Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Crossover DS 4 dostal facelift, do Frankfurtu přiveze verzi Crossback

Jan Mička
Diskuze (7)
Modernizovaný crossover DS 4 se představí na autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem. Novinkou je oplastovaná verze Crossback.

DS 4 je prostředním z trojice modelů luxusního brandu automobilky Citroën. Od roku 2011, tehdy ještě jako Citroën DS4, se prodává takřka beze změny, tedy pokud odhlédneme od nabídky nových motorů BlueHDI a přeplňované dvanáctistovky Pure Tech (96 kW). Pořádně omlazená verze se ukáže už velmi brzy a přinese i novou variantu vybavenou do horšího terénu.

Dominantou modernizace DS 4 je nové pojetí přední části s diodovými světlomety. Maska chladiče s šikovně zakomponovanými šípy Citroënu je minulostí, vůz nyní vypadá více elegantně, ale na první pohled byste jej možná nerozeznali od DS 5. V nabídce se objeví nová dvoubarevná provedení karoserie, celkem tedy bude k dispozici až 38 barevných kombinací.

Zásadní novinku představuje verze Crossback. Laicky řečeno je to taková verze Scout nebo Alltrack, která má zvýšenou světlost o 30 milimetrů a decentně upravený exteriér. Proi standardní i „drsnější“ verzi bude k dispozici nový inteligentní systém kontroly trakce, který má zlepšit přilnavost kol na kluzkém povrchu.

Nabídku zážehových agregátů otevírá přeplňovaný tříválec Pure Tech o výkonu 96 kW a točivém momentu 230 N.m, který již dříve nahradil atmosférické 1.6 VTi. Motor je vybaven systémem Start/stop, je párován s manuální šestistupňovou převodovkou, a v průměru by měl spolykat 4,9 l/100 km (s 16“ koly).

Další level představuje šestnáctistovka THP S&S o výkonu 121 kW a točivém momentu 240 N.m. Značka DS uvádí kombinovanou spotřebu 5,5 l/100 km, jedinou možnosti nicméně představuje automatická šestistupňová převodovka. Zájemci o kombinaci tohoto motoru s manuální šestistupňovou skříní musí sáhnout po vrcholné verzi THP 210 (155 kW) s točivým momentem 285 N.m. Kombinovaná spotřeba činí 5,9 l/100 km.

Všechny vznětové motory sázejí na systém vstřikování močoviny pro redukci emisí oxidů dusíku. Základem nabídky je šestnáctistovka BlueHDI 120 (88 kW) se systémem Start/stop, kterou lze kombinovat s šestistupňovou manuální nebo automatickou skříní. Kombinovaná spotřeba 3,7 l/100 km zní lákavě (s EAT6 je o deci vyšší), na podobnou hodnotu (3,8 l/100 km) se však umí dostat i silnější dvoulitr BlueHDI 150 (110 kW) párovaný s manuální šestistupňovou převodovkou. Točivý moment má hodnotu 370 N.m.

Vrcholem nabídky vznětových motorů je dvoulitr BlueHDI posílený na 132 kW. Výrobce jej nabízí pouze s automatickou šestistupňovou převodovkou, která se musí vypořádat s točivým momentem 400 N.m. Motor bude dostupný jak pro základní DS 4, tak i novou verzi Crossback.

Modernizovaný crossover DS 4 se představí veřejnosti v druhé polovině září na autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem. Prodej v Evropě má být zahájen během podzimu.

Jan Mička
Diskuze (7)
Avatar - lukas06
1. 9. 2015 11:18
Re: Crossover
Hele jednám slušně a vyžaduju to i od druhých, takže nechápu ten útočný tón odpovědi.
Píše se o crossoveru DS4, což podle mě žádný crossover není. Crossoverem se dá označit teprve nová verze Crossback, která právě má zvýšený podvozek o 30mm, ale nikoliv obyčejná DS4! Nejsu slepý, ani analfabet. Je třeba číst celé věty a jakékoliv "terénní vlastnosti" nabízí až nová verze, nikoliv faceliftovaná DS4.
Avatar - Misanick
1. 9. 2015 08:58
Re: Tak to se nepovedlo.
Stačí, že ses povedl ty >:D .
Avatar - maros
1. 9. 2015 07:27
Tak to se nepovedlo.
Opravdu, hodně škaredé 8-s Snad příště >:D
Avatar - LEGOPARK
31. 8. 2015 23:59
Re: Crossover
Si slepy, alebo analfabet???

"...výšenou světlost o 30 milimetrů..."
Avatar - lukas06
31. 8. 2015 21:45
Crossover
Co je na tom crossoverového? Vždyť to nemá ani vyšší podvozek, ani kabinu... Mě to přijde jako obyčejný hatchback...Pokud má někdo pořádné vysvětlení, nechám se poučit...