Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Co kdyby stál benzín 100 Kč/l? Třetina lidí by neměla auto, říká studie.

David Bureš
Diskuze (141)
Elektromobilům lidé nevěří, raději by se vozu vzdali, než aby si pořídili elektrické auto. Takový je výsledek německé studie.

Konzultační společnost Oliver Wyman zjišťovala, jak by se motoristé zachovali, pokud by litr benzinu stál až 4 eura (tedy asi 100 korun). Čím by bylo palivo dražší, tím více lidí by se vzdalo svého auta. O výsledcích studie informoval německý Auto Bild.

Studie se zúčastnilo 3.000 dotázaných, kteří si měli představit, jak by se chovali v roce 2030, kdyby ceny benzinu stále rostly.

Pokud by litr benzinu v budoucnu stál 2,50 eura (tedy zhruba 62 korun), automobilu by se vzdalo 17 % lidí. Skoro čtvrtina řidičů by si koupila menší automobil, 23 % řidičů by dalo přednost elektromobilu. Zbytek (36 %) by si svoje auto nechalo.

V případě, že by se cena za litr benzinu vyšplhala až k 4 eurům (100 korunám), 24 % dotázaných by si automobil nechalo, 17 % by jej vyměnilo za menší. Zatímco 29 % řidičů by si pořídilo elektromobil, 30 % řidičů by se vozu zcela vzdalo.

Při kvalitnějším systému veřejné dopravy by se auta vzdalo 31 % dotázaných, elektromobil by si pořídilo jen 8 % lidí. Skoro polovina motoristů by zůstala u svého vozu, zbytek by jej vyměnil za menší.

Obecně si respondenti myslí, že by měl být systém hromadné dopravy vylepšen.

Matthias Bentenrieder, jeden z autorů studie, si však myslí, že ve skutečnosti jsou motoristé konzervativnější. V případě, že by se ceny benzinu skutečně vyšplhaly tak vysoko, tolik řidičů by se podle názoru Bentenriedera auta nevzdalo.

Důvodem, proč by si elektromobil pořídili jen asi tři lidé z deseti, je podle Bentenriedera ten že motoristé autům s elektrickým pohonem příliš nevěří.

Výsledky studie tak mohou být alarmující pro mnohé automobilky, které elektromobily vyvíjí. Zájem o elektrické vozy totiž nemusí být tak vysoký, jak některé z nich očekávají.

David Bureš
Diskuze (141)
3. 4. 2012 20:27
100Kč za 1L benzínu nemá smysl řešit
pokud by stál litr benzínu 100Kč a nebyla plnohodnotná náhrada do 50Kč/L tak by se musela zhroutit celá ekonomika, protože naprostá většina domácností by neměla na provoz auta, auta by se stala neprodejná, nová auta by se neprodávala, nebyla by práce, veřejná dobrava a doprava všeobecně by byla také neúnosně drahá - cestování za prací by se ani nevyplatilo, stát by neměl příjem ze spotřební daně a ni z daní z příjmů, defakto vše by se zdražilo, lidé by vydávali veškeré peníze za zdražené jídlo,bydlení a daně - no zkrátka bludnej kruh a proto řešit zda by lidé i při této ceně jezdili autem nemá smysl řešit. 100kč už je podle mě pro stát ekonomicky neunosné,
3. 4. 2012 18:30
možnosti odpovědi a jejich interpretace
1) Kdyby stál benzín 60-100 Kč, imho, naprostá většina DOMÁCNOSTÍ (ne jedinců) by se auta nevzdala, ale jistě by jezdila o dost méně a celkový počet aut by se asi snižoval, protože by ubývala druhá a třetí auta v rodině. Méně a kratších výletů/víkendů, občas i tou veřejnou dopravou (která je na prd, ale relativně by byla atraktivnější). Na dojíždění by se víc praktikovala spolujízda (v rodině, známosti a možná i veřejná). Opět i ta veřejná doprava by asi získala, ale ne tolik, jak by se mohlo zdát - tím, že by se dojíždění zdražilo, mnozí by jednoduše dotyčnou práci/studium/... vzdali. V komerčním sektoru obdobně.

2) automobilky dnešním elektromobilům ve skutečnosti komerčně nevěří, je to jen taková ymydžovka a laboratoř na kolečkách. Chtějí mít připravené pozice na chvíli, kdy se v technologii něco významně pohne. Do té doby automobilky doufají, že se najde aspoň těch pár neekonomicky smýšlejících, kdo si ty pokusné kousky koupí, za ceny, na kterých výrobci moc neprodělají.
2. 4. 2012 23:20
A co třeba voda?
Osobně mě hodně zajímala problematika vozů na vodu. Pročítal jsem na netu co šlo a doslova jsem se DIVIL, jakých velkých úspěchů v tom bylo dosaženo. Ať už to bylo řešení ve formě palivového článku nebo přímo ládování plynu HHO (plyn skládající se přímo s vodíku a kyslíku tak, jak byly přímo rozloženy z vody) do spalovacího motoru. Je zajímavé, že se o tom skoro vůbec nepíše. Přitom mnoho přístrojů na přeměnu vody na HHO je dobře prakticky využitelná.

Důvod malého rozšíření této problematiky by tu možná byl, ale říkat ho nebudu. Nerad bych, aby jste mě tu hromadně nazývaly konspiračním teoretikem:-)
Každopádně fakt nechápu proč tu všici tak šílí po těch autíčkách na baterky. Ale i na toto by se dalo odpovědět, jen z úplně z jiného soudku.
2. 4. 2012 21:49
Re: E85....
Moje auto si s čistým E85 poradí, ale musí být tepleji, kolem 7°C už přichází problémy se studeným startem. Žádná kontrolka se ale nikdy ještě nerozsvítila. Jediné úpravy, které na motoru mám, je bavlněná vložka v origo filtrboxu a LPG svíčky. Právě ty svíčky poměrně citelně zklidnily motor v nízkých otáčkách, kdy na dvojku mělo auto tendenci poskakovat (kolem volnoběžných otáček).
2. 4. 2012 20:53
Re: ELEKTRICKÝ JEZDEC
Tak o tom se rozepiš ;-) Zřejmě tady má někdo dojem, že v osmé třídě (né li na konci sedmé) v hodině fyziky dával větší pozor než já >:D
Pochopil jsem tady zejména to, že někteří se znalostmi končícími prvním stupněm základní školy, zde dokáží mít opravdu kruté ego ;-) >:D >:D ...a to stačí... Zkrátka je to velmi vtipné...