Daewoo Tacuma 1,6 SX

Daewoo Tacuma 1,6 SX

 
 

Svůj první velkoprostorový kompakt představilo Daewoo v České republice na letošním autosalonu v Brně. Do ostrého konkurenčního boje, nejnověji podpořeného vcelku úspěšným Nissanem Almera Tino vstoupil další kandidát.

Už na začátku můžeme říci, že ani nejnovější přírůstek do modelové škály Daewoo se od typických vlastností značky neodchyluje.

Vnější design zaměřený na křivky s měnícím se poloměrem u korejského výrobce nepřekvapí. Na rozdíl od ostatních modelů značky ale Tacuma dostala například velmi neobvykle tvarovanou přední masku, která se podílem chromu může měřit i s modelem Chairman. Značně široký a nepravidelně členěný otvor nazývá výrobce "rozšiřující se zeměkoule", nicméně ani tento poetický výklad nezahání lehké rozpaky, byť subjektivní. Plastové ochranné lišty (které jsou na bocích vozu jediným vodorovným prvkem) naopak chybějí na náraznících. I přes nízkou příď a dobrý výhled z vozu je tak riziko drobných oděrek zbytečně vysoké. Bočnímu pohledu dominují vzhůru se zakřivující podélné prolisy, které opticky odlehčují poměrně masivní záď. Svisle uspořádané zadní skupinové svítilny vystupují z bočního profilu, podobně jako např. u Fiatu Punto.

Vnější, poměrně masivní proporce Tacumy se naštěstí promítají i do vnitřní prostornosti. Poměrně tenké dveře s fádním plastovým obložením přispívají k velmi dobré hodnotě vnitřní šířky - 148 cm. Na měkkých předních sedadlech najdou dost místa i dlouháni, bude jim ale chybět delší vysunutí opěrky hlavy. Pohodlné sedáky jsou sice všestranně seřiditelné, ale poměrně krátké a postrádají jakékoli boční vedení. Pod předními sedadly se ukrývají velmi praktické výsuvné schránky na drobnosti a bonbónkem je možnost otočení spolujezdcova sedadla o 180 stupňů. Tacuma - byť s nadsázkou - připomíná styl limuzín: zadní dělená sedadla jsou o poznání pohodlnější a za povšimnutí stojí i míra komfortu plně srovnatelná s předními místy. Překvapivě pohodlné je i střední zadní sedadlo, které se dá navíc vysouvat o 10 cm vpřed. Obě přední sedadla mají na své zadní straně sklopné stolečky, které bez problémů udrží i půllitrové kelímky s nápoji. Stoleček s prolisy na nápoje je možno utvořit také ze sklopného opěradla prostředního zadního sedadla.

Palubní deska v šedočerném provedení je již stylisticky umírněnější než například kreace v modelu Nubira a Leganza, lacině působícím plastovým plochám ale nelze upřít čistotu designu a kvalitní zpracování. Odkládacích prostor je ve voze dostatek a jsou dobře dosažitelné. To ale neplatí o rádiu, které je v nejhlubším místě palubní desky a je potřeba se k němu lehce natáhnout. Tradičně bohatá je u Daewoo standardní výbava a ani Tacuma není vyjímkou. Překvapuje pouze absence bočních airbagů, které nejsou k mání ani za příplatek.

Variabilita zavazadlového prostoru, který má už v základním uspořádání objem 485 litrů je příkladná: zadní sedadla se dají jednotlivě sklápět i vyjímat přičemž změna z pětimístného na dvoumístný automobil díky jednoduché manipulaci s lehkými sedadly nezabere více než minutu. Nepříjemně ale překvapí víko zavazadlového prostoru, které při otevření zůstává velmi nízko a na jeho zavření je třeba vynaložit poněkud více síly, než je obvyklé. Ocenili jsme naopak velmi praktické schránky na zvedák, trojúhelník, lékárničku a tažné lano v bocích zavazadlového prostoru.

Málo výrazný čtyřválec o výkonu 77 kWzaujme výrazněji snad jen nízkou hladinou hluku v nízkých a středních otáčkách. Tunu a čtvrt vážící Tacumě ale neuděluje žádné zázračné dynamické vlastnosti, svižná jízda je podmíněna častým řazením a vytáčením motoru nad 3500 otáček, což se pochopitelně projeví na spotřebě. Točivý moment 142 Nm je podle našeho názoru na spodní hranici dostatečnosti a uspokojivá dynamika se s ním dá dosáhnout maximálně při polovičním zatížení. Výrobcem udávané devítilitrové průměrné spotřeby jsme nedosáhli, zjištěnou hodnotu 10,2 považujeme vzhledem k převažujícím jízdám v městském provozu za odpovídající.

Komfortní podvozek se projevuje vcelku plynulým přejížděním drobných nerovností - pohromou jsou pro auto ale příčné prahy, které způsobují a tvrdé rány. Počítat je také nutné s většími náklony v zatáčkách. Předvídatelné reakce podvozku poněkud snižují pneumatiky Hankook, nicméně ani v mezních situacích se ovládání Tacumy nevymyká řidiči z rukou. Brzdy se standardním ABS nijak viditelně nevadnou ani při intenzivním, několikanásobném brzdění. V městském provozu bychom ocenili větší vnější zrcátka a možnost přikoupení zadních parkovacích senzorů - lištami nechráněný nárazník je poměrně citlivý na otěr.

