Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Clio Renault Sport V6

Tomáš Zajíček
Francouzská automobilka Renault občas překvapí příznivce sportovních automobilů něčím neobvyklým. V minulosti to byl, dnes již legendární, Renault 5 Turbo a v dnes na něj navazuje Clio Renault Sport V6.

Výmluvné označení dává jasně tušit, že konstruktéři zkombinovali výkonný šestiválcový motor s "nákupní taškou" představovanou populárním Renaultem Clio. Obavu o to, že vás s tímto sporťákem na silnici přehlédnou, mít nemusíte, neboť na první pohled upoutají 17" litá kola "Superturismo" od OZ Racing obutá do pneumatik Michelin Pilot Sport o rozměru 205/50 ZR17 vpředu a 235/45 ZR17 vzadu. Oprávněnou pozornost vyvolávají také vstupy vzduchu za bočními dveřmi a rozšířené přední a zadní blatníky. Celkový dojem je pak vhodně doplněn přepracovaným přední nárazníkem a dvojice výfuků ve středu zadního nárazníku.

Pod kapotou bije výkonný třílitrový šestiválec. Maximálního výkonu 230 koní (166 kW) dosahuje motor při 6000 ot/min a maximálního točivého momentu 300 Nm pak při 3750 ot/min. O dodávku paliva se stará sekvenční vstřikovací jednotka Bosch ME 7.4 a o přenos výkonu na zadní poháněnou nápravu šestistupňová manuální převodovka.

Clio V6 dosahuje maximální rychlosti 235 km/h a z 0 na 100 km/h zrychlí za 6,4 sekundy (!) Čtyřista metrů s pevným startem zvládne za 14 sekund a na jeden kilometr mu stačí 26,5 s (taktéž s pevným startem). Za tyto velmi slušné jízdní výkony si šestiválec řekne v průměru o 11,2 litru na sto kilometrů, v městském provozu je nutné počítat se spotřebou kolem 15 litrů bezolovnatého benzínu.

Ten kdo se rozhodne zakoupit tuto verzi Clia musí počítat s tím, že v dobře tvarovaných sedadlech potažených kombinací kůže a látky Alcantara nabízí prostor pouze dvoučlenné posádce. Je však třeba dodat, že bude obklopena veškerým vybavením, které je možné ve sportovním voze očekávat. Na seznamu výbavy nechybí reflexní přední sklo, tónovaná skla, elektrické ovládání bočních oken, manuální klimatizace s pylovým filtrem a autorádio s šesticí reproduktorů, kazetový přehrávač, měnič CD a ukazatel venkovní teploty. Ze sportovních prvků najdeme v interiéru tříramenný volant potažený látkou Alcantara, pedály z hliníkové slitiny, hlavici řadicí páky ze stejného materiálu nebo bílé pozadí u přístrojů na palubní desce.

Složitější je to se zavazadly. Pro ně jsou určeny pouze dva nepříliš velké prostory o celkové velikosti pouhých 112 litrů. První o velikosti 67 litrů najdeme vpředu (tam, kde obvykle bývá motor) a druhý o objemu cca 45 litrů (vybavený ochranou sítí) je za sedadly.

O bezpečnost posádky se starají nejen přední, ale i boční airbagy chránící hlavu a hrudník, bezpečnostní pásy s předpínači a dnes již běžné boční výztuhy. Ke krocení výkonného motoru slouží mohutné kotoučové brzdy vybavené ABS s elektronickým rozdělovačem brzdné síly. Přední kotouče mají průměr 330 mm a čtyřpístkové třmeny, zadní jsou o 30 mm menší a třmeny jsou dvoupístkové.

Případný zájemce u nás zaplatí za tento výjimečný automobil, vyjímečnou částku - 1.330.000 Kč. Nedávno otestované doposud nejdražší Clio Renault Sport 2,0 16V stojí "pouhých" 680.000 Kč. Na první pohled se cena Clia V6 zdá nepřiměřeně vysoká, uvážíme-li velikost auta a pouze dvoumístný interiér. Renault Clio Sport V6 si však nekoupí ti co hledají automobil na rodinnou dovolenou nebo nákupy. Své uplatnění najde jako druhý vůz určený pro "zábavu"...

Technické údaje
Motor3,0 V6
Druhzážehový
Zdvihový objem (cm3)2946
Válce/ventily na válec6/4
Max. výkon (kW/ot)166/6000
Max. točivý moment (Nm/ot)300/3750
Jízdní výkony
Nejvyšší rychlost (km/h)235
Zrychlení 0-100 km/h (s)6,4
Spotřeba (93/116 EU)
Město (l/100 km)14,9
Mimo město (l/100 km)8,9
Kombinovaná (l/100 km)11,2
Rozměry pneu
Rozměr pneu vpředu205/50 ZR 17
Rozměr pneu vzadu235/45 ZR 17

Tomáš Zajíček