály
Kreativita designérů se dotkla i interiéru. Futuristickému volantu sekunduje členitý a bohatý dekor palubní desky, komplikovaný design výplní dveří nebo čistá grafika přístrojového štítu. Nové technologie reprezentuje barevný Head-Up Display, který rozvíjí řešení z Peugeotů 3008 a 508.
Volbě a zpracování materiálů byla věnována maximální pozornost. Sofistikované tvary interiéru jsou zdůrazněny střídáním kůže, Alcantary, dřeva, hliníku a pochopitelně plastových elementů. Rozložitá sedadla jsou alespoň na pohled příslibem vysoké úrovně komfortu.
Motory – 4x turbo, 1x hybrid
Koncern PSA nás už u Peugeotu 508 začal připravovat na to, že pod si pojmem benzinový downsizing představuje jednotné nasazení motorů o objemu 1,6 litru. Citroën DS5 spolehne výhradně na přeplňovaný 1,6 THP ve dvou verzích – 115 kW s automatickou převodovkou a 147 kW s manuální převodovkou (známe z Peugeotu RCZ).
Vznětovým základem bude 1,6 e-HDi 110 o výkonu 82 kW. Nejslabší turbodiesel bude využívat systém Stop&Start a elektronicky ovládanou robotizovanou převodovku.
Dvoulitr 2,0 HDi dosahuje výkonu 120 kW a nabídne volbu mezi manuální a automatickou převodovkou.
Hybridní DS5 HYbrid4 (na autě označeno DS5h) spojí 2,0 HDi o výkonu 120 kW s elektromotorem 27 kW. Agregáty jsou odděleny, elektromotor pohání zadní kola samostatně, bez mechanického spojení s turbodieselem. Převodovkou pro hybrid bude robotizovaný manuál.
Všechny převodovky dostanou šest převodů pro jízdu vpřed.
Standardem bude vpředu náprava typu se vzpěrami McPherson a vzadu zkrutná příčka. Hybrid dostane zadní víceprvkovou nápravu, která musí pojmout elektromotor a zároveň vyhovět zástavbě akumulátorů.