Clio Renault Sport 2.0 16V

Clio Renault Sport 2.0 16V

 
 

Od dubna 2000 se na český trh dodává špičková sportovní verze modelu Clio pod názvem: Clio Renault Sport 2.0 16V. Jde o následovníka i u nás známého modelu Clia - Williams. Clio Sport bylo vyvinuto v oddělení Renault Sport, což už samo o sobě...

Od dubna 2000 se na český trh dodává špičková sportovní verze modelu Clio pod názvem: Clio Renault Sport 2.0 16V. Jde o následovníka i u nás známého modelu Clia - Williams.

Clio Sport bylo vyvinuto v oddělení Renault Sport, což už samo o sobě naznačuje, že sportovní svezení by mělo být zaručeno. Musím také zmínit skutečnost, že Clio Sport má již dnes "nekompromisního" následovníka s označením V6 24V s třílitrovým šestiválcem - výkon 250 k, umístěným uprostřed vozu.

Ale vraťme se k Cliu Renault Sport 2.0 16V. Ten je osazen dvoulitrovým šestnáctiventilovým čtyřválcem s proměnným časováním sacích ventilů. Pro dosažení vynikajících výkonových parametrů byly dále užity speciální ventily používané v motorsportu (slitina niklu, chromu a titanu), svíčky s platinovými elektrodami (umožňují lepší zapálení směsi a lepší šíření plamene) a speciální výfukové potrubí (zlepšuje proudění ve výfukovém systému a brání vzniku protitlaků na výstupu z motoru).

Nejvyšší výkon motoru dosahuje hodnoty 124 kW (172 k) při 6250 otáčkách za minutu. Pozoruhodná je také hodnota nejvyššího točivého momentu 200 Nm. Ten vrcholí až v 5400 ot/min a podobá se tak výkonným motorům Honda VTEC. Rozhodně to však neznamená, že by motor málo táhl z nízkých otáček - právě naopak. Motor je překvapivě ochotný k tahu "odspoda" a tato charakteristika dovoluje i při sportovní jízdě využívat celého rozsahu otáček. Zajímavé je "dvoustupňové" omezení nejvyšších otáček motoru. Omezovač otáček se zapíná podle zařazené rychlosti: při 7250 ot/min na 1. a 2. převodový stupeň a při 7000 ot/min na 3., 4. a 5. převodový stupeň. Na motor navazuje sportovně odstupňovaná pětistupňová převodovka. Radicí páka je zakončena efektní hliníkovou kuličkou, která však v chladnějším počasí nepříjemně studí. Řazení je však poměrně nepřesné a jde ztuha. Průměrná naměřená spotřeba 98 oktanového benzínu - 9,8 l/100 km je vzhledem k častému využívání výkonu tohoto vozu přijatelná. Při klidnější jízdě se však dá bez problémů jezdit za 8 l/100 km.

Jízdní vlastnosti Clia Sport byly samozřejmě náležitě upraveny vzhledem k nejvyšší rychlosti 220 km/h. Také akcelerace z klidu na 100 km/h za 7,3 s je obdivuhodná. Tlumiče pérování jsou výrazně tužší. Zvětšen je rozchod: o 27 mm vpředu a 14 mm vzadu, těžiště vozu je sníženo o 15 mm. Kotoučové brzdy vpředu jsou zvětšeny z 260 mm na 280 mm. Vzadu je průměr kotoučů 228 mm. Všechny tyto úpravy se promítly do hodně tvrdého odpružení, které dává posádce vozu pocítit každou nerovnost i v místech, které se jindy zdají rovná. Odměnou jsou však vynikající jízdní vlastnosti při sportovní jízdě a neméně dobré brzdy, které dokáží Clio Sport zastavit ze stokilometrové rychlosti do 40 metrů.

Interiér vozu je vylepšen sportovními sedačkami s výrazným bočním vedením. Délka opěradla se mi však zdála nedostatečná. Volantse silným věncem je potažen zvláštním semišem, který mi zpočátku nebyl vůbec příjemný na dotek.

Závěrečná montáž vozu Clio Sport probíhá v závodě Alpine v Dieppe (Normandie), který má v oboru výroby sportovních vozů vynikající pověst. Zhotoví se zde pouhých 33 vozidel denně. Motory 2.0 16V pocházejí ze závodu Cléon, karoserie včetně dveří jsou dodávány po absolvování kataforézní lázně ze závodu Flins.

Právě montáž v závodě Alpine a nízký počet vyrobených kusů se zřejmě projevuje i na výsledné ceně Clia Sport, která je 680.000 Kč, zatímco nejdražší verze "normálního" Clia - 1,4 16V RXE stojí o více než 325 tisíc méně. Přesto je jasné, že i Clio Sport si najde své obdivovatele a kupce.

přední airbagy, boční airbagy, ABS, imobilizér, nárazníky v barvě karosérie, pylový filtr, posilovač řízení, el. ovládaná př. okna, centrální zamykání s dálkovým ovl., výškově stavitelný volant a sedadlo řidiče, otáčkoměr, palubní počítač, mlhovky, el. nastavitelná a vyhřívaná zpětná zrcátka, reflexivní přední sklo, man. klimatizace, 15" disky kol z lehké slitiny, metalíza, specifická výbava Renault Sport

