Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Daimler AG zve na veletrh IFAT 2018

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Koncern Daimler AG hodlá návštěvníkům veletrhu IFAT 2018 představit širokou paletu svých užitkových vozidel od těžkých nákladních automobilů až po pick-up třídy X.

IFAT 2018 představuje největší světový odborný veletrh zaměřený na hospodaření s vodou, odpady a přírodními zdroji, který se má v letošním roce uskutečnit v polovině května v Mnichově. Koncern Daimler AG se na tuto akci připravuje již nyní a zve do své expozice v hale C6, kde bude prezentovat vozidla značek Mercedes-Benz a Fuso.

Na stánku značky Mercedes-Benz mají být k vidění zástupci modelových řad Antos a Atego s výbavou pro využití v komunálních službách. V případě druhého jmenovaného modelu má být vystaven vůz v provedení pro čištění komunikací.

Mercedes-Benz s ohledem na zaměření veletrhu IFAT 2018 hodlá věnovat zvýšenou pozornost modelové řadě Econic, jejíž aktuální generaci představil v roce 2013. Tato nákladní vozidla lze jednoduše identifikovat díky designu předních partií kabiny.

K přednostem kabiny modelové řady Econic patří výhled velkými okny a skládací dveře na straně spolujezdce, které jsou prosklené prakticky od podlahy po strop. Řidič navíc sedí v takové výšce, že má oči na téměř stejné úrovni jako chodci.

Mercedes-Benz nabízí vozidla řady Econic s podvozky 4x2, 6x4 a 6x2/4, z nichž především první a poslední jsou často využívány jako nosiče nástaveb pro svoz komunálního odpadu. V tomto provedení bude Econic prezentován i na výstavišti v Mnichově.

Koncern Daimler AG hodlá na veletrhu IFAT prostřednictvím dvojice vozidel prezentovat i Mercedes-Benz Unimog, který je nabízen v široké paletě verzí od nejmenších U 216 a U 218, přes čtyřválce U 318 a U 423, až po šestiválce U 427, U 430, U 527 a U 530, vrcholem jsou verze označené U 4023 a U 5023.

I ve svých současných provedeních je Unimog univerzálním nosičem nářadí, pro nějž je k dispozici více než 1000 různých přídavných zařízení. Ta lze připojovat k montážním bodům na přídi, zádi a mezi nápravami. Samozřejmostí jsou nástavby montované přímo na rám vozidla. Přídavná zařízení mohou být hydraulická, mechanická i elektrická.

Unimog je ideální jako nákladní vozidlo vhodné do náročného terénu a může dokonce posloužit i jako tahač, který si poradí se 40tunovým přívěs. Díky maximální rychlosti až 90 km/h může být používán i na dálnici.

Pro své schopnosti je toto univerzální motorové vozidlo hojně využíváno v komunálních službách, kde může být nosičem nejrůznějších nástrojů pro zimní i letní údržbu silnic a jejich okolí od odstraňování sněhu až po sečení trávníků na krajnicích a jejich úklid. Velmi časté je jeho využití i v roli hasičského vozidla, ve stavebnictvím, zemědělství i lesnictví.

Na stánku značky Mercedes-Benz nebude v Mnichově chybět ani zcela nová generace lehkých užitkových vozidel modelové řady Sprinter, jejichž odhalení se odehraje 6. února letošního roku.

Sprinter má ve své nové generaci designem karoserie navazovat na koncept Vision Van z roku 2016 a zároveň i na aktuální model Vito či třídu V a rovněž se přibližovat aktuálním osobním vozům značky Mercedes-Benz.

Divize Mercedes-Benz Vans již dříve potvrdila, že její vlajková loď naváže na dosavadní provedení širokou paletou nabízených konfigurací a v nabídce nebude chybět ani čistě elektřinou poháněné provedení, které má být uvedeno v roce 2019 a navazovat na nedávno představený model eVito.

Nejmenším zástupcem značky Mercedes-Benz na veletrhu IFAT 2018 se má stát terénní pick-up třídy X, který měl výstavní premiéru na loňském autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem.

Pick-up s pohonem zadních nebo všech čtyř kol je v současnosti na evropském trhu nabízen s přeplňovanými vznětovými čtyřválci o objemu 2,3 litru a výkonu 120 nebo 140 kW. V polovině letošního roku pak nabídku rozšíří šestiválec v kombinaci s pohonem kol obou náprav.

Značku Fuso mají na výstavišti v Mnichově zastupovat vozidla modelové řady Canter a to včetně Canter EcoHybrid i čistě elektrického provedení eCanter. Konvenční verze vozidel řady Canter v současnosti nabízí šest různých rozvorů náprav od 2500 do 4750 mm, tři provedení kabiny a trojici pohonných jednotek s výkony od 96 do 129 kW.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)