Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Mitsubishi Outlander: České ceny, jízdní dojmy

Diskuze (18)
Nejlevnější verze stojí 600 tisíc, turbodiesel je o 150 tisíc dražší. Jak jezdí nová generace japonského SUV?

Mitsubishi uvádí na český trh třetí generaci SUV Outlander. Po pěti letech střídá předchozí model a přináší výraznou proměnu design. Evropa je prvním kontinentem, kde se novinka začíná prodávat.

Pod zcela novým kabátem, který už ani v nejmenším nepřipomíná agresivně tvarovaný Lancer, se ukrývá modernizovaná technika. Mitsubishi přepracovalo obě nápravy, zmodernizovalo pohon všech kol a po dvou letech inovovalo oba nabízené motory.

Základem je benzinový 2,0 MIVEC, který si nově vystačí s ventilovým rozvodem SOHC. Výkon se zvýšil symbolicky ze 108 na 110 kW, prioritou bylo snížení vnitřních ztrát a s tím snížení spotřeby paliva. Benzinový dvoulitr se bude nabízet jen s pohonem předních kol, pětistupňovou manuální převodovkou a v nejnižší výbavě Intense. Cena je v takovém případě 599.900 Kč.

Mitsubishi Outlander - ceny na českém trhu
Motor2,0 MIVEC2,2 DI-D2,2 DI-D2,2 DI-D
Převodovka5M6M 4x46M 4x46A 4x4
Zdvihový objem [cm3]1998226822682268
Válce/ventily4/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]110/6000110/3500110/3500110/3500
Největší toč. mom. [Nm/min-1]195/4100-4200380/1750-2500380/1750-2500360/1500-2750
Max. rychlost [km/h]190200200190
Zrychlení 0-100 km/h [s]10,610,210,211,7
Komb. spotřeba [l/100 km]6,85,35,45,8
Hmotnost [kg]1455163016651685
Cena Intense [Kč]599.900,-749.900,---
Cena Intense+ [Kč]--849.900,-889.900,-
Cena Instyle [Kč]--949.900,-989.900,-
Turbodiesel 2,2 DI-D „přišel“ o variabilní časování ventilů MIVEC. Automobilka totiž v novém ladění vsadila na masivní průběh točivého momentu v nízkých a středních otáčkách a k tomu stačí změněná geometrie lopatek v turbodmychadle. I bez unikátní techniky dosahuje dieselový čtyřválec stejných 380 Nm, navíc nově ve spektru 1750 až 2500 min-1. Daní za jednodušší konstrukci je pouze snížení špičkového výkonu ze 130 na 110 kW.

tip: test odcházejícího Outlanderu s motorem 2,2 DI-D MIVEC

Automatická převodovka je nyní konvenční měničová (dříve dvouspojková TC-SST), pro ni Mitsubishi snižuje momentové maximum na 360 Nm.

Vznětový motor má na českém trhu vždy pohon všech kol, šestistupňovou převodovku a systém start-stop. Tím vzniká rozdíl 150 tisíc proti benzinovému motoru, za automat se připlácí dalších 40 tisíc korun.

Jízdní dojmy

K prvnímu seznámení jsme převzali Outlander s dieselovým motorem, manuální převodovkou a v prostřední výbavě. To znamená cenu 849.900,- a potenciálně nejžádanější verzi. V základní Intense nechybí dvouzónová klimatizace, tempomat, Bluetooth, parkovací senzory, litá kola, přední mlhovky a mnoho dalšího, prostřední Intense+ přidává třetí řadu sedadel, 18palcová kola, xenonové světlomety, audio Rockford Fosgate, parkovací kameru nebo bezklíčový vstup. O 100 tisíc dražší vrcholná specifikace Instyle má navíc ještě kožené čalounění, vyhřívání sedadel, navigaci a střešní okno.

Nízkokompresní turbodiesel po nastartování překvapí příjemným bručením, které ani v nejmenším nepřipomíná typické dieselové klepání. Nové uložení motoru navíc nepropouští do kabiny žádné vibrace, takže zůstává jen nadstandardně utlumený a příjemný zvuk motoru.

