Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai Santa Fe, Kia Sorento, Mitsubishi Outlander: Co koupit?

Diskuze (76)
V rychlém sledu vstoupila na český trh tři sedmimístná SUV. Jak výhodná je jejich koupě?

Říjen přinesl do českých showroomů tři novinky: faceliftovanou Kiu Sorento a zcela nové generace modelů Hyundai Santa Fe a Mitsubishi Outlander. Jejich společným znakem je samozřejmě karoserie SUV a znak pohonu 4x4, ale také možnost sedmimístného interiéru a relativně velký dieselový motor.

Outlander v tomto souboji poněkud ztrácí výkonem. Jeho 110 kW stojí proti korejským 145 kW, díky výrazně nižší hmotnosti ale jen mírně zaostává v dynamice a spotřebu paliva v kombinovaném cyklu má dokonce nižší.

Základní technika je u všech tří aut shodná, tedy příčně uložený čtyřválcový motor, šestistupňová převodovka a připojitelný pohon zadních kol s rychle reagující mezinápravovou spojkou. V případě Kie se nabízí i kombinace 2,2litrového turbodieselu s pohonem předních kol.

Přečtěte si víc:

- Hyundai Santa Fe: První jízdní dojmy

- Kia Sorento: První jízdní dojmy

- Mitsubishi Outlander: První jízdní dojmy

Hyundai Santa Fe, Kia Sorento, Mitsubishi Outlander - technické údaje
ModelHyundai Santa FeKia SorentoMitsubishi Outlander
Motor2,2 CRDi 4x42,2 CRDi 4x42,2 DI-D 4x4
Převodovka6M (6A)6M (6A)6M (6A)
Zdvihový objem [cm3]219921992268
Válce/ventily4/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]145/3800145/3800110/3500
Největší toč. mom. [Nm/min-1]421 (436)/1800-2500380/1750-2500
Max. rychlost [km/h]190 (190)190 (190)200 (190)
Zrychlení 0-100 km/h [s]9,8 (10,1)9,7 (9,9)10,2 (11,7)
Komb. spotřeba [l/100 km]6,1 (6,8)5,9 (6,7)5,4 (5,8)
Hmotnost [kg]1843 (1882)1862 (1890)1665 (1685)
Délka [mm]469046854655
Šířka [mm]188018851800
Výška [mm]167517351680
Rozvor [mm]270027002670

První srovnání začínáme prostřední výbavou, která má největší potenciál. Všechna tři auta zde dosahují překvapivě shodné ceny, jen Kia se o 10 tisíc odchyluje od mety 850 tisíc korun. Klimatizace, tempomat, mlhovky nebo litá kola jsou vždy standardem. Sorento jako jediné nabízí kombinaci parkovacích senzorů a parkovací kamery.

Zájemce o Outlander se musí spokojit s jednodušším, ovšem funkčním, řešením – s parkováním pomůže pouze kamera. Chybí i vyhřívání sedadel, navíc jsou ovšem xenonové světlomety a bezklíčový vstup. Navíc se u Mitsubishi nepřiplácí za sedmimístný interiér.

Příplatek za dvě sedadla navíc je u Kie vstřícných 20 tisíc korun, u Hyundaie už poněkud vyšších 35 tisíc.

Hyundai Santa Fe, Kia Sorento, Mitsubishi Outlander - srovnání cen a výbav
ModelHyundai Santa FeKia SorentoMitsubishi Outlander
Motor2,2 CRDi2,2 CRDi2,2 DI-D
Základní parametry145 kW145 kW110 kW
VýbavaStyleExclusiveIntense+
Základní cena [Kč]849.990,-859.980,-849.900,-
Samočinná převodovka40.000,-50.000,-40.000,-
Třetí řada sedadel35.000,-20.000,-S
Bezklíčový vstup a startování--S
Bi-xenon světla adaptivní--S
Dešť. a svět. senzorSSS
El. sklopná zrcátkaSSS
Klimatizace automatickáSSS
Litá kolaR18R18R18
Metalický lak16.000,-16.000,-14.000,-
Multimédia - BluetoothSSS
Parkovací senzory ZS+ kamerajen kamera
Přední mlhovkySSS
Rádio CD/MP3SSS
Rádio s USBSSS
TempomatSSS
Vyhřívání P sedadelSS-
Cena při shodné výbavě [Kč]940.990,-945.980,-903.900,-

V nejvyšších výbavách už se nůžky mezi modely rozevírají. Outlander je nejlevnější a má nejbohatší výbavu (proti nižšímu provedení přidává kožené čalounění, vyhřívání sedadel, navigaci, střešní okno). Připlatit se proto dá jen za automat a metalický lak.