Jestliže jsme na začátku zmínili předvídatelnost některých, pro značku typických vlastností, můžeme jen potvrdit, že i přes nesporný kvalitativní posun zůstaly Tacumě některé nevýhody jako nevýrazný motor a dosti nezvyklý styling. K jednoznačným kladům můžeme naopak počítat skutečně bohatou základní výbavu, solidní dílenské zpracování a hlavně nadprůměrný vnitřní prostor.

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 509 900 Kč Cena v testované výbavě: 526 900 Kč

Základní výbava:posilovač řízení, výškově nastavitelný volant, otáčkoměr, ABS+EBD, airbag řidiče a spolujezdce, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, přední mlhové světlomety, nárazníky a zpětná zrcátka v barvě vozu, elektricky nastavitelná a vyhřívaná zpětná zrcátka, střešní nosiče, boční ochranné lišty, manuální klimatizace, elektrické ovládání všech bočních oken, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, příprava na autorádio (6x repro, anténa, kabeláž)

Výbava testovaného vozu:metalíza (10.000,-), autorádio Sony s CD přehrávačem (7000,-)

Zápisník  Pavla Otta: Hurá na prasata Zápisník Pavla Otta: Hurá na prasata

Konečně jsme odhalili vnitřního nepřítele, když ministr…

EET pokračuje. Vláda zamítla odklad pro farmářské trhy EET pokračuje. Vláda zamítla odklad pro farmářské trhy

Předkladatelé chtějí, aby Poslanecká sněmovna návrh…

Víno, olivy a parmezán v ohrožení. Italští farmáři sčítají škody nebývalého sucha Víno, olivy a parmezán v ohrožení. Italští farmáři sčítají škody nebývalého sucha

Nebývalé sucho, které v posledních týdnech sužuje Itálii,…

 

Štítky Chevrolet Testy MPV

Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1598
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 77 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 142 / 3400
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 168
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 8.3 / 8.3 / 8.3
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 485 / 1425
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1272 / 556
Rozměr pneu:195/65 R14
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4350
b) šířka (mm): 1755
c) výška (mm): 1580
d) rozvor (mm): 2600
e) rozchod vpředu (mm): 1476
f) rozchod vzadu (mm): 1480
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 840 / 810
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 1040 / 1010
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):960
k) šířka vpředu (mm): 1480
l) šířka vzadu (mm): 1460
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 510
výška opěradla vpředu (mm): 580
výška opěradla vzadu (mm): 540
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 10
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 10
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 7
Odstupňování převodovky: 7
Snadnost řazení: 6
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 7
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 7
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 10
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,96
 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Nabídka rodinných kombíků se brzy ztenčí. Nyní jich je k mání 16 typů Nabídka rodinných kombíků se brzy ztenčí. Nyní jich je k mání 16 typů

Móda SUV se začíná podepisovat i na šíři nabídky v Česku…

Nová Dacia Duster sedm míst nakonec nenabídne. Proč? Nová Dacia Duster sedm míst nakonec nenabídne. Proč?

Početnějším rodinám zůstane levné SUV od Dacie…

 





 
Mercedes vyráběl pick-upy už před třídou X. Proč se o nich moc neví?

Mercedes vyráběl pick-upy už před třídou X. Proč se o nich moc neví?

Včera

Ač se to na první pohled nezdá, značka Mercedes-Benz má v produkci pick-upů více než sedm desítek let trvající tradici.




Blesk.cz

Je konec! Rodiče nechají Charlieho (11 měs.) umřít, posvětil to soud

Je konec! Rodiče nechají Charlieho (11 měs.) umřít,…

Britští rodiče nevyléčitelně nemocného jedenáctiměsíčního Charlieho Garda již netrvají na experimentální léčbě a…

Proč zavítat do Bulharska? Je to země plná pozitiv!

Proč zavítat do Bulharska? Je to země plná pozitiv!

V zemi, kde ano znamená ne – Bulhar na souhlas zavrtí hlavou, kdežto na vyjádření nesouhlasu přikývne – je…

 

iSport.cz

Demolice! Panthers ovládli Czech Bowl, vyhráli 28:0 a slaví popáté v řadě

Demolice! Panthers ovládli Czech Bowl, vyhráli 28:0…

Prague Black Panthers jsou popáté za sebou českými mistry v americkém fotbale. Ve 24. Czech Bowlu na žižkovském…

Dusno kvůli Limberskému! Vrba se hádal s novinářem, Plzni vypadl i Pilař

Dusno kvůli Limberskému! Vrba se hádal s novinářem,…

PŘÍMO Z RUMUNSKA | Téma uzdravení Davida Limberského a jeho návratu do sestavy Plzně v úterním zápase 3.…

 

Reflex.cz

V Ostravě je těžké nebýt rasista!

V Ostravě je těžké nebýt rasista!

Zase jsem musel vystrčit nos ze své oblíbené pražské kavárny a zase mne překvapilo, jak jsou pachy reality ve…

Šestnáctiletá Němka, členka Islámského státu zadržená v Iráku, pochází z města nedaleko českých hranic

Šestnáctiletá Němka, členka Islámského státu…

Příběh šestnáctileté Němky Lindy Wenzelové, která se hlásila k Islámskému státu a byla zadržena počátkem…