Citroën odhaluje budoucnost svých kompaktů. C4 a C4 Cactus nahradí jediný model
Citroën měl nějakou dobu dva zástupce v kompaktní třídě, tradiční hatchback C4 a crossover C4 Cactus. Jestliže první loni skončil, C4 Cactus pokračuje, po faceliftu však odhodil tvář crossoveru a přiblížil se hatchbackům. A tak tomu bude i nadále, Citroën do budoucna plánuje být v Evropě mezi kompakty zastoupen jediným modelem.
„Museli jsme zredukovat nabídku na osm modelových řad, a tak jeden z těchto modelů musel odejít. C4 a C4 Cactus se v budoucnu změní do jednoho modelu,“ přiznal produktový ředitel Citroënu Xavier Peugeot. Omezení nabídky na osm vozů souvisí s budoucími plány Skupiny PSA.
Výběr padl právě na C4 Cactus, kterému se z evropského pohledu dařilo prodejně více. Třeba za rok 2016 (kdy se oba vozy vyráběly celý rok) se v Evropě prodalo zhruba 47.000 kusů C4, zatímco C4 Cactus měl za tu dobu na svém kontě přes 71.000 exemplářů.
Podle Peugeota se navíc C4 Cactus hodí ke značce Citroën lépe. „Chceme nabízet odlišná auta a C4 Cactus je pro takový plán silnější základ,“ tvrdí produktový ředitel francouzského výrobce.
I přes dosavadní slušné prodeje Cactusu však stále není jasné, zda si tento přídomek ponechá i nástupce. Citroën totiž zvažuje, že by se vrátil k tradičnějšímu označení C4. Rozhodne až prodejní úspěch modernizovaného provedení. „Pokud bude hodně úspěšný, mohlo by se jméno Cactus stát ikonou,“ tvrdí Peugeot.
Právě prodeje faceliftované verze také ovlivní, jak bude nástupce chystaný pro rok 2021 vlastně vypadat. Cactus se totiž v rámci modernizace vzdal některých crossoverových detailů, aby se více odlišil od novinky v nabídce, v podobě C3 Aircross, obdobně velkému B-SUV. Přiblížení se hatchbackům však podle Peugeota zákazníkům nevadí, o vůz prý stále projevují zájem i klienti hledající crossover.
Auto si má každopádně uchovat svébytný charakter, který je vlastní dnešním Citroënům. „Myslím si, že tenhle automobil bude nadále polarizovat společnost, i když možná o něco méně než dosud. Mně se to ale líbí, protože si myslím, že by Citroën měl měnit normy,“ říká Peugeot.