Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dacia Sandero a Logan MCV na LPG: V Německu za 10 tisíc Euro (Sandero)

Diskuze (11)
V lednu se v Německu začne prodávat Dacia Sandero a Logan MCV, které jsou už od výroby přizpůsobené pro provoz na LPG. Cena Sandera s motorem 1,4 MPI je v této verzi stanovena na 10.000 Euro, tedy asi 250 tisíc Kč.

Za příplatek 1500 Euro dostanou němečtí zákazníci Dacie možnost zvolit pohon na LPG. V praxi to znamená auto s mírně sníženým výkonem, větším dojezdem, ale hlavně s možností spalovat palivo, které podléhá podstatně nižší sazbě spotřební daně. Při současných cenách benzinu a LPG v Německu to znamená návratnost investice po 45 tisíc km ujetých na LPG.

Sandero na LPG je odvozeno od motorizace 1,4 MPI, její výkon je 53 kW (- 2 kW). Točivý moment i jízdní výkony zůstávají nezměněny. V zádi se nachází 34litrová nádrž, což samozřejmě zmenšuje objem zavazadlového prostoru. V Německu bude plynové Sandero nabízeno v prostřední výbavě Ambiance s cenou 10.000 Euro (250 tisíc Kč). To je o 1.500 Euro (38 tisíc Kč) dráž než standardní verze, jejíž cena se v Německu stejně jako u nás pohybuje kolem 210 tisíc Kč.

Kombi Logan MCV LPG má motor 1,6 MPI s výkonem 62 kW (- 2 kW). Nádrž na LPG má v tomto případě objem 42 litrů. Cena ve výbavě Ambiance je stanovena na 12.100 Euro (asi 300 tisíc Kč), opět o 1.500 Euro více než běžná verze.

Informace o dovozu Dacií na LPG do České republiky zatím nejsou k dispozici.

Nepřehlédněte
PŘEDSTAVUJEME Dacia Sandero - O generaci lepší Dacia (06/2008)
TEST Dacia Sandero 1,6 - Hurá do Evropy (08/2008)
TEST Dacia Sandero 1,4 – Drákula pro nenáročné (09/2008)

Diskuze (11)
27. 11. 2008 07:51
úměra
No to asi moc vyrovnaná úměra není,benzín zdraží o 4 kč a lpg o 1,5 kč.Stanice lpg jsou po evropě dost rozšíený,na rozdíl od zemního plynu.V cizině majitele druhotných paliv částečně zvýhodní a v čechách nechtějí o ničem slyšet.V zizině majitel dieselu platí víc než majitel benzínu atd.V čechách je stále doba temna.
26. 11. 2008 23:58
Re: Teď stojí benzín 95 26 kč
Umerne s benzinem zdrazi i LPG. Takze vypocet navratnosti zustane vicemene podobny.
26. 11. 2008 23:55
Re: Proč ne CNG?
Cas probudit se. Domaci plnicka je k dostani. Stoji okolo 100tis. Takze priplatek 100tis za auto a 100 tis za plnicku. A mame tu tve 00nic. Oravdu neodolatelna alternativa.
26. 11. 2008 23:53
Re: Proč ne CNG?
Priplatek za CNG je u bezneho vozu 80-100tis. 38 za CNG je mimo realitu. Pocet stanic CNG ma rust tak, ze v roce 2020 jich bude 100 (jestli si ta cisla pamatuju dobre). A protoze cerpadel jsou tisice tak LPG bude mit tak kazde 50te. Domaci plnicky, jak sni kolega nize, stoji kolem stovky tisic. Takze zapomen na CNG. Mimo dodavkove vozy je to nepouzitelne.
26. 11. 2008 18:34
Teď stojí benzín 95 26 kč
ale příjde konec zlatých česů a to hned z jara,cena benzínu vyskočí na 30kč a začnou kalkulace.Dacia pro mě je malá a jako druhé auto pro ženu mám v plánu Chevrolet Rezzo 2,0.Chevrolet totiž motor na přestavbu vylepšil a dojezd je nějakých 1300-1400km.Pokud ty samé úpravy udělali u dacie nevím,ale nápad je to super.