Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dálnice D3 je dvojnásobně dlouhá, otevřel nový úsek Tábor-Veselí

David Bureš
Diskuze (26)
Nový úsek dálnice D3 uleví především městům podél silnice E55, kterými dosud projíždělo více než 20.000 vozidel denně.

Česká dálniční síť se rozrostla o dalších 25 kilometrů, ministr dopravy v demisi Zbyněk Stanjura ve čtvrtek 27. června slavnostně otevřel nový úsek dálnice D3 mezi Táborem a Veselím nad Lužnicí. Pro motoristy je nový kus dálnice otevřen od pátku 28. června.

Otevření nové části dálnice jistě potěší mnohé řidiče, úsek totiž v době dovolených bývá velice vytížen, například vozy jedoucími na dovolenou do Chorvatska. S ohledem na ně byl nový úsek otevřen ještě před začátkem letních prázdnin.

Na novém úseku řidiči automobilů do 3,5 tuny nebudou muset do konce roku platit mýtné, a to kvůli rekonstrukci obchvatu Tábora, pro kamiony to však neplatí. „Vozidla nad 3,5 tuny budou zahrnuta do placení mýta po celé délce Mezno – Veselí nad Lužnicí, kromě úseku Čekanice - Měšice (obchvat Tábora), s platností do konce letošního roku,“ říká Stanjura.

Stavba je zatím v takzvaném předčasném užívání, i po otevření tak budou na místě probíhat dokončovací práce – osazování zeleně nebo stavby oplocení.

Součástí projektu je 277 stavebních objektů, mezi nimi také 48 mostů, pět mimoúrovňových křižovatek, deset protihlukových stěn v celkové délce 3,6 kilometru a 49 přeložek inženýrských sítí. Nejdelším mostem je mimochodem ten přes Lužnici, jehož délka činí 1.063 metrů.

Výstavba úseku byla zahájena v roce 2009, stála 10,45 miliardy korun bez DPH, přičemž částečně byla financována Evropskou unií.

Dálnice D3 díky prodloužení nyní měří 42 kilometrů, při započítání navazující rychlostní silnice R3 má tento tah v budoucnu měřit asi 171 kilometrů.

Dostavba celé dálnice D3, která spojí Prahu s Českými Budějovicemi je zatím v nedohlednu, hotova by měla být až po roce 2020. Teprve loni se totiž úřady dohodly na tom, že středočeská část dálnice povede Posázavím. Územní rozhodnutí na tento kus však má být vydáno nejdříve v roce 2015, až pak bude následovat výkup pozemků.

Ještě letos má být zahájena stavba úseku Veselí nad Lužnicí – Bošilec a úseku v okolí Českých Budějovic. Připravována je také výstavba obchvatu Českých Budějovic.

David Bureš
Diskuze (26)
Avatar - Hammunasakra
29. 6. 2013 01:27
Re: Aspon kousek
Takže stejný jako u dálnice Brno-Vídeň, kde taky chybí poslední kus až k hranicim, protože my nedokážeme říct kde přesně to bude. Fakt dobrý :yes: >:D
29. 6. 2013 00:17
Re: Můžete mi jako moravákovi vysvětlit,
Podle mých zpráv se využije R4, Strakonická, pro spojení s Passau, s Pasovem a dalším napojením na Bavorsko a D3 spojí Prahu s Táborem a Budějovicemi a dále pak s Rakouskem a Itálií. Na Šumavě se ve velkém staví místy i čtyřproudová silnice. To jsem viděl na vlastní bulvy už před cca třemi lety. Osobně si myslím, že do JČ budou jezdit po dálnici mí vnuci, nebo ještě mé děti, ale již v pokročilém věku těsně před propadnutím ŘP. Občas tam jezdím, trasa má 201 km. Dávám to i za dvě hodiny, patnáct minut předpisově.
28. 6. 2013 23:27
Re: Aspon kousek
mas v tom trochu gulas. rakusaci staveji pouze od lince po freistadt, vcetne obchvatu freistadtu. obchvat freistadtu ma byt zprovoznen 2014, cela dalnice k linzu 2015, krizovatka tesne pred puvodnim zakoncenim dalnice byla zprovoznena v 2012, dokonceni pak je planovano na 2016. navazujici usek freistadt-cr se nestavi z vyse uvedenych duvodu (mimo jine). podotykam, ze na budovane trase je cca 6 km dlouhy tunel a to je duvod, proc neni mozne tento usek dokoncit drive. kdo chce presne udaje, at si zajde na www.asfinag.at
Avatar - Hammunasakra
28. 6. 2013 21:54
Re: Můžete mi jako moravákovi vysvětlit,
Jo pochopit proč se postaví kus dálnice na jedný trase a pak zase na tý druhý je fakt složitý >:-[]
D3 měla bejt dávno hotová, je naplánovaná už desítky let a třeba tu část mezi Budějovicema a Dvořištěm slibovali politici už dávno, hlavně jak se u Nažidel votočil ten autobus. Přitom to tam je furt stejná okreska s nezpěvněnejma krajnicema >:D
Avatar - Hammunasakra
28. 6. 2013 21:50
Re: Aspon kousek
Taky doplnim, rakouská dálnice neni jen z Freistadtu k Dolnímu Dvořišti ale zhruba podobnou vzdálenost od konce jejich dálnice z Lince k tomu Freistadtu, což je cca asi taky 20 km, takže to co teď stavěj je nějakejch 40 km a stavěj všude po celý délce.