Čtyři kruhy Audi slaví své 75. výročí
Když se 29.června 1932 spojily společnosti Audi, DKW, Horch a Wanderer pod vlajkou Auto Union AG, byl vybrán znak symbolizující tuto změnu – čtyři spojené kruhy. Vznikl tak druhý největší automobilový závod v Německu. Na konci třicátých let již nový znak Auto Union neslo jedno ze čtyř aut, které v Německu sjelo z výrobních linek. Přímý pokračovatel tradic, společnost Audi AG, dodnes nosí symbol čtyř kruhů na maskách chladičů svých automobilů. Pan Thomas Frank, ředitel společnosti Audi Tradition, vysvětluje: "Tyto čtyři kruhy i dnes ztělesňují jednoho z největších světových výrobců luxusních automobilů a jsou viditelným vyjádřením silného vnímání naší identity a kvality našich výrobků – stejně jako tomu bylo v minulosti, je tomu teď a bude i v budoucnu“.
Oslavy pod patronátem Audi Tradition se budou konat po celý rok 2007 na vybraných velkých, zajímavých akcích. Audi Tradition se například zúčastní srazů historických automobilů nebo rallye jako jsou například Concours d'Elegance de Bergerac, Mille Miglia, Donau Classic, Sachsen Classic, Chronoswiss Classic či Gran Premio Nuvolari s mnoha různými klasickými automobily historických značek Audi, DKW, Horch a Wanderer. Dále se uskuteční speciální tématické výstavy v Zwickau, Chemnitz a Ingolstadtu aby podrobně pro návštěvníky zmapovaly historii automobilky Auto Union resp. Audi.
Vraťme se ale na začátek – k samotnému spojení čtyř německých automobilek. Proč k tomu došlo? Abychom to pochopili, musíme se vrátit v čase až do poloviny dvacátých let minulého století. Na německé výrobce automobilů začal být zpoza oceánu vyvíjen tlak. Výrobci aut na americkém kontinentu totiž naplno využili výhody masové automobilové produkce pomocí mechanických kompletačních linek. Potíže námi sledovaných čtyř saských společností se ještě více prohloubily v roce 1929, kdy svět zažil velkou hospodářskou krizi.
Jako východisko ze špatné situace navrhla Saská banka spojení čtyřlístku společností pod jednu vlajku. Tak se i později stalo a vznikl tak nový výrobce automobilů Auto Union AG. Obchodní značky Audi, DKW, Horch a Wanderer zůstaly zachovány, ale aby si výrobci v rámci společenství zbytečně nekonkurovali, rozdělili si jasně úkoly: motocykly a malá auta pro DKW, střední automobily pro Wanderera, střední luxusnější segment pro Audi a exkluzivní, luxusní automobily pro značku Horch.
Dále byla centralizována administrativa, vývoj, testovací centrum, prodejní a marketingová pracoviště a vedení společnosti do Chemnitz. Prováděl se společnými silami výzkum a vývoj nových komponent a materiálů, který byl pro automobilový průmysl přínosem a to v celosvětovém měřítku. Společnost Audi se snaží pokračovat ve šlépějích Auta Union. Že se jí to zřejmě daří velmi dobře značí i to, že její prodeje rostou a Audi se již napevno zabydlelo ve velmi konkurenčním prostředí prémiového segmentu.