Crossover DS 4 dostal facelift, do Frankfurtu přiveze verzi Crossback
DS 4 je prostředním z trojice modelů luxusního brandu automobilky Citroën. Od roku 2011, tehdy ještě jako Citroën DS4, se prodává takřka beze změny, tedy pokud odhlédneme od nabídky nových motorů BlueHDI a přeplňované dvanáctistovky Pure Tech (96 kW). Pořádně omlazená verze se ukáže už velmi brzy a přinese i novou variantu vybavenou do horšího terénu.
Dominantou modernizace DS 4 je nové pojetí přední části s diodovými světlomety. Maska chladiče s šikovně zakomponovanými šípy Citroënu je minulostí, vůz nyní vypadá více elegantně, ale na první pohled byste jej možná nerozeznali od DS 5. V nabídce se objeví nová dvoubarevná provedení karoserie, celkem tedy bude k dispozici až 38 barevných kombinací.
Zásadní novinku představuje verze Crossback. Laicky řečeno je to taková verze Scout nebo Alltrack, která má zvýšenou světlost o 30 milimetrů a decentně upravený exteriér. Proi standardní i „drsnější“ verzi bude k dispozici nový inteligentní systém kontroly trakce, který má zlepšit přilnavost kol na kluzkém povrchu.
Nabídku zážehových agregátů otevírá přeplňovaný tříválec Pure Tech o výkonu 96 kW a točivém momentu 230 N.m, který již dříve nahradil atmosférické 1.6 VTi. Motor je vybaven systémem Start/stop, je párován s manuální šestistupňovou převodovkou, a v průměru by měl spolykat 4,9 l/100 km (s 16“ koly).
Další level představuje šestnáctistovka THP S&S o výkonu 121 kW a točivém momentu 240 N.m. Značka DS uvádí kombinovanou spotřebu 5,5 l/100 km, jedinou možnosti nicméně představuje automatická šestistupňová převodovka. Zájemci o kombinaci tohoto motoru s manuální šestistupňovou skříní musí sáhnout po vrcholné verzi THP 210 (155 kW) s točivým momentem 285 N.m. Kombinovaná spotřeba činí 5,9 l/100 km.
Všechny vznětové motory sázejí na systém vstřikování močoviny pro redukci emisí oxidů dusíku. Základem nabídky je šestnáctistovka BlueHDI 120 (88 kW) se systémem Start/stop, kterou lze kombinovat s šestistupňovou manuální nebo automatickou skříní. Kombinovaná spotřeba 3,7 l/100 km zní lákavě (s EAT6 je o deci vyšší), na podobnou hodnotu (3,8 l/100 km) se však umí dostat i silnější dvoulitr BlueHDI 150 (110 kW) párovaný s manuální šestistupňovou převodovkou. Točivý moment má hodnotu 370 N.m.
Vrcholem nabídky vznětových motorů je dvoulitr BlueHDI posílený na 132 kW. Výrobce jej nabízí pouze s automatickou šestistupňovou převodovkou, která se musí vypořádat s točivým momentem 400 N.m. Motor bude dostupný jak pro základní DS 4, tak i novou verzi Crossback.
Modernizovaný crossover DS 4 se představí veřejnosti v druhé polovině září na autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem. Prodej v Evropě má být zahájen během podzimu.