Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Další škatulata ve vedení značek VW Group. Je za tím vstup koncernu do F1?

Další škatulata ve vedení značek VW Group. Je za tím vstup koncernu do F1?

Další škatulata ve vedení značek VW Group. Je za tím vstup koncernu do F1? Zdroj: acz

VW Group opět mění vedení svých značek. Nových šéfů se dočkají v Bugatti a Bentley, kterým dosud vládne Wolfgang Dürheimer.

Očekávané se stalo skutečností, už několik týdnů se hovoří o tom, že do čela značky Bugatti míří Stephan Winkelmann, dnešní vedoucí divize Audi Sport a někdejší šéf automobilky Lamborghini. Nyní se tato zpráva potvrzuje, dosavadní prezident Bugatti Wolfgang Dürheimer totiž na vlastní žádost odchází z funkce ke konci roku. A loučí se také s Bentley, kde ho nahradí Adrian Hallmark.

„Souhlasím s přáním Wolfganga Dürheimera odejít. Upřímně mu děkuji za vynikající práci, kterou za posledních 18 let vykonával na různých pozicích ve skupině Volkswagen,“ říká k Dürheimerově odchodu předseda představenstva koncernu VW Group Matthias Müller.

Úplně na odpočinek se ale 59letý Dürheimer nechystá, nadále bude působit jako poradce koncernu pro aktivity v motoristickém sportu. Tato krátká poznámka v tiskové zprávě o jeho odchodu dává podnět k diskuzím. Proč by osoba, která dosud šéfovala Bugatti, Bentley a koncernovému motorsportu najednou měla jen jednu funkci? Není za tím třeba tolikrát zmiňovaný vstup koncernu do Formule 1, ke kterému zatím stále nedošlo? Vždyť VW Group se z motorsportu v poslední době spíše stahoval (konec VW ve WRC, konec Audi i Porsche ve WEC), než rozšiřoval své aktivity, byť takové Audi a Porsche míří do šampionátu elektrických monospostů Formule E.

Dürheimer byl šéfem značky Bugatti a Bentley hned dvakrát, nejprve mezi lety 2011 a 2012 a pak od roku 2014 až dosud, kdy byl zodpovědný za dokončení vývoje modelů Bugatti Chiron a Bentley Bentayga a jejich uvedení na trh. Mezitím pracoval jako vedoucí vývoje v automobilce Audi, odkud byl údajně odejit kvůli malému pokroku v oblasti elektromobility. V minulosti pracoval také u BMW nebo Porsche, kde pomáhal uvést na trh Porsche Carrera GT nebo Porsche Panamera.

V čele Bugatti Dürheimera vystřídá k 1. lednu 2018 Stephan Winkelmann, který od roku 2016 vede sportovní divizi Audi. Ta během jeho působení změnila jméno z quattro GmbH na Audi Sport, což má být pro zákazníky pochopitelnější označení, a zahájila mezigenerační výměnu modelů a celkovou ofenzivu.

Winkelmann je však známější z působení v Lamborghini, kterému šéfoval mezi lety 2005 a 2016, tedy mnohem déle než v případě bezmála dvouleté epizody u Audi Sport. Během této dlouhé éry italská značka výrazně rozšířila své globální působení a navýšila prodeje. Na pozici šéfa Audi Sport Winkelmanna mimochodem vystřídá Michael-Julius Renz, dosavadní vedoucí čínského zastoupení ingolstadtské značky.

To Bentley už bude mít vlastního šéfa, kterým se od 1. února 2018 stane Adrian Hallmark. Ten přichází z jiné britské automobilky, z Jaguar Land Roveru, kde byl ředitelem globální strategie. Jedná se ale vlastně o návrat, Hallmark v Crewe už působil, a to jako člen představenstva zodpovědný za prodeje, marketing a PR. V roce 2003 tak pomáhal uvést na trh tehdejší Bentley Continental GT, který se následně stal klíčovým modelem značky. Předtím Hallmark pracoval též u Saabu nebo Volkswagenu.