Už první rozjezd potvrzuje sliby o spodové charakteristice čtyřválce. Nástup točivého momentu je rychlý a plynulý, takže se při klidné jízdě může motor zlehka převalovat pod dvěma tisíci otáček.

Součástí prvních jízd s novým Outlanderem byl výjezd na Ještěd, který odhalil možnosti motoru i podvozku. Turbodiesel je opravdu lepší nechat pracovat v nižších otáčkách, na vlně maxima točivého momentu ze sebe dostává nejvíc.

Podvozek v utažených zatáčkách bojuje s nástupem nedotáčivosti. Místo proaktivního zásahu systému 4x4 spoléhá elektronika víc na přibrzďování kol ESP, takže nové Mitsubishi spíš defenzivním řidičům. Jízda v běžných rychlostech ale žádné nástrahy neskrývá.

Problémem není ani cestování po dálnici. Outlander je směrově stabilní a klid na palubě narušuje jen výraznější valivý hluk 18palcových pneumatik.

Mazdě CX-5 tedy vyrostl velmi vážný soupeř. Je sice dražší a má o něco slabší motor, zato ale nabízí sedmimístný interiér, větší variabilitu a větší zavazadlový prostor. K tomu obětuje kousek ovladatelnosti ve prospěch komfortu, což mnoho zákazníků jistě ocení, a navíc české zastoupení slibuje minimální dodací lhůty.

Diskuze (18)
4. 10. 2012 10:51
Re: Zcela postrádá jakýkoliv náznak dynamiky
:yes:
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
4. 10. 2012 10:47
Re: Zcela postrádá jakýkoliv náznak dynamiky
Určitě ano, ale to se bavíme o hodnotách maximálního výkonu a maximálního možného zrychlení, které se v praxi využijí jenom vzácně. Netvrdím, že to je ze strany Mitsubishi marketingově obratné, ale pro skutečného uživatele je to změna mírně k lepšímu.

Mimhcodem, závislost mezi kW a Nm platí vždy jen v konkrétních otáčkách. Takže 380 Nm při 2500 otáčkách je v ten samý okamžik už 100 kW.
4. 10. 2012 10:20
Re: Zcela postrádá jakýkoliv náznak dynamiky
Není to náhodou tak, že při posuzování parametrů motoru je výkon hodnotou základní, určující a točivý moment jen hodnotou odvozenou, okrajovou???
Pokud souhlasíte s větou předchozí pak snížení výkonu motoru ze 130kW na 110kW je z hlediska jeho dynamických parametrů daleko zásadnější skutečností než zachování točivého momentu na stejné úrovni.
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
4. 10. 2012 10:13
Re: Zcela postrádá jakýkoliv náznak dynamiky
Rozdíl 130 vs 110 kW ve vysokých otáčkách opravdu není zásadní, když je maximum točivého momentu stejné. Tím spíš, že křivka má nyní lepší průběh a běžný řidič se i při dynamičtější jízdě málokdy dostane nad ten rozsah 1750-2500 otáček.

Jinak po silnějších motorech například v Německu ani není poptávka, v jiných zemích je výkon dokonce "pokutován". Takže ty výhrady jsou spíš teoretického charakteru. Samozřejmě pokud zrovna kupujete SUV za 900 tisíc a v žádném případě nechcete mít tak "slabý" motor s 380 Nm, pak se musíte podívat ke konkurenci.
4. 10. 2012 08:32
smutný evropský konec Mitsubishi
Tohle auto má čistě asijský design, evropské prodeje tomu asi taky budou odpovídat, navíc Mitsubishi s tím evidentně počítá, jinak by pro Evropu design trochu upravilo :no:
Cena dieselových verzí se 110kW která osciluje okolo 1 mil. Kč je podle mého názoru hodně nadsazená. Neodpovídá tomu ani kvalita zpracování a použité materiály - stačí se podívat na pomačkaný potah zadních sedaček u nového vozu. Už z fotky to vypadá hrozně!
Když si představím, že za téměř stejnou cenu je třeba VW Touareg V6 3.0 TDI se 150kW a 8. stupňovým ZF......