Clio Renault Sport 2.0 16V

Clio Renault Sport 2.0 16V

 
 

Od dubna 2000 se na český trh dodává špičková sportovní verze modelu Clio pod názvem: Clio Renault Sport 2.0 16V. Jde o následovníka i u nás známého modelu Clia - Williams. Clio Sport bylo vyvinuto v oddělení Renault Sport, což už samo o sobě...

Od dubna 2000 se na český trh dodává špičková sportovní verze modelu Clio pod názvem: Clio Renault Sport 2.0 16V. Jde o následovníka i u nás známého modelu Clia - Williams.

Clio Sport bylo vyvinuto v oddělení Renault Sport, což už samo o sobě naznačuje, že sportovní svezení by mělo být zaručeno. Musím také zmínit skutečnost, že Clio Sport má již dnes "nekompromisního" následovníka s označením V6 24V s třílitrovým šestiválcem - výkon 250 k, umístěným uprostřed vozu.

Ale vraťme se k Cliu Renault Sport 2.0 16V. Ten je osazen dvoulitrovým šestnáctiventilovým čtyřválcem s proměnným časováním sacích ventilů. Pro dosažení vynikajících výkonových parametrů byly dále užity speciální ventily používané v motorsportu (slitina niklu, chromu a titanu), svíčky s platinovými elektrodami (umožňují lepší zapálení směsi a lepší šíření plamene) a speciální výfukové potrubí (zlepšuje proudění ve výfukovém systému a brání vzniku protitlaků na výstupu z motoru).

Nejvyšší výkon motoru dosahuje hodnoty 124 kW (172 k) při 6250 otáčkách za minutu. Pozoruhodná je také hodnota nejvyššího točivého momentu 200 Nm. Ten vrcholí až v 5400 ot/min a podobá se tak výkonným motorům Honda VTEC. Rozhodně to však neznamená, že by motor málo táhl z nízkých otáček - právě naopak. Motor je překvapivě ochotný k tahu "odspoda" a tato charakteristika dovoluje i při sportovní jízdě využívat celého rozsahu otáček. Zajímavé je "dvoustupňové" omezení nejvyšších otáček motoru. Omezovač otáček se zapíná podle zařazené rychlosti: při 7250 ot/min na 1. a 2. převodový stupeň a při 7000 ot/min na 3., 4. a 5. převodový stupeň. Na motor navazuje sportovně odstupňovaná pětistupňová převodovka. Radicí páka je zakončena efektní hliníkovou kuličkou, která však v chladnějším počasí nepříjemně studí. Řazení je však poměrně nepřesné a jde ztuha. Průměrná naměřená spotřeba 98 oktanového benzínu - 9,8 l/100 km je vzhledem k častému využívání výkonu tohoto vozu přijatelná. Při klidnější jízdě se však dá bez problémů jezdit za 8 l/100 km.

Jízdní vlastnosti Clia Sport byly samozřejmě náležitě upraveny vzhledem k nejvyšší rychlosti 220 km/h. Také akcelerace z klidu na 100 km/h za 7,3 s je obdivuhodná. Tlumiče pérování jsou výrazně tužší. Zvětšen je rozchod: o 27 mm vpředu a 14 mm vzadu, těžiště vozu je sníženo o 15 mm. Kotoučové brzdy vpředu jsou zvětšeny z 260 mm na 280 mm. Vzadu je průměr kotoučů 228 mm. Všechny tyto úpravy se promítly do hodně tvrdého odpružení, které dává posádce vozu pocítit každou nerovnost i v místech, které se jindy zdají rovná. Odměnou jsou však vynikající jízdní vlastnosti při sportovní jízdě a neméně dobré brzdy, které dokáží Clio Sport zastavit ze stokilometrové rychlosti do 40 metrů.

Interiér vozu je vylepšen sportovními sedačkami s výrazným bočním vedením. Délka opěradla se mi však zdála nedostatečná. Volantse silným věncem je potažen zvláštním semišem, který mi zpočátku nebyl vůbec příjemný na dotek.

Závěrečná montáž vozu Clio Sport probíhá v závodě Alpine v Dieppe (Normandie), který má v oboru výroby sportovních vozů vynikající pověst. Zhotoví se zde pouhých 33 vozidel denně. Motory 2.0 16V pocházejí ze závodu Cléon, karoserie včetně dveří jsou dodávány po absolvování kataforézní lázně ze závodu Flins.

Právě montáž v závodě Alpine a nízký počet vyrobených kusů se zřejmě projevuje i na výsledné ceně Clia Sport, která je 680.000 Kč, zatímco nejdražší verze "normálního" Clia - 1,4 16V RXE stojí o více než 325 tisíc méně. Přesto je jasné, že i Clio Sport si najde své obdivovatele a kupce.

přední airbagy, boční airbagy, ABS, imobilizér, nárazníky v barvě karosérie, pylový filtr, posilovač řízení, el. ovládaná př. okna, centrální zamykání s dálkovým ovl., výškově stavitelný volant a sedadlo řidiče, otáčkoměr, palubní počítač, mlhovky, el. nastavitelná a vyhřívaná zpětná zrcátka, reflexivní přední sklo, man. klimatizace, 15" disky kol z lehké slitiny, metalíza, specifická výbava Renault Sport

+autorádio 4x 15W s přehrávačem CD (+16.000,- Kč)

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 680 000 Kč Cena v testované výbavě: 696 000 Kč

