Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Dacia Sandero 0.9 TCe vs. Ford Fiesta, Peugeot 208 a Renault Clio

Auto Tip Klassik
Diskuze (73)
Dacia se zbavila etikety druhořadého zboží a s novým, hezčím sanderem se nebojí konkurovat zavedeným značkám. Vypadá lépe než kdy jindy a stále stojí minimálně o pětinu méně.

I tak komplexní věc jako automobil se vybírá očima, přičemž si to uvědomila také Dacia. Ani její produkty už nemůžou zaujmout jenom cenou, ale musí připojit také design. Proto se nové sandero (společně s loganem) letos obléklo do hezčích šatů, aby zapůsobilo.

Ford Fiesta 1.0

Bez přeplňování se litrovému tříválci těžko dýchá a dovozce to dobře ví – základní verzi vůbec nedováží. Němci jsou ale na unavený motůrek odkázáni a moc jim to nezávidíme. Skromných 104 newtonmetrů přichází až při 4100/min, takže při rozjezdech chybí fiestě „švunk”. Držet tempo znamená ždímat motor v otáčkách…

dacia ford peugeot renault autotip dacia ford peugeot renault autotip

Peugeot 208 1.2 VTi

Tímhle modelem se značka vrátila ke kořenům a dělá malá auta tak, jak mají vypadat – kompaktní, líbivá, netradiční. Avantgardy by ale nemuselo být zase až tolik, originálně umístěné přístroje se vyšším postavám skryjí za věnec volantu. Vadí necitlivé a přeposilované řízení, méně přesné řazení a nervózní podvozek...

dacia ford peugeot renault autotip dacia ford peugeot renault autotip

Renault Clio 0.9 TCe

Pod kapotou pracuje totožný motor jako v dacii: tříválec 0,9 litru dopovaný turbodmychadlem. Zde se zdá ještě tišší a kultivovanější, pří běžném tempu o něm prakticky nevíte. Lehoučký agregát netíží příď, která se na limitu nehrne ven ze zatáčky a lépe absorbuje výmoly. Clio hýčká posádku skvělým tlumením nerovností...

dacia ford peugeot renault autotip dacia ford peugeot renault autotip

Dacia Sandero 0.9 TCe

Rumunský hatchback je o 65 000 korun lacinější než shodně dovybavená (nejdražší) fiesta. Navíc přidává obstojnou techniku, Renault se s Dacií totiž dělí o přeplňovaný tříválec: kultivovaný, živý a úsporný. Ve spojení s lehkou konstrukcí to znamená nejlepší dynamiku a pružnost, ani brzdami dacia nijak nevybočuje...

dacia ford peugeot renault autotip dacia ford peugeot renault autotip

Kompletní text, včetně všech tabulek, naměřených hodnot a závěrečného hodnocení si přečtete v aktuálním Auto Tipu č. 14/13, který je právě k dostání na stáncích.

Auto Tip Klassik
Diskuze (73)
11. 7. 2013 20:28
Re: Páči sa mi.
Dacia = rumunské Volvo. :-) :yes:
11. 7. 2013 00:31
Re: Páči sa mi.
Tak na tohle taky čekám. Nejvíc mě překvapilo, jak se vzhledově MCV povedlo. A vytunit červenou barvou ty černé plasty nad zadními světly, pro některé bude nerozeznatelné od Volva :-)
10. 7. 2013 13:35
Re: Tak než si vybírat v této třídě,
1.) Ook ;-)

3.) Cena GrandePunta je tak nízká proto, že je ve výrobě snad již 10 let. Cenotvorba je na složitější a delší diskuzi a ne, takto nízká cena nemusí mít vliv na kvalitu. To auto mě samotného překvapilo - je velmi dobré a hlavně prostorné, prostorem pro posádku dodnes v B segmentu drtí snad všechno. Dozadu se vejdou v pohodě dva dospělí a po evropě (Chorvatsko s rodinou) s tím můžeš jezdit také. Znovu tvrdím že tvůj postoj "vše pod 300 a pod C segment nemá smysl" moc nechápu, i vzhledem k tvému věku. I v Německu, kde jsem velmi často, vidím kluky tvého věku nejčastěji v malých autech - B segment, samozřejmně hlavně Polo.

Ale OK, tvůj názor, beru.

4.) Tý jo, to co ty nevydedukuješ ;-)

Ne, je to maličko jinak. Mě spíše obecně zaráží to české vnímání ojetin. Problém se svým autem ani se sebou samým nemám. Byl to jen a pouze příklad onoho postoje některých majitelů ojetin. A ne, tebe jsem do této skupiny nikde v této diskuzi neřadil, to pro pořádek zdůrazňuji.
10. 7. 2013 13:17
Re: Tak než si vybírat v této třídě,
1,2) Budiž. Dál se hádat nebudu. Nikam to neposouvá diskuzi.

3) Buďme na chvíli realisté. To auto musí někdo navrhnout. Musí splňovat všechny normy EU a další předpisy jednotlivých států. Musí podstoupit náročné testovaní na silnicích. Někdo musí vyvinout motor (i kdyby už existoval v jiném voze - někdo ho jednou musel vyvinout), otestovat ho. Pak někdo musí nakoupit materiál, smontovat ho, zaplatit dělníkovi, platit za elektřinu na automatické lince, nabarvit, zkontrolovat, najet na kamion, dopravit do ČR, zaplatit za převoz, dealer dostane tak 5%, zákazník musí dostat slevu, aby si v dnešní ekonomice auto koupil. Kolik teda asi tak může stát materiál a výroba toho vozu, aby na tom Fiat něco vydělal? Já neříkám, že je zrovna Fiat GrandePunto špatný...Jen mě nové vozy takto nízké ceny doslova děsí, protože si nedokážu představit, že se na výrobním procesu nešetří a že je auto kvalitně smontované a že bude dobře sloužit. Třeba je to jen můj nedostatek představivosti.

