Concorso d’Eleganza Villa d’Este 2010: Velká fotogalerie

Concorso d’Eleganza Villa d’Este 2010: Velká fotogalerie

 
 

První setkání automobilové krásy se u jezera Como konalo už v roce 1929. Dnes jde o nejprestižnější přehlídku unikátních automobilů, které v celosvětovém měřítku může konkurovat snad jen soutěž automobilové krásy v Pebble Beach.

Letošní Concorso d’Eleganza Villa d’Este se uskutečnila o víkendu 23.-25.dubna 2010.

Oficiální program začal v sobotu, což je den vyhrazený pozvaným hostům, kteří podobně jako majitelé exkluzivních historických vozidel, patří k té části evropské smetánky, která má slabost pro zajímavé automobily.

Podobný program, sestávající se ze statické i jízdní prezentace exponátů, probíhá taky v neděli, to však už s účastí široké veřejnosti.

Letos se na přehlídku 105 historických vozidel a 5 designérských studií z nedávné doby přišlo podívat přes 5.000 návštěvníků. Vstupné na neděli stálo 14 Euro.

Od roku 1995 je partnerem akce u severoitalského jezera Lago di Como automobilka BMW, která vždy přiveze některý ze zajímavých vozů své historie. Letos značka slavila 70. výročí vítězství v závodě Mille Miglia, a tak v Cernobbiu bylo k vidění hned několik předválečných sportovních vozů.

Unikátem, který měl na Concorso světovou premiéru, byl vůz BMW 328 Kamm Coupé s tzv. Kammovou zádí, který je nejen samotnou automobilkou považován za milník v oblasti aerodynamiky automobilových karoserií. S ohledem na to, že se žádný exemplář z předválečného období nedochoval, postavila divize BMW Classic během 3 let letos vystavený exemplář dle původních konstrukčních výkresů. K tomuto automobilu se brzy vrátíme samostatným článkem.

Druhou světovou premiérou byla studie Zagato TZ3 Corsa, která připomíná stoleté výročí domácí Alfy Romeo.

Další fotografie na www.auto-design.cz
Pictorial: Concorso d'Eleganza 2010, část 1
Pictorial: Concorso d'Eleganza 2010, část 2
Pictorial: Concorso d'Eleganza 2010, část 3
Soutěže automobilové krásy se letos zúčastnilo 52 historických automobilů zařazených do osmi kategorií. Jejich úplný přehled naleznete i s fotografiemi všech vystavených vozů na stránkách organizátorů.

Vítězové
Kategorii A (předválečné závodní vozy) ovládlo BMW 328 Mille Miglia, Streamline Roadster (1937).

Vítězství v kategorii B (předválečné otevřené sportovní vozy) si odvezl Duesenberg X Straight 8, Boat-Tail Roadster (1927).

V kategorii C (čtyřmístné kabriolety) vyhrála Lancia Astura s karoserií Pinin Farina (1939).

V kategorii D (uzavřené dvoumístné vozy z let 1935-1950) zvítězil Talbot-Lago T150 C SS Teardrop s karoserií Figoni & Falaschi (1938).

Mezi poválečnými otevřenými sportovními vozy (kat. E) bylo oceněno Maserati A6GCS Spider s karoserií Frua (1955).

Klasický Mercedes-Benz 300 SL (1954) ovládl kategorii F - poválečné uzavřené sportovní vozy.

Mezi závodními vozy poválečné éry (kat. G) byla oceněna Alfa Romeo 1900 SS (1956).

V kategorii H (designérské studie 1952-1965) dostal první cenu vůz Lancia Aurelia B56 od Pinin Fariny (1955).

Mimořádnou atrakcí byla možnost svezení obojživelnými Amphicary, na souši i po vodě.

Fotogalerie, kterou vám nabízíme pod článkem, vznikla díky naší spolupráci s časopisem AutoDesign&Styling v jehož připravovaném letním čísle naleznete taky podrobnou reportáž z celé akce.

Spolupracujeme s TipCars.com
Sazka koupila od Fortuny firmu vydávající stírací losy Sazka koupila od Fortuny firmu vydávající stírací losy

Loterijní společnost Sazka koupila od skupiny Fortuna…

Kyjev chce omezit používání ruštiny v televizi, zavádí jazykové kvóty Kyjev chce omezit používání ruštiny v televizi, zavádí jazykové kvóty

Ukrajinský parlament dnes přijal zákon, podle kterého…

Český zdravotnický projekt zrozený v Brazílii poprvé uspěl doma Český zdravotnický projekt zrozený v Brazílii poprvé uspěl doma

Oborová zdravotní pojišťovna začala podporovat…

 
Zdroj: AutoDesign&Styling, BMW

Štítky Alfa Romeo BMW Lancia Maserati Mercedes-Benz Zagato Roadster

 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R

Hodně nenápadně potvrdila mladoboleslavská automobilka…

25 aut z dílny Italdesign, která na silnici rozhodně nepotkáte… 25 aut z dílny Italdesign, která na silnici rozhodně nepotkáte…

Letos tomu je 50 let, kdy se Giorgetto Giugiaro rozhodl…

 






 
Závodní „Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

„Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

Dnes 18:50

Speciál pro slavný americký závod do vrchu Pikes Peak sice vypadá jako Ford Focus, avšak techniku má odjinud. Víte, odkud?




Blesk.cz

Klára Vytisková to má za pár: V červnu porodí druhého potomka

Klára Vytisková to má za pár: V červnu porodí…

Ta to má opravdu za pár. Na udílení cen Anděl 2016 se ukázala zpěvačka Klára Vytisková (31), která je podruhé…

Bude televize jen za peníze? Šéf Radiokomunikací: Hrozí to už brzy

Bude televize jen za peníze? Šéf Radiokomunikací:…

Česku hrozí, že po roce 2020 přijde o bezplatný pozemní příjem televizního vysílání. Stane se tak, pokud…

 

iSport.cz

Rekord po 29 letech! V Turnově zářil dálkař Juška a vrhači

Rekord po 29 letech! V Turnově zářil dálkař Juška a vrhači

Po dlouhých 29 letech padl národní rekord ve skoku do dálky. Radek Juška skočil na Memoriálu Ludvíka Daňka…

Ujfaluši: Asistent ve Spartě? Mám jiné plány. Stramaccioni je zajímavý tah

Ujfaluši: Asistent ve Spartě? Mám jiné plány.…

Fotbalová Sparta projde během letní přestávky velkými změnami. Kádru se ujme italský kouč Andrea Stramaccioni a…

 

Reflex.cz

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo jen špinavá stoka pod Vesuvem?

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo…

Kdo viděl Neapol, nemůže být nikdy smutný! Tak zvolal v euforii nad krásami Neapole německý básník Goethe. Na…

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Rozhodně nejsem příznivcem Miloše Zemana a dnešního Hradu vůbec, nicméně mne negativně zaujal včerejší TV výrok…