+autorádio 4x 15W s přehrávačem CD (+16.000,- Kč)

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 680 000 Kč Cena v testované výbavě: 696 000 Kč

Základní výbava:přední airbagy, boční airbagy, ABS, imobilizér, nárazníky v barvě karosérie, pylový filtr, posilovač řízení, el. ovládaná př. okna, centrální zamykání s dálkovým ovl., výškově stavitelný volant a sedadlo řidiče, otáčkoměr, palubní počítač, mlhovky, el. nastavitelná a vyhřívaná zpětná zrcátka, reflexivní přední sklo, man. klimatizace, 15" disky kol z lehké slitiny, metalíza, specifická

Výbava testovaného vozu:+autorádio 4x 15W s přehrávačem CD (+16.000,- Kč)

Ryanair má zájem o většinový podíl v krachující Alitalii Ryanair má zájem o většinový podíl v krachující Alitalii

Irská nízkonákladová letecká společnost Ryanair bude…

Luxusní veleslavínská klinika se stěhuje do většího Luxusní veleslavínská klinika se stěhuje do většího

Prémiová klinika Canadian Medical Care se bude stěhovat z…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1998
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 124 / 6250
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 200 / 5400
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 220
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 7.3
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 10.5 / 6.4 / 7.9
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 255 / 1037
Objem nádrže (l):50
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1035 / 455
Rozměr pneu:195
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 3773
b) šířka (mm): 1670
c) výška (mm): 1417
d) rozvor (mm): 2472
e) rozchod vpředu (mm): 1433
f) rozchod vzadu (mm): 1399
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 880 / 1080
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 500 / 700
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 970
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):870
k) šířka vpředu (mm): 1380
l) šířka vzadu (mm): 1420
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 430
výška opěradla vpředu (mm): 560
výška opěradla vzadu (mm): 540
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 6
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 6
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 10
Výkon ve vyšších otáčkách: 10
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 7
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 7
Jízdní vlastnosti v extrému: 10
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 7
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 10
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 4
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,00
 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Přesnost na čtyři tisíciny milimetru. Taková ložiska si žádají špičková auta Přesnost na čtyři tisíciny milimetru. Taková ložiska si žádají špičková auta

Už sto osmdesát milionů kusů ložisek vyrobil olomoucký…

Richard Hammond na videu testuje svůj elektrický vozík. Sám si jej vylepšil Richard Hammond na videu testuje svůj elektrický vozík. Sám si jej vylepšil

Richard Hammond se rychle uzdravuje a rozhodně neztratil…

 




Reklamy, které stojí za to: Renault Clio MTV v rytmu Jamese Browna Reklamy, které stojí za to: Renault Clio MTV v rytmu Jamese Browna

Speciální edice běžných modelů, které nesou jméno…

Renault Clio Mercosur: Starý model s novou tváří pro Jižní Ameriku Renault Clio Mercosur: Starý model s novou tváří pro Jižní Ameriku

Renault Clio druhé generace sice v letošním roce opouští…

 



 
Prozkoumali jsme Opel Grandland X. Kdy přijde bratr Peugeotu 3008 na český trh?

Prozkoumali jsme Opel Grandland X. Kdy přijde bratr Peugeotu 3008 na český trh?

Dnes 18:50

Opel se chystá na zahájení prodeje dalšího díla vzniklého díky spolupráci se Skupinou PSA. Po malém crossoveru Crossland X přichází kompaktní Grandland X.




Blesk.cz

Děsivé tajemství Josefa Kemra (†72): Doktory žádal o smrt!

Děsivé tajemství Josefa Kemra (†72): Doktory žádal o smrt!

Ztvárnil řadu rolí, kterými se navždy zapsal do srdcí diváků. Přesto byl konec jeho života dosud opředen temným…

Norové přišli o »penis«! Někdo zničil známou skálu ve tvaru pánského přirození

Norové přišli o »penis«! Někdo zničil známou skálu…

Norové smutní nad ztrátou oblíbené přírodní památky. Neznámý pachatel zničil skalní útvar ve tvaru pánského…

 

iSport.cz

Šilhavý o hvězdných posilách Slavie: Podařil se zázrak. Už se zajímají o tým

Šilhavý o hvězdných posilách Slavie: Podařil se…

Pro boj o vysněnou Ligu mistrů čekal posílení, ale takový uragán rozhodně ne. Slávistický trenér Jaroslav…

Uragán ve Slavii! Přichází hvězdy Danny i Altintop, Pavlenka jde do Brém

Uragán ve Slavii! Přichází hvězdy Danny i Altintop,…

Slavia se pořádně obula do posilování kádru! Dnes totiž potvrdila příchod tří renomovaných zahraničních hráčů,…

 

Reflex.cz

Kvíz pro členy, příznivce a voliče komunistů: zradila Milada Horáková svou zem?

Kvíz pro členy, příznivce a voliče komunistů:…

Dnes je výročí popravy Milady Horákové. Přesněji: vraždy Milady Horákové. Socialistky, kterou pronásledovali a…

Výprava do Angguruku: Za civilizací nezkaženými Papuánci do neprostupné džungle

Výprava do Angguruku: Za civilizací nezkaženými…

„Angguruk–Wamena–Angguruk!“ křičí do vysílačky mladík z kmene Jaliů v odletové hale pralesního letiště ve…