Auto je vždy souboj kompromisů s jistotami. Nové auto má vždy jistoty, ale vždy také kompromisy. Koupit si nového Golfa místo deset let staré S-Klasy, to je snad jasné. Jistoty vítězí. U miniauta za 150 tisíc, kde si kladete otázky o tom, jak se to vůbec může vyplatit vyrábět, už však kompromisy začínají být hodně citelné a jistoty dost nejisté. Tam je ten bod, kde je podle mě hranice mezi rozumnou novotou a nerozumnou novotou. Je to jen můj názor, ale stojím si za ním.

4) Tak tohle je takový tvůj internetový coming-out. Netýká se sice homosexuality, ale společenskosti automobilizmu. Dovol mi, abych se pokusil z toho, co jsi tu napsal, odhadnout situaci. Možná se budu mýlit, ale stejně to zkusím. Pokud by ti sociální stránka automobilizmu byla ukradená, tak by si nějaké "střece v Passatech" vůbec neřešil. Jak jsem tu už několikrát psal, velká část našeho zážitku z vozu se odehrává v naší hlavě. Když si někdo koupí ojetého Passata a cítí se v něm jako velký podnikatel a macho, nechme ho. Ať si užívá. Proč bych ho nenechal zapomenout na to, že si do jeho sedadel předtím ulevoval někdo jiný? Jenomže to ne. Najednou se vedle něj se svým novým francouzským vozem cítíš (neprávem) méněcenný a jeho radost z ojetiny lepšího vozu ti je proti srsti. Upozorňuješ na jeho značku AAA, aby si náhodou méně znalý kolemjdoucí nemyslel, že má novotu. Tušíš, že by si to velká porce neodborné veřejnosti skutečně mohla myslet. A to tě štve, protože, v rozporu se svým tvrzením, samozřejmě řešíš společenský impakt svého vozu. Pravda, ten člověk, o kterém si mluvil s jeho Mondeem je trochu zmetek, protože cizí auto se nekritizuje, ale je vidět, že se tě to hluboce dotklo a totálně to zdeformovalo tvůj pohled na mladé lidi a auta. Najednou si zahlédl diskutujícího, který si dovolil říci, že je volba v této třídě jako volba mezi angínou a chřipkou a hned se ti v hlavě vybavila tahle situace. To proto, že si ji nezapomněl. Ona se ti vryla hodně hluboko do paměti. Tak si to řekněme na rovinu. Tahle věc JE pro tebe důležitá. Pro mě třeba tolik ne a nikdy bych se nestyděl své auto označit za ojeté (pravda, značky AAA bych dal asi pryč - pokud bych si tam někdy nedej bože něco koupil, tak jim určitě nebudu dělat reklamu zdarma). Pro mě je důležitý vzhled auta (takže bych se hodně ostýchal si kupovat něco asijského), ale to už je věc individuální. Stereotyp o střelcích z áček raději zapomeň. Oni ti svým způsobem tu novotu také závidí. Tak nějak si závidíte navzájem, akorát to ty bereš moc vážně. Navíc, možná si ten názor děláš jen na základě té jedné výše popsané situace.
10. 7. 2013 12:39
Re: Tak než si vybírat v této třídě,
1.) "Psal jsem snad v prvním odstavci konkrétně o tobě?" - zcela a naprosto jasně to píši - první odstavec mého příspěvku nebyl o tobě. Tak tvou citovaná věta - ano, to je takový povzdech že tvůj názor je mainstreamovým názorem lidí tvého věku - ale, a to zdůrazňuji, nic ve zlém ;-) Přečti si, prosím, mé příspěvky ještě jednou, myslím že to je zcela jasné.

2.) Ale to pak jako příklad nevybíráš zrovna vhodné auto - vybíráš auto jež je, zcela logicky, na chvostu segmentu. A hlavně - pokud to tedy skutečně myslíš všechna ta auta v testu a radši bys ojetinu, jen potvrzuješ můj názor.

3.) Lehce nad 150 seženeš GrandePunto se čtyřválcem a klimou. Proto ta hranice. Opět potvrzuješ můj názor - to ti jako nic pod C segment nedává smysl? He? Opravdu nechápu jak si tohle může člověk tvého věku myslet.

4.) Ale já přeci nikde nepíši že posuzuji sociální status člověka dle jeho vozu! Právě naopak, tohle nikdy neřešením a toto tvé tvrzení si proto vyprošuji. Jen tvrdím že mnoho lidí tohoto typu s ojetinou (zdaleka ne všichni, to zdůtazňuji) právě toto řeší a zároveň jaksi zapomínají na to, že sedí v sedadle do něhož si před nimi ulevoval někdo jiný a bohužel se tak často tito lidé chovají i na silnici.

A ano - jako každý chlap jsem trochu ješita a ve chvíli, kdy mi někdo kritizuje auto (dokud jsem neměl francouze, ani by mě nenapadlo jak časté tyto obecné "plky" jsou), trochu mě to rozhodí. A zdůrazňuji, že jde v podstatě vždy o tento typ mladých střelců s Passate ze tří áček.