Základní výbava:přední airbagy, boční airbagy, ABS, imobilizér, nárazníky v barvě karosérie, pylový filtr, posilovač řízení, el. ovládaná př. okna, centrální zamykání s dálkovým ovl., výškově stavitelný volant a sedadlo řidiče, otáčkoměr, palubní počítač, mlhovky, el. nastavitelná a vyhřívaná zpětná zrcátka, reflexivní přední sklo, man. klimatizace, 15" disky kol z lehké slitiny, metalíza, specifická

Výbava testovaného vozu:+autorádio 4x 15W s přehrávačem CD (+16.000,- Kč)

Evropu kolonizují muslimové. Xenofobové ale nejsme, tvrdí lídři protiimigračních stran Evropu kolonizují muslimové. Xenofobové ale nejsme, tvrdí lídři protiimigračních stran

Odmítání současné podoby EU, varování před údajnou…

Tesle uniklo video, jak testuje elektrický tahač v běžném provozu Tesle uniklo video, jak testuje elektrický tahač v běžném provozu

Elektrický kamion Tesla Semi byl představen sice už v…

Bilance: Bohaté Česko se dál zadluží, kvůli investicím do budoucnosti to ale nebude Bilance: Bohaté Česko se dál zadluží, kvůli investicím do budoucnosti to ale nebude

Padesátimiliardový dluh hodlá v příštím roce nasekat…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1998
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 124 / 6250
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 200 / 5400
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 220
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 7.3
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 10.5 / 6.4 / 7.9
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 255 / 1037
Objem nádrže (l):50
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1035 / 455
Rozměr pneu:195
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 3773
b) šířka (mm): 1670
c) výška (mm): 1417
d) rozvor (mm): 2472
e) rozchod vpředu (mm): 1433
f) rozchod vzadu (mm): 1399
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 880 / 1080
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 500 / 700
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 970
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):870
k) šířka vpředu (mm): 1380
l) šířka vzadu (mm): 1420
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 430
výška opěradla vpředu (mm): 560
výška opěradla vzadu (mm): 540
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 6
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 6
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 10
Výkon ve vyšších otáčkách: 10
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 7
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 7
Jízdní vlastnosti v extrému: 10
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 7
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 10
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 4
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,00
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Dacia Duster II dorazila na Slovensko. Skvělé ceny si zachovala Dacia Duster II dorazila na Slovensko. Skvělé ceny si zachovala

Český ceník Dacie Duster zatím není k dispozici, a podle…

Takto vypadá nejlevnější Lamborghini Urus. Přitažlivé není, přesto stojí balík Takto vypadá nejlevnější Lamborghini Urus. Přitažlivé není, přesto stojí balík

Konfigurátor Lamborghini Urus ukazuje poměrně zajímavé…

 



Reklamy, které stojí za to: Renault Clio MTV v rytmu Jamese Browna Reklamy, které stojí za to: Renault Clio MTV v rytmu Jamese Browna

Speciální edice běžných modelů, které nesou jméno…

Renault Clio Mercosur: Starý model s novou tváří pro Jižní Ameriku Renault Clio Mercosur: Starý model s novou tváří pro Jižní Ameriku

Renault Clio druhé generace sice v letošním roce opouští…

 



 
Ford Focus III RS: Co skutečně vězí za fatálními závadami motoru?

Ford Focus III RS: Co skutečně vězí za fatálními závadami motoru?

Dnes 17:02

Četní majitelé Fordu Focus RS se potýkají se ztrátou chladicí kapaliny. Co je toho příčinou? A jak to Ford řeší?




Blesk.cz

Poprava v Jihlavě: Blanku (†71) zastřelil někdo z rodiny? Její auto v protisměru zcela rozstřílel

Poprava v Jihlavě: Blanku (†71) zastřelil někdo z…

Neuvěřitelná tragédie se stala v pátek v Jihlavě. Za bílého dne zde paní Blanku zastřelil kdosi z projíždějícího…

Vánoční tipy Františky Čížkové: Jak svátky zvládnout v pohodě

Vánoční tipy Františky Čížkové: Jak svátky zvládnout…

Jak si zbytek adventní doby a vánoční svátky s nepředstíranou pohodou užít? Vyhovět svým představám a zároveň co…

 

iSport.cz

Wenger: Neporazitelné City? My měli v roce 2004 nápady, oni k nim mají ropu

Wenger: Neporazitelné City? My měli v roce 2004…

Od památné jízdy Arsenalu z roku 2004 již uběhla více než dekáda. „Kanonýři“ tehdy ovládli anglickou ligu bez…

Mrázek je v Detroitu na odpis. Měli by ho stavět víc, aby se ukázal, zní v NHL

Mrázek je v Detroitu na odpis. Měli by ho stavět…

Měl se stát prvotřídní hvězdou, novým Dominikem Haškem. Ještě před dvěma lety rozjel Petr Mrázek sezonu tak, že…

 

Reflex.cz

Česko má nového spojence v boji proti uprchlickým kvótám. Odmítá je rakouský premiér Kurz

Česko má nového spojence v boji proti uprchlickým…

Naši jižní sousedé budou mít od pondělí novou koaliční vládu, kterou vytvoří ve volbách vítězná Rakouská lidová…

BBC předvedla parádní trapas, spletla si vietnamskou filmařku s japonskou vědkyní

BBC předvedla parádní trapas, spletla si vietnamskou…

Z ostudy kabát si ušila stanice BBC, která si v rozhlasovém vysílání spletla vietnamskou filmařku Trinh T.…