Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Daimler Trucks a jeho blízká budoucnost

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Daimler Trucks plánuje expanzi inteligentních platforem a modulů spolu se standardizací elektrické i elektronické architektury napříč regiony a svými značkami.

Daimler Trucks je předním výrobcem užitkových vozidel a pod jeho křídla patří značky Mercedes-Benz, Fuso, Freightliner, Western Star, Thomas Built a BharatBenz, působící na evropském, severoamerickém i jihoamerickém a asijských trzích.

V rámci upevnění a dalšího posílení svých pozic Daimler Trucks již nyní soustavně rozšiřuje své strategické pilíře inteligentních platforem a modulů nad rámec stávajících modulárních komponentů pohonných ústrojí.

V současnosti již značky koncernu Daimler Trucks z různých regionů sdílejí řadu shodných motorů a automatizovaných převodovek. Následovat má nyní sjednocení elektrické i elektronické architektury, podvozků a kabin.

Podle oficiálních materiálů má probíhat společný vývoj a nákup všude tam, kde nebude mít negativní dopad na vnímání jednotlivých značek jejich zákazníky a neprojeví se v odlišení značky od ostatních.

V případě elektrické a elektronické architektury má od příštího roku dojít na využití společného hardwaru, který bude u jednotlivých značek doplněn o software odpovídající specifickým požadavkům daného regionu a zdejších zákazníků.

Za příklad sdílených komponentů Daimler Trucks uvádí přístrojový štít s tachometrem, otáčkoměrem, palivoměrem a dalšími ukazateli, který si z pohledu zákazníka zachová odlišný vzhled pro Mercedes-Benz, Freightliner nebo Fuso, ale uvnitř a na zadní straně bude mít standardizované vybavení, připojení i rozměry.

Plánované spojení vývoje a sdílení komponentů mezi jednotlivými značkami koncernu Daimler Trucks má vedle snížení nákladů na vývoj i výrobu zajistit rovnoměrný nástup nejmodernější techniky na jednotlivé trhy.

Zároveň má tato strategie přispět k dosažení cíle v podobě překonání prodeje 700.000 užitkových vozidel koncernu Daimler Trucks v jednom roce do roku 2020.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)