Kia je na tom podobně, je ovšem o 30 tisíc dražší a dokoupit je potřeba i třetí řadu sedadel a střešní okno. Tím vzniká stotisícový rozdíl mezi oběma modely. Hyundai vyjde v konečné bilanci nejdráž, navigace je totiž i v nejvyšší výbavě za příplatek.

Výhodou korejských vozů je standardní vyhřívání druhé řady sedadel a 19palcová kola místo 18palcových.

Hyundai Santa Fe, Kia Sorento, Mitsubishi Outlander - srovnání cen a výbav
ModelHyundai Santa FeKia SorentoMitsubishi Outlander
Motor2,2 CRDi2,2 CRDi2,2 DI-D
Základní parametry145 kW145 kW110 kW
VýbavaPremiumPremiumInstyle
Základní cena [Kč]959.900,-979.980,-949.900,-
Samočinná převodovka40.000,-50.000,-40.000,-
Třetí řada sedadel35.000,-20.000,-S
Bezklíčový vstup a startováníSSS
Bi-xenon světla adaptivníSSS
Dešť. a svět. senzorSSS
El. sklopná zrcátkaSSS
Klimatizace automatickáSSS
Kožené čalouněníSSS
Litá kolaR19R19R18
Metalický lak16.000,-16.000,-14.000,-
Multimédia - BluetoothSSS
Multimédia - navigace35.000,-SS
Parkovací senzory Z+ kamera+ kamerajen kamera
Přední mlhovkySSS
Rádio CD/MP3SSS
Rádio s USBSSS
Střešní okno25.000,-35.000,-S
TempomatSSS
Vyhřívání P sedadelSSS
Cena při shodné výbavě [Kč]1.110.900,-1.100.980,-1.003.900,-




Diskuze (76)
15. 12. 2012 08:51
Re: Sante Fe dobrý, ale za milion ?
Nejsi mimo mísu ;-) Pracuji v autoservisu a co nám sem občas přijede za zánovní Hnojdé v žalostném stavu je hrozné. A 5-letá záruka se samozřejmě přesně na tohle nevztahuje (např. tlumiče u ix20 jsou po 5000km na měřáku ve stavu 40-60%).
Hjondé dokonale využil trendu dnešní doby - sednu doma k internetu a odškrtávám, co daná konkurence má a nemá. A potom si to "objednám v e-shopu", aniž bych viděl kvalitu zpracování a zjistil si, co to vydrží... Ale mělo toho přece nejvíc ne? :-) Za marketing Hjondé :yes: Za kvalitu zpracování a fair-play vůči klientům :no: :no: :no:
15. 12. 2012 08:46
Re: Chcete useknout ruku...?
Nezlobte se na něj chlapi, on chtěl jen zapadnout a opět uklidnit sám sebe, že korea je to pravé ořechové! Je to vzorový příklad vymývačských reklam Hjondé ;-)
14. 11. 2012 09:16
Sante Fe dobrý, ale za milion ?
Podle mně se Sante Fe moc povedlo, už jsem měl tu čest vidět ho na živo a vypadá fakt dobře, hodně svalnatě, bitelně a zároveň elegantně. Ale dát za Hyundai milion ? Jako chápu, že se to posunulo v disegnu i v technice, že to není už to co bývalo před pěti, deseti lety a že moje skepse je možná naprosto mimo mísu, ale když tady čtu ty reakce vás, kteří doma hyundai máte, za svůj těžce vydržený milion bych koupil bez váhání Touareg Nomad.
25. 10. 2012 17:23
Re: Vyrovnaný súboj
Motor v Ontlanderu je uplne novy.Staci si o aute nekde neco precist.
Avatar - superkutil
22. 10. 2012 14:03
Re: Vyrovnaný súboj
Motor Outlanderu je starý motor používaný již mnoho let. Nižší spotřebu dosahují zpřevodováním., ale někomu to třeba vyhovuje. Mě osobně vadí, že 6ka je u všech aut zpřevodovaná moc do rychla (při 130km/h točí motor dieselu 3000ot i když by mohl točit 2000ot a taky by to jelo, moment na to má). Kdysi jsem měl Mondeo 1.8 v benzínu a to na 5ku točilo ve 130km/h nějakých 3500ot. Kamarádovi Laguna 2.0 v benzínu točila ve 130km/h na 5ku šílený 4000ot. Tak si koupil Renault Scenic 2.0 benzín s 6ti kvaltem a čekal, že na 6ku bude auto ve 130km/h točit kolem 3000ot, ale auto točí cca 3600ot, tedy jen o 400ot. méně